Lipstick Skrevet 21. september 2006 #1 Skrevet 21. september 2006 Er så lei av å bli oppringt av telefonselgere Hva gjør jeg for at de ikke skal ringe meg? Finnes det noen lister e.l. det går an å skrive seg på?
Titti72 Skrevet 21. september 2006 #2 Skrevet 21. september 2006 Gå inn på brønnøysundregistrene så finner du det der. Du sperrer ditt fødselsnr.
Gjest Gjest Skrevet 21. september 2006 #3 Skrevet 21. september 2006 Brønnøysundregistrene ja. Husk å sperre alle i husstanden da! Og vær klar over at du kan reservere deg mot SELGERE, ikke spørreundersøkelser. (Men dem kan du bare si "nei jeg vil ikke være med på spørreundersøkelse" til.)
Malama Skrevet 21. september 2006 #4 Skrevet 21. september 2006 (endret) Reservere seg hjelper i stor grad ja. På hjemmetelefon er vi ikke plaget i det hele tatt, det ringer bare et par gangre i året. På mobiltelefonen min er jeg langt mer plaget (og det irriterer meg, for jeg er ikke vant til at mobilen min ringer mens jeg er på jobb annet enn at om det er mamma med en "krisemelding" eller en planagt oppdatering angående typisk sett besteforeldre på sykehus etc) Jeg sørget for å reservere meg mot dette straks jeg fikk den første slike oppringingen, men da ble det bare intensivert som om de tenkte "nå har vi bre tre måneder å utnytte henne på" (siden de er pliktige til å vaske liste sine hver 3. måned) men det er et halvt år siden nå, og det er fortsatt slik at jeg får telefonselgere på mobilen. Men, reservere seg er i alle fall første skritt på veien. Endret 21. september 2006 av Malama
Gjest Ferskvannsblekksprut Skrevet 21. september 2006 #5 Skrevet 21. september 2006 Jeg kommer ofte til folk som har reservert seg :klø: Da er det bare å beklage og sette dem på Slett. Rart at reservasjonen ikke funker da.
Malama Skrevet 21. september 2006 #6 Skrevet 21. september 2006 Rart at reservasjonen ikke funker da. ← Det funger ikke dersom de som styrer listene (enten din arbeidsgiver, eller de dere kjøper listene av) ikke gjør som loven tilsier, "vasker" listene hver 3. måned, mot brønnøysundsregisteret.
Gjest Ferskvannsblekksprut Skrevet 21. september 2006 #7 Skrevet 21. september 2006 Resirkulerer dem ofte! Men tror ikke det virker så bra, fordi det er jo nummere som ikke er i bruk osv.
Lipstick Skrevet 21. september 2006 Forfatter #8 Skrevet 21. september 2006 Og da var jeg reservert mot terroristene Håper de slutter å ringe etterhvert
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå