Gå til innhold

Langsynthet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Er det noen som er langsynte her? Hvilken styrke har dere i linser/briller? Selv har jeg bare +1 i linser, og føler at det ikke er nødvendig for å se klart, men for å motvirke hodepine...Det som erdumt er at jeg ikke føler at optikeren jeg går til tar det alvorlig, det virker så han syns at man burde ha dårligere syn for å bruke korreksjon i det hele tatt... Har igrunnen tenkt å gå over til lesebriller, men føler ikke for å gå til optikere som ikke tar meg seriøst.

Videoannonse
Annonse
Gjest Norwegian Blue
Skrevet

Jeg er langsynt. Har 2 og noe på det høyre øyet og hadde +4,25 på det venstre øye men nå er det bare +3 og noe, så det blir bedre.

Jeg ser egentlig helt greit på det høyre øyet, venstre bruker jeg faktisk lite. Noe som har ført til at jeg er skeiv i ansiktet virker det som, fordi høyre øyet er mer åpent enn det venstre.

Nå har jeg ikke gått med linser på noen dager fordi jeg glemte de nye hos foreldrene mine (har natt og dag linser), og jeg ser helt fint for det. Men merker allikevel jeg blir sliten i øynene. Dessuten skjeler jeg :P

Hvis du får vondt i hodet eller blir sliten i øynene bør du bruke linser som er sterke nok, ellers blir det jo bare verre. Så krev at du skal tas seriøst.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...