Gjest Gjest Skrevet 21. september 2006 #1 Skrevet 21. september 2006 Har i dag fått svar på sædprøven. Der det står : Diagnose : Inferlitet mannlig Funn : Noe små testikler, bløte. Ellers u.s. Vurdering behandling : Rekv. sædprøve. Står at gynokologen kommer til å ringe for svar. Partneren følges videre opp herfra. Skjønner ikke hva dette betyr ? - jeg går på pergo, men ingenting er funnet galt med meg. Sist vi var hos time hos han, sa legen at han trodde det var min inferlitet pga. at vi har fått to barn før, og blitt gravid tre ganger. Da er det som regel hormonellt eller noe hos kvinnen sa han, kanskje at jeg stresset med at jeg ikke ble gravid - eller noe ... Celine76
Gjest Gjest Skrevet 21. september 2006 #2 Skrevet 21. september 2006 Dette er ikke svar på en sædprøve, det er bare en tekst som beskriver funn ved undersøkelse av mannen. Diagnosen er mannlig infertilitet, altså mannlig nedsatt fruktbarhet. Funnene som legen har gjort er at testiklene til mannen er noe små, og at de er bløte i konsistensen. Ellers ingen funn. Videre behandling er at det er bestilt sædprøve, og at når den blir tatt vil gynekologen ringe for å få svar på den. Og at når dette er gjort vil man fortsette å u8trede kvinnen (deg). En sædprøve vil gi svar på hvor mye sperm mannen har, om det er feil på sædcellene, osv. Hans fruktbarhet kan endre seg pga hormoner eller skader. I og med at han har "noe små" testikler som det står, og at legen ønsker sædprøve, så kan det være han det er forandring med, særlig siden du bruker Pergotime som du jo sier. Din fruktbarhet kan også endre seg, selv om du/dere har fått barn sammen før. Egglederne kan tette seg pga infeksjon, eller det kan være andre endringer på dine indre kjønnsorgan. Derfor er det sikkert lurt å fortsette utredning av dere begge to. Problemet kan også være så enkelt som stress, eller det kan være uforklarlig barnløshet. Kanskje tar det bare ekstra tid denne gangen. Har dere prøvd lenge i denne omgang? Ønsker uansett masse lykke til videre!
Gjest mariell76 Skrevet 22. september 2006 #3 Skrevet 22. september 2006 Har fått svar fra legen på telefon. Grunnen til vårt problem med å få barn ligger hos han. Men vi har allikevel store sjanser til å få barn igjen Konsentrasjonen av sæd var mindre enn den skulle være. Men sædcellene han hadde var helt topp Så jeg har fått beskjed at jeg skal fortsette med perotime, for da er mulighetene langt bedre, og at vi har muligheten til å få et til barn, etter 5 års prøving uten resultat Vi har to barn fra før av.. og er igrunnen kjempeheldig, men har så lyst på en nummer tre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå