Gjest Gjest Skrevet 21. september 2006 #1 Skrevet 21. september 2006 Mener å ha lest at dette frarådes, men klarer ikke finne noe informasjon om det. Gjelder det like mye om man er 1 eller 5 mnd på vei f.eks?
Arielle Skrevet 21. september 2006 #2 Skrevet 21. september 2006 Det er vel mest med tanke på slag mot magen... Noe babyen ikke merker noenting til helt i starten. (Men skal ikke si det helt sikkert altså...)
Gjest Gjest Skrevet 21. september 2006 #3 Skrevet 21. september 2006 Ville ikke gjort det uansett jeg. Utsetter ikke hverken meg selv eller babyen for noe undøvendig. Karuseller kan en kjøre når en IKKE er gravid.
hjertesukka Skrevet 21. september 2006 #4 Skrevet 21. september 2006 Jeg ville overhode ikke tatt sjansen på det.
Donpedro Skrevet 21. september 2006 #5 Skrevet 21. september 2006 Karusell er vel ikke farlig? berg og dalbaner og sånt frarådes, men da står det skilt.
Gjest Pet Skrevet 21. september 2006 #6 Skrevet 21. september 2006 Er du en av de som er bekymret pga manglende kvalme?
Donpedro Skrevet 21. september 2006 #7 Skrevet 21. september 2006 Men hva i all verden er farlig med en karusell? Går ut fra dere tenker på sånn greie med dyr som går rundt og rundt som 3-åringer synes er artig.
83` Skrevet 21. september 2006 #8 Skrevet 21. september 2006 Jeg har følt barnekarusell sammen med gutten min... gikk til tider veldig fort selv om det var for barn. Men tror ikke det gjorde noe for min del, men tenkte på det etterpå om det kunne ha gjort det. tenkte ikke på det før.. Er bare 6 uker på vei da,, Hadde nok ikke tatt om jeg var komt mye lenger i graviditeten.. Er vel ikke bra med for mye risting, tenker jeg..
Susan Sto Helit Skrevet 21. september 2006 #9 Skrevet 21. september 2006 Trodde det var på grunn av stress jeg...
Holly Hobbie Skrevet 21. september 2006 #10 Skrevet 21. september 2006 Det pleier aa vaere et advarselsskilt ved de attraksjonene som ikke er heldige for gravide (eller de med hjertesykdom).
Eiline Skrevet 22. september 2006 #11 Skrevet 22. september 2006 Jeg tokk alle karusellene og berg og dal banene på Tusenfryd da jeg var 4+3 Jeg hadde ikke noe problemer av noe slag. Men har du stor mage slik at det kan være fare for slag er det ikke å anbefale. Man beveger seg ganske mye i noen av vognene. Tror også faren for sterk kvalme er stor for enkelte go det er ikke noe hyggelig oppe i en lup. Ellers er nok noe av anbefalingene mot gravide også med tanke på eventuelle skader (hvor liten denne sjengsen enn er) og saksøking mot parken. De må jo gardere seg. Jeg har ikke antydning til mage nå, men er mye mere kvalm og hadde nok ikke turd å kjøre de med vektløshet og andre som det er fare for å bli kvalm i
momo Skrevet 22. september 2006 #12 Skrevet 22. september 2006 Jeg var i Euro disney i begynnelsen av svangerskapet. Jeg kjørte da masse barnekaruseller. Men de store berg og dalbaner turte jeg ikke og kjøre, så der kjørte mannen med datteren våres. Det står på karusellene om man bør ta de som gravid eller ikke. Selv om det var veldig tidlig i svangerskapet så turte ikke jeg, men etter flere SA er det kanskje ikke så rart man er mer forsiktig. Men barnekarusellene brydde jeg meg ikke om i det hele tatt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå