Gjest Wasabi Skrevet 21. september 2006 #1 Skrevet 21. september 2006 Ammer min 2 mnd gamle baby og skal ta meg en liten fest! (Endelig rødvin!) Pumper melk og skal gi via flaske - men hvor mye er cirka vanlig mengde? Finnes det noe skjema/oversikt noe sted over hvor mye morsmelk babyen skal ha til hvert måltid? Jeg kommer selvsagt til å gi til hun er fornøyd altså men greit å vite hvor mye jeg bør ha klart.. (og så har jeg lest det finnes "alko-skjema" for ammende også, for å finne tidsperspektiv før man kan amme igjen etter alkoholinntak - noen som vet hvor?)
Grooo Skrevet 21. september 2006 #2 Skrevet 21. september 2006 Jeg har prøvd å spørre her før, og fikk ikke så mange svar egentlig... Jenta mi er tre måneder nå, og vi har pumpet noen ganger denne uka og gitt med flaske. Hun har drukket mellom 90 og 130 ml, dette har vært ettermiddag/kveldsmåltider.
Gjest Wasabi Skrevet 21. september 2006 #3 Skrevet 21. september 2006 Tusen takk for svar, Grooo! Vi får rett og slett prøve oss litt fram, og er det krise får puppen bare fram, dette er jo ikke dagligdags.
Binke Skrevet 21. september 2006 #4 Skrevet 21. september 2006 Hei! Har du forsøkt å gi henne melk på flaske tidligere? Hvis ikke kan det være lurt å øve litt før dere eventuelt skal la andre være barnevakt. (Eller skal hun være med, bare at du ville slippe å amme?) Binkejenta vil overhodet ikke ta flaske - selv om den innholder fersk morsmelk. Ser ut til at hun kun vil ha varene levert i orginalinnpakning!
Grooo Skrevet 21. september 2006 #5 Skrevet 21. september 2006 M har fått flaske tre ganger, og syntes det var helt greit. Virket ikke som om hun syntes det var noen forskjell i det hele tatt. Men det er sikkert greit å "øve" litt først ja..
Murf Skrevet 22. september 2006 #6 Skrevet 22. september 2006 Tommelfingerregelen tilsier at et barn spiser 15% av sin egenvekt i løpet av en dag. Så da blir det å regne litt på hvor ofte hun spiser. Jeg hadde pumpet 150 ml til ett måltid da tassen var 4 uker for at vi skulle få spise middag i fred i et bryllup vi var i, og tassen hadde spist alt i ett jafs. Trodde 150 ml skulle være for mye i den alderen. (4 1/2 kg baby som spiser ofte)
Gjest Wasabi Skrevet 23. september 2006 #7 Skrevet 23. september 2006 (Jeg pumpet opp for at jeg skulle slippe og amme og heller kose meg med litt vin) ..Og det gikk fint! Og vi hadde prøvd litt et par dager i forveien - og fant ut at det var best pappa matet så hun ikke luktet pupp... Litt skriking først men det gikk altså, og her viste deg seg å være nok med ca 80 ml for hvert måltid (natt og 10 uker gml baby)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå