Gjest Qlio Skrevet 16. januar 2003 #1 Skrevet 16. januar 2003 Mente at jeg leste ett sted om at vokalisten i Dum Dum Boys mistet sitt barn (Prepple???), og laget en sang til minne...... tror den inneholder strofen "mannen med ljåen". Noen som vet hvilken sang jeg mener? Jeg mister nattesøvnen over slik!!!
Gjest Lea Skrevet 16. januar 2003 #2 Skrevet 16. januar 2003 Mener du "Tyven Tyven" kanskje? Kjenner ikke historien, men kjente igjen ljåen. Du finner den HER
Gjest Qlio Skrevet 16. januar 2003 #3 Skrevet 16. januar 2003 Takk, det var akkuratt den jeg tenkte på! Nå kan jeg sove godt! *ler*
Cinnamon Skrevet 19. september 2005 #4 Skrevet 19. september 2005 Gammal tråd men... Historien stemmer. Det var datteren til Prepple som døde og jeg mener det var av hjernehinnebetennelse. Når husker jeg ikke, men tror det var tidlig på 90-tallet. Det er Kjartan Kristiansen (gitaristen) som har skrevet teksten til "Tyven Tyven", og melodien er også ved Kristiansen, samt Atle Karlsen. Prepple har ofte sagt at dette er en veldig personlig låt.
Gjest Elize Skrevet 20. september 2005 #5 Skrevet 20. september 2005 ja,det stemmer.den heter tyven,tyven ja og handler om dattere til Prepple som døde av hjernehinnebetennelse...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå