AnonymBruker Skrevet 12. august 2011 #21 Skrevet 12. august 2011 stilnoct må ikke brukes hvis du får bivirkninger som humørforandringer (les pakningsvedlegget). Atarax får jeg hodepine av og influensasymptomer så det fungerer ikke for meg.
Gjest Consensio Skrevet 12. august 2011 #22 Skrevet 12. august 2011 Mange snakker om at det er så farlig - det er en vesentlig forskjell på sovetabletter og innsovningstabletter i følge legene mine. Jeg får lett resepter på innsovningstabletter. Sovetabletter derimot, er de veldig skeptiske til å gi meg resept på.
Giacomo_P Skrevet 12. august 2011 #23 Skrevet 12. august 2011 Generelt sagt: Det er ikke vanskelig å få recept på slike medikamenter hvis du har en klar og tydelig indikasjon for det. Men ingen, i hvert fall svært få, leger begynder med det tunge artilleriet, men forsøker de letteste medikamentene først, hvis det ikke er noe som tyder på at man må bruke "grovere caliber." Derimot blir det vanskeligere når du ved første gangs konsuktasjon kommer og forlanger et bestemt, sterkt preparat. Da vil de fleste leger mistenke at du kanskje ikke primært er opptatt av søvnproblemer, men av rus. Likeledes hvis du kommer ofte og ber om påfyll. Alle de potente sovemidlene har avhengighetspotensiale, og man opparbeider toleranse, som krever høyere doser. Derfor er det veldig dumt å bruke det fast hver kveld. Efter 4-5 dager eller så, bør man kutte dem ut for en liten periode, slik at kroppen "nullstiller seg" og du får optimal effekt uten doseøkning når du begynder igjen. Så man kan svare ja. Det er ikke så vanskelig å få en slik recept når man faktisk trenger den. Men har legen mistanke om at du bruker for mye og/eller på feil måde, blir det vanskelig. VELDIG vanskelig. Og mange leger er i udgangspunktet ganske restriktive, nettopp fordi overforbruk av disse medikamentene skaber store problemer både for pasient og samfund. Uansett bør årsaken til søvnproblemene utredes. Mens man jobber med det, kan medikamenter være til stor hjelp, når de brukes riktig.
Gjest hilde Skrevet 28. oktober 2011 #24 Skrevet 28. oktober 2011 Ligger som regel noe psykisk tilgrunn for sove problemer og innsovnings tabletter vil ikke hjelpe mot dette.
Gjest Hilde Skrevet 28. oktober 2011 #25 Skrevet 28. oktober 2011 Innsovningstabletter hjelper selv om man av psykiske grunner har soveproblemer så dette er feil. Men det beste er å bruke det i kombinasjon med terapi.
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2011 #26 Skrevet 28. oktober 2011 Hvis man er i USA eller har noen som kan ta med, selges innsovningspiller over disk i nær sagt alle steder. Koster 10-15$ for 100stk. Husk, det er svært skadelig med for lite søvn! Skjønner ikke at skepsisen er så stor! Ingenting er som en god natts søvn.
Gjest Gjest Skrevet 28. oktober 2011 #27 Skrevet 28. oktober 2011 Hvis man er i USA eller har noen som kan ta med, selges innsovningspiller over disk i nær sagt alle steder. Koster 10-15$ for 100stk. Husk, det er svært skadelig med for lite søvn! Skjønner ikke at skepsisen er så stor! Ingenting er som en god natts søvn. Hvilke er det snakk om? Det er en rekke urter som er lette å få tak i, og melantonin, men kjemiske sovemidler kjenner jeg ikke til er så lette å få tak som du beskriver her?
Gjest Gjest Skrevet 6. september 2012 #28 Skrevet 6. september 2012 Var hos legen for å prøve å få innsovningstabletter i dag. For meg var det veldig vanskelig å få sovetabletter. Men så er jo jeg 18 år. Fikk en liste med søvnhygieniske råd, noe jeg ihvertfall ikke hadde prøvd på før *meget ironisk*. Fikk til slutt 10 stk imovane, men det holder jo ikke så lenge. Litt kjipt, siden innsovningstabletter var liksom mitt siste håp.
Anoia Skrevet 6. september 2012 #30 Skrevet 6. september 2012 Jeg får både Atarax og innsovningstabletter jevnlig av legen. Men innsovningstablettene får jeg bare en liten mengde av, som jeg selv fordeler utover en lengre periode. Selv om legen min er nokså streng, så var det ikke noe problem å få til denne avtalen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå