Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

min samboer og jeg skal gifte oss neste sommer og begynner nå å planlegge bryllupsreisen. vi skal dra i juni og være der i 3 eller 4 uker. eneste vi vet er at det ikke blir kos,vært der før, og kreta, likte meg ikke på chania. vi ser etter et sted med sandstrender, ikke steinstrender. koselige tavernaer, steder på øya som er vi kan dra på utflukter til og vi liker å gå ut på kvelden for å spise og kose oss, men ikke for å feste.

vi ser altså etter en koselig, rolig og romantisk gresk øy.

takk til alle dere som kan hjelpe oss med dette. fortell gjerne litt om øya dere har besøkt.

hilsen oss som planlegger en bryllupsreise. :hjerte:

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei,

jeg og min sambo var i Agios Gordis i Hellas for en del år siden. En trivelig LITEN plass. Vi likte oss der! Var ikke noe party-plass heldigvis. Perfekt for par. Er ikke så mye å finne på der, men vi lå på stranda noen dager, og leide motorsykkel noen dager. Da reiste vi inn til korfu by. Er en stor by, så den kan en godt bruke noen dager i.Kjørte bare litt rundt andre dager og fant mange fine koselige plasser som vi tilbrakte hele dagen på(men kom hjem før det ble mørkt såklart). Lå og solte oss på dise plassene også. Vårt formål var: sol og bading, litt shopping, og god mat. Det fikk vi :-)

Men som sagt, så likte vi Agios Gordis kjempegodt, og hadde de hatt avganger fra Flesland fortsatt hadde vi reist der igjen.Tror de bare flyr fra Gardermoen nå..??

Vi er 27 og 33 år.

Da var vi 20 og 26 år

Skrevet

Har vært på flere av de greske øyene. Agios Gordis på Korfu (som er nevnt tidligere) er veldig rolig og koselig. Var der på en dagstur (Bodde i Gouvia) og da var det en del vind på stranden sånn at man fikk en del sand "klistret" på seg etter en runde med solkrem . Vet ikke om det vanligvis er så mye vind der...stranden var i allefall veldig fin 8)

Nydelige Parga er også veldig rolig og passer for folk som ønsker en litt roligere ferie. Tok båt dit og forelsket meg øyeblikkelig i stedet. Skal tilbake dit, men da blir det bare med typen! :D

Rethymnon på Kreta passer både for rolige romantiske ferier og for de som ønsker litt mer uteliv. Strander der er langgrunn sandstrand og det var veldig varmt i vannet. Var i tillegg lett å komme seg på båtturer, leie bil/moped, vannsport osv. Hva med å kombinere turen slik at dere er ett sted halve ferien og et annet sted resten av tiden? Er jo veldig lett å komme seg fra øy til øy med båt.

Håper dere får en flott ferie!!

Tigerpia (som også vil på ferie :briller: )

• 2 uker senere...
Skrevet

Hei!

Jeg har en øy som ligger mitt hjerte nært i Hellas, og det er Paros som ligger i øygruppen Kykladene. En flott øy, med en utrolig atmosfære!! Har vært der 2 ganger, og elsker den øya! Vi bodde i Parikia(hovedstaden på øya-der hvor de største båtene kommer inn) og trivdes utrolig godt der. Det er mange tavernaer med utrolig hyggelige folk, trange gater og det typiske greske finnes fortsatt der! Det finnes uteliv på paros(i hvertfall i parikia) men ikke veldig sjenerende-bare sjarmerende.. og som vi valgte å gjøre det, så gikk vi på en hyggelig restaurant og tok en god middag i romantiske omgivelser, i stede for fullt party!

Det er mange bra strender på Paros(ikke i parikia) bla en som heter golden beach. Naoussa er en annen by på den greske øya, som visstnok skal være enda roligere, og mer romantisk enn parikia. Har vært der på badetur, og det virket som en liten koselig by.

Øya er ikke stor så du kan fint rekke å kjøre rundt den på en dag.. det er mye flott og se, så sommerfugldalen er bla. en ting dere bør få med dere hvis dere reiser dit. Hvis dere skal være i 3-4 uker, vil jeg nok tro at paros kan bli litt for liten, men den har mange fine naboøyer, som naxos og santorini(det er veldig god båtforbindelse på paros). Det går fint ann å kombinere ferien med en annen øy eller to... eller bare å bli på paros.. jeg vet at når jeg skal til Paros igjen skal jeg bli der lenge!!

Hvis du vil vite mer om paros kan du gå inn på: http://www.parosweb.com

Lykke til med valget av ferie øy!!! Håper du velger den rette :wink:

Koz.. :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...