Gjest stemor gjest Skrevet 21. september 2006 #1 Skrevet 21. september 2006 Jeg har ei stedatter på 8 år, som jeg er heldig å ha et veldig godt forhold til. Hun er hos oss en kveld i uken og anne hver helg. Jeg vurderer nå om vi bør begynne å gi henne uke/månedspenger. Sånn det er i dag får hun penger når hun trenger noe, men ikke etter noe spesielt system. Hun er en sparebøsse, men jeg må innrømme at vi ikke er så flinke til å legge penger på den (står litt bortgjemt på rommet hennes). Hun er flink til å spare penger, og kan fint ha en del i lommeboka si uten å bruke noe. Lurer nå på om vi skal begynne å gi henne en liten sum hver uke/mnd som hun kan bruke til godteri (da slutter jeg å kjøpe inn lørdagsgodt) og ting hun har lyst på. F.eks 150 kr i mnd. Vi har foreløpig skjemt henne bort med at hun ikke trenger å hjelpe til med så mye hjemme, annet enn å rydde litt på rommet sitt. Lurer på å innføre at hun må begynne å hjelpe til å rydde litt av bordet oli samtidig. Hun skal få en fostersøster/bror - baby - hos oss nå snart, så da blir det nok til at hun hjelper til litt med babyen også. Hvordan gjør dere andre det?
Gjest Gjest Skrevet 21. september 2006 #2 Skrevet 21. september 2006 Synes det høres ut wsom en god ide. Jeg har en 8 åring og vi har et skjema som hun krysser av når hun går ut med søppla , setter inn i oppvaskmaskinen , rydder etc og etter hvor mye hun har gjort , får hun penger Har også lyst til å nevne at det er utrolig deilig å høre om en blid stemor som har et godt forhold til stebarnet sitt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå