Gjest TS Skrevet 21. september 2006 #1 Skrevet 21. september 2006 Hei jeg skal lage quiz til en fest i helga, og lurer på om noen kan hjelpe meg med spørsmål. Jeg tar i mot alle spørsmål. De bør variere litt i vanskelighetsgrad, sånn at det er noe alle kan svare på og noen som bare ekspertene kan svare på. Er ikke sikker på hvilke kategorier jeg skal ha, men film, musikk, bøker, geografi, spost, kunst, aktuelle hendelser etc er forslag. Takker på forhånnd for all hjelp, og håper dere kan hjelpe meg med gode spørsmål til en bra quiz. Det er så kjedelig med quiz om den ikke blir bra, og jeg har ikke akkurat gjort dette før så jeg trenger litt hjelp.
Wonders Skrevet 21. september 2006 #2 Skrevet 21. september 2006 (endret) JA! har fått ett nytt spill her, minner om tp, men handler om mat, drikke , etikk, skikk og bruk, merkedatoer osv... Spillet heter Sybarit skikk og bruk Er det kvinnen el mannen som skal ta av seg høyre-hansken når de hilser? MANNEN Når brukes sjakett? Som bryllupsantrekk for menn el v festlige anledninger før kl 18.00 på dagen. Ble juletreet opprinnelig brukt i protistantiske eller katolske kretser? Protestantiske Hva heter den første dansen som skal danses etter en polonese? VALS Mat Hva slags kake er Dronningen av Saba? Sjokoladekake Hva kalles kokte kjøttboller? Frikadeller Er sitronmilisse en krydderurt eller en frukt? Er det lov å suge opp det siste av sausen på tallerkenen med brød? Ja, men helst med gaffelen Hva er mamma? En finsk påskedessert som er laget av rugmel og malt Drikke Hvilket land importerer Norge mest kaffe fra? Brasil Hva kalles en russisk tekoker Samovar Hva heter den mest brukte vindruen i Østerrike? Grüner Veltliner Skotsk whisky kommer fra tre grunnvarianter. Hvilke? Malt, grain og blended Hvilken bulgarsk vin har fått navnet etter landets hovedstad? Sofia. Hvilken irsk ølprodusent har oxo forlagsvirksomhet? Guinnes, som bl.a. utgir Guinnes rekordbok Endret 21. september 2006 av M.P 1
Wonders Skrevet 21. september 2006 #3 Skrevet 21. september 2006 Hva heter creme caramell på norsk? Karamellpudding Hva er det franske ordet for små-retter som ikke inngår i den egentlige menyen? Hors-`d'æuvre("utenfor arbeidet") I hvilket land kan man besøke en bodega? Spania(Bodega er en vinkjeller, restaurant eller vingård) Hvilket er norges eldste bryggeri med produksjon siden 1834? Aass bryggeri i Drammen På hvilken side av tallerkenen skal kurvertasjetten stå? På venstre side Skal flagget hakes om kvelden? Ved solnedgang, ikke seinere enn 21.00! Hvilket tradisjonelt plagg eies av seks av ti norske kvinner? Bunad Hvilken sykdom er forårsaket av mangel på vitamin C? Skjørbuk. 1
Wonders Skrevet 24. september 2006 #4 Skrevet 24. september 2006 *dytter* du vakke akuratt lynrask i å svare da... 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå