Babyface Skrevet 16. januar 2003 #1 Skrevet 16. januar 2003 Hvis jeg har forstått det riktig, har far rett på to uker ulønnet fri i forbindelse med fødselen. Vi lurer på om han skal ta disse fridagene fra og med den dagen jeg føder eller den dagen jeg kommer hjem fra sykehuset. Hvordan har dere løst dette? Hva slags erfaringer har dere?
Nala Skrevet 16. januar 2003 #2 Skrevet 16. januar 2003 Her tok pappan fri fra jeg og bebisen kom hjem fra sykehuset. Syntes det var det beste. På sykehuset gikk nå dagene sin gang likevel. Ettersom barselhotellet ikke hadde åpnet (er relativt nytt barselhotell på UNN, altså sykehuset her i Tromsø) kunne han likevel ikke være sammen med oss over natta. Fungerte greit at han var på jobb på dagtid for så å komme rett til sykehuset etter arbeidstid. Dro igjen utpå kvelden. Dette fungerte greit. Og dermed fikk vi lenger tid sammen etter hjemkomst. Anbefaler en løsning som dette dersom dere ikke skal bo på barselhotell. Da er det kanskje kjekkere å ha pappan der hele tida helt fra dag 1.
Babyface Skrevet 16. januar 2003 Forfatter #3 Skrevet 16. januar 2003 Det er nok ikke barselhotell på Sykehuset Buskerud, men vi bor uansett ikke så langt fra sykehuset. Det høres i grunnen mest fornuftig ut å ta fri fra jeg kommer hjem, på sykehuset får jeg jo hjelp uansett. Tipper han kommer til å være der mye i alle fall
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå