wok Skrevet 21. september 2006 #1 Del Skrevet 21. september 2006 Som tittelen sier lurer jeg på om det finne metoder for å bli kvitt, og unngå, hvite flekker på salongbordet når det har vært fuktig.... Løsningen nå er å bruke stor duk. Skulle gjerne kunne bruke løper, for har en smårolling i huset :-). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maranne Skrevet 21. september 2006 #2 Del Skrevet 21. september 2006 kommer jo an på hva slags bord det er da. men to tips jeg har er hvertfall.... hvis det er heltre, gni med grønnsåpe vann. er det et lakkert bord, dette høres mekelig ut. men her kan en røyker (hvis du ikke røyker selv da) hjelpe deg. strø aske på flekkene. det sies at det skal hjelpe. koster jo ikke så mye å prøve :rosasmil: men jeg tør ikke garantere for noe av dette da. men det skader ikke, såpass kan jeg si.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cupcake Skrevet 23. september 2006 #3 Del Skrevet 23. september 2006 Jeg har lest en gang at man kan legge et kjøkkenpapir over flekken, og så stryke forsiktig over med strykejern. Prøvde det en gang på et bord, og jeg tror faktisk det funka. Husker ikke helt, det er så lenge siden, og bordet har vi ikke lenger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
wok Skrevet 28. september 2006 Forfatter #4 Del Skrevet 28. september 2006 Jeg har forsøkt å stryke, og det funka!! Jeg la et kjøkkenhåndkle over, og strøyk og strøyk - leeenge. Og de hvite flekkene er nå så og si borte! Nå skal jeg kjøpe møbelpolish, håper det kan forhindre nye flekker. Og så skal jeg kjøpe en fin løper og matchende lys Takk for tipset! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest niomi Skrevet 28. september 2006 #5 Del Skrevet 28. september 2006 Mandelolje, eller mandeltreolje eller noe sånt. Genialt! Små flasker man kjøper på apoteket. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bølla utlogget Skrevet 28. september 2006 #6 Del Skrevet 28. september 2006 Vi har et slikt mørkt Bombay bord. Etter en fest var det mange hvite merker etter glass. Etter tips fra en bruker på KG gjorde jeg følgende. Pøsa på godt med matolje. og rett og slett føna flekkene. Jeg så de forsvant. Etterpå brukte jeg bordvoks og polerte over. Ikke en flekk igjen. Me very happy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå