Gå til innhold

uke/månedspenger 8 åring

Anbefalte innlegg

Gjest stemor gjest
Skrevet

Jeg har ei stedatter på 8 år, som jeg er heldig å ha et veldig godt forhold til. Hun er hos oss en kveld i uken og anne hver helg.

Jeg vurderer nå om vi bør begynne å gi henne uke/månedspenger. Sånn det er i dag får hun penger når hun trenger noe, men ikke etter noe spesielt system. Hun er en sparebøsse, men jeg må innrømme at vi ikke er så flinke til å legge penger på den (står litt bortgjemt på rommet hennes).

Hun er flink til å spare penger, og kan fint ha en del i lommeboka si uten å bruke noe.

Lurer nå på om vi skal begynne å gi henne en liten sum hver uke/mnd som hun kan bruke til godteri (da slutter jeg å kjøpe inn lørdagsgodt) og ting hun har lyst på. F.eks 150 kr i mnd.

Vi har foreløpig skjemt henne bort med at hun ikke trenger å hjelpe til med så mye hjemme, annet enn å rydde litt på rommet sitt. Lurer på å innføre at hun må begynne å hjelpe til å rydde litt av bordet oli samtidig.

Hun skal få en fostersøster/bror - baby - hos oss nå snart, så da blir det nok til at hun hjelper til litt med babyen også.

Hvordan gjør dere andre det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes det høres ut wsom en god ide.

Jeg har en 8 åring og vi har et skjema som hun krysser av når hun går ut med søppla , setter inn i oppvaskmaskinen , rydder etc og etter hvor mye hun har gjort , får hun penger

Har også lyst til å nevne at det er utrolig deilig å høre om en blid stemor som har et godt forhold til stebarnet sitt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...