Gå til innhold

MSN

Gjest bente85

Fremhevede innlegg

Skrevet

Du sitter på MSN med dine venner.

Du sender en melding til din venn eller venninne og sier hei, men du får ikke noe svar.

Så tenker du kanskje, hvorfor får du ikke noe svar?

Har du da tenkt over, at det kan lønne seg å sjekke hva slags status vennen din har? :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

jeg ser jo om de er på eller borte, men det hender alikevel jeg legger igjen en beskjed. Selv står jeg nesten alltid som away.

Om det har seg slik at jeg sier hei og ikke får et hei tilbake, så kan jeg ikke si at jeg bryr meg nevneverdig. Det er ikke alltid man har tid til å prate, eller det er ikke sikkert man er der, selv om det ikke står away..

edit: skriveleif

Endret av baby-E
Gjest Norwegian Blue
Skrevet

Tar ikke kontakt med de som står som borte eller noe annet et pålogga. Da med mindre det er noen jeg veldig gjerne vil snakke med, eller noen jeg vet pleier å stå på borte når de ikke er det.

Selv står som regel enten på pålogga eller vis som frakoblet. Står på borte/straks tilbake hvis jeg f.eks. stikker inn i et annet rom en stund, men vil allikvel at folk skal ha mulighet til å ta kontakt

Skrevet

Selvfølgelig gjør jeg det.. :)

Skrevet

Bruker ikke msn så mye, heller, synes det er så masete. Har noen venner som vil prate med en en gang jeg logger meg på. Blokket dem i perioider, men det ble så mye stress.

Skjønner godt at folk ikke kan svare med en gang... Og om noen ikke vil snakke med meg, f.eks fordi de er opptatt med noe annet, så blir jeg ikke sur pga det. Jeg gjør jo det samme selv.

(Virker som om mange er litt paranoide når det gjelder msn... Sjekker om man har blitt blokket, sjekker påloggingsstatus til de andre, lurer på hvorfor personen ikke svarer osv. Høres slitsomt ut, synes nå jeg. )

Gjest Bellatrix
Skrevet

Sjekker alltid status, og kan ikke folk svare så kan de ikke det.

Gjest Ferskvannsblekksprut
Skrevet

Haha. Jeg tenkte faktisk å starte en likedan tråd i dag, jeg!

Jeg står alltid på opptatt, for jeg orker ikke mas. Så klart også når jeg ikke er der også står jeg på opptatt, men jeg skjønner ikke at folk ikke greier å skjønne at det betyr at nå vil jeg slappe av litt foran dataen uten mas og kjas. Enda mer irriterende er det med "Halloo?" "Hallo er du der? Er du sur på meg?" "DU ER IKKE DER!!!"

Tålmodighet! Vil folk meg noe viktig, har jeg telefon. Skjønner ikke hvorfor jeg har msn engang, synes det er masete.

Skrevet

Jeg synes msn er veldig greit og bruker det ofte for å snakke med mamma. Det er gratis, jeg aner ikke hvor mange tusen jeg har spart på å skravle over msn i stedet for i telefonen.

Men jeg har også venninner som maser hull i hodet på meg med en gang jeg logger på. Mental ignorering funker bra på dem, svarer jeg ikke på en halvtimes tid bruker de å gi opp... de sjekker ikke status. Jeg bruker å sende meldinger til folk uansett status, men maser aldri. Svarer de ikke så svarer de ikke.

Skrevet

Jeg bruker ikke å sende melding til de som står som "borte", "opptatt" eller hva det skulle være. Bortsett fra et par jeg vet som alltid står som borte.

Sjekker alltid status da.

Hvis det er noen jeg absolutt vil snakke med, men som f.eks. står som "borte", skriver jeg kanskje "Hei, er du her?" Venter litt og om de ikke svarer da skriver jeg f.eks. "må snakke med deg, send en sms når du er tilbake da".

Eller noe sånt.

Jeg selv står ofte som "borte" selv om jeg er her. Sånn som nå f.eks.

Men jeg får skjelden noen beskjeder når jeg står som det. Og er det da noen som snakker til meg som jeg ikke gidder å snakke med dropper jeg bare å svare. Maser de mer da, sier jeg at jeg ikke har tid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...