Tristessa Skrevet 21. september 2006 #1 Skrevet 21. september 2006 Jeg har fått sykt lyst på rødt hår, men det begynner å bli noen år siden jeg hadde det sist. Vet at rødt falmer veldig fort, slik at det kan bli dyrt å holde fargen vedlike. De siste årene har jeg hatt striper, og da kan jeg gå flere måneder uten å gjøre noe med håret, perfekt dersom man er lat. Men rødt hår er så pent! Og som bleiking med fregner burde det kle meg ganske bra også (husker bare at jeg digget det da jeg hadde det, men da gjorde jeg det hjemme, nå er det salong som er aktuelt, regner med at resultatet blir enda bedre da eller?). Menneh... Er litt usikker. Er det verdt alt arbeidet?
Gjest Gjesta Skrevet 21. september 2006 #2 Skrevet 21. september 2006 Jeg synes også rødt hår er veldig fint, men i mitt hår sklir all farge rett ut, og til og med frisøren rister på hodet. Min erfaring med rødt hår=røde håndklær, rød hodepute, vedlikehold i form av glansvask HVER uke, allikevel fargesmitte.
Champagnepiken Skrevet 21. september 2006 #3 Skrevet 21. september 2006 Jeg er falsk redhead. Og det krever en del vedlikehold, det er sant. Men mest fordi jeg har hår som vokser litt fort, så jeg må farge etterveksten ca. hver femte uke. Rødt hår kan falme. Men det finnes gode produkter som sinker prosessen. Selv sverger jeg til spesialsjampo for rødt hår fra L'Oreal Professionel, og jeg bruker UV-filter når det er sterk sol (= hele sommeren). For meg er det SÅ riktig farge, at det er det helt opplagt verdt.
Tristessa Skrevet 21. september 2006 Forfatter #4 Skrevet 21. september 2006 Yei! Elphaba: Jeg har hår som tar farge veldig, veldig godt. Hadde semiperm.farget det rødt, og det gikk fint. Eneste var fargetonen, den regner jeg med at frisøren er flinkere å finne frem til enn meg. Champagnepiken: går du til frisør eller farger du det selv? Jeg tror egentlig at alle farger krever stell mtp. etterveksten, alternativet mitt til rødt hår er brunt, og siden jeg er lys i utgangspunktet må jeg farge hele tiden da også. Men rødt hår er mer stunning, synes jeg.
Daria Skrevet 21. september 2006 #5 Skrevet 21. september 2006 Jeg hjemmefarget mitt lys blonde hår rødt for noen år siden, med en farge som skulle vaskes ut igjen. Den viste seg å funke dårlig på blondiner, hadde stilig rødt hår en stund, men i stedet for å vasker ut igjen falmet det langsomt fra knall rødt til lys rosa i løpet av et halvt år -ikke så fullt stilig Så jeg ville nok satset på å ta det hos frisøren
Champagnepiken Skrevet 21. september 2006 #6 Skrevet 21. september 2006 Jeg går til frisør. Og det er en luksus jeg synes det er verd. De jentene har klart å komponere en rødfarge (eller egentlig to, det er mørkere i røttene = etterveksten synes ikke så godt) som er helt perfekt.
Tristessa Skrevet 21. september 2006 Forfatter #7 Skrevet 21. september 2006 Det er frisør jeg har tenkt meg også. Jeg får ta det opp med henne neste gang jeg er der, tviler ikke på at hun kan få meg til å se smashing ut. Greia er bare at jeg er så vinglete, ser jeg noen med fint hår vil jeg ha akkurat slik hår osv. Jeg har for lite å tenke på. Eller kanskje det er motsatt.
Gjest Gjest Skrevet 21. september 2006 #8 Skrevet 21. september 2006 Har også god erfaring med spesialshampoen med rødepigmenter fra Loreal. Anbefales dersom du tar steget ut
Champagnepiken Skrevet 21. september 2006 #9 Skrevet 21. september 2006 Greia er bare at jeg er så vinglete, ser jeg noen med fint hår vil jeg ha akkurat slik hår osv. ← Godt å høre at det er fler av oss! Jeg holder for tida på med å spare håret på toppen for å få til en slags kort bob, bare fordi venninna til søstera mi var så fin med det...
Gjest Alyx Skrevet 21. september 2006 #10 Skrevet 21. september 2006 Jeg bruker rød Henna, og rødfargen blir vanvittig glansfull og det falmer ikke i det hele tatt. Men det store minuset er jo at man ikke kan gå over til vanlig farge etterpå. Så den dagen jeg er drittlei, den må jo komme, da sliter jeg en smule
Gjest Cosette Skrevet 21. september 2006 #11 Skrevet 21. september 2006 Har også testet rødt et par ganger (er lys med striper til vanlig). Greia etterpå ble at jeg ikke hadde klær som matchet mitt nye røde jeg... Tenk deg om nøye, selv angret jeg hver gang og er nå lys med striper igjen..
Tristessa Skrevet 21. september 2006 Forfatter #12 Skrevet 21. september 2006 Klærne mine blir nok ikke noe problem. Bruker for det meste bare svart, hvitt og grått. Tror nesten jeg trenger rødt hår for å spice det opp, eller hva?
Gjest Hilde79 Skrevet 21. september 2006 #13 Skrevet 21. september 2006 Jeg bruker rød Henna, og rødfargen blir vanvittig glansfull og det falmer ikke i det hele tatt. Men det store minuset er jo at man ikke kan gå over til vanlig farge etterpå. Så den dagen jeg er drittlei, den må jo komme, da sliter jeg en smule ← Hehe, ja!! Der er jeg nå!! Har brukt henna i mange år nå, og jeg vil bli blond igjen. Men for all del, jeg angrer egentlig ikke på at jeg begynte med henna, for er det er en jævla fin farge og den holder seg!!! Men jeg sitter nå her da, og venter på at håret skal gro tilstrekkelig ut, slik at jeg kan klippe vekk det røde og allikevel ha en anstendig frisyre
Gjest Gjest Skrevet 21. september 2006 #14 Skrevet 21. september 2006 hvorfor kan en ikke gå over til vanlig farge etter henna?
Gjest Bøllefrøet Skrevet 21. september 2006 #15 Skrevet 21. september 2006 Greia er bare at jeg er så vinglete, ser jeg noen med fint hår vil jeg ha akkurat slik hår osv. ← Off, sånn er jeg også Når jeg først har farget håret så får jeg lyst til å farge det på nytt i en annen farge igjen fordi jeg ser noen som har sååå fint hår Ikke sunt for håret det der
Tristessa Skrevet 21. september 2006 Forfatter #16 Skrevet 21. september 2006 Off, sånn er jeg også Når jeg først har farget håret så får jeg lyst til å farge det på nytt i en annen farge igjen fordi jeg ser noen som har sååå fint hår Ikke sunt for håret det der ← Jeg mener, det er jo helt forstyrrende! Ser fex bilde av en pen brunette, og så vil jeg ha håret sånn. Og så vil jeg være blond igjen osv. Det bytter så ofte at jeg aldri klarer å summe meg før jeg er i frisørstolen og ender opp med samma gamle. Må prøve å tenke rødt en stund fremover... Frister uendelig mye, men er redd for at jeg blir lei med en gang. For hva er alternativet da? Brunt hår?
Gjest Bøllefrøet Skrevet 21. september 2006 #17 Skrevet 21. september 2006 Jeg mener, det er jo helt forstyrrende! Ser fex bilde av en pen brunette, og så vil jeg ha håret sånn. Og så vil jeg være blond igjen osv. Det bytter så ofte at jeg aldri klarer å summe meg før jeg er i frisørstolen og ender opp med samma gamle. Må prøve å tenke rødt en stund fremover... Frister uendelig mye, men er redd for at jeg blir lei med en gang. For hva er alternativet da? Brunt hår? ← Hehe.. Akkurat sånn er jeg også, det er veldig frustrerende! Vurderer å farge håret mitt mørkebrunt igjen nå, selv om jeg nesten akkurat tok lyse striper
Gjest Hilde79 Skrevet 21. september 2006 #18 Skrevet 21. september 2006 hvorfor kan en ikke gå over til vanlig farge etter henna? ← Man kan ikke putte kjemikalier oppi et henna-behandlet hår... Det har jeg lært helt av meg selv.... dumme meg.... Håret ble helt ødelagt, ble en eneste stor tovete dott, måtte ha tonnevis av balsam og strukturen ble kjempegrov, og det var stygt... Det måtte bare gro ut... Ingenting hjalp. Bruker man bare henna, blir håret kjempefint!
Gjest Gjesta Skrevet 22. september 2006 #19 Skrevet 22. september 2006 Det som er døden med rødt hår er jo at faenskapet aldri går ut igjen! Røde pigmenter har visst det med å sitte ekstra godt i, og skinne igjennom uansett hvilken farge man farger oppå med. Altså ikke å anbefale dersom du har en tendens til å plutselig gå veldig lei av hårfargen din og vil skifte. Det var nå ihvertfall min erfaring som fjortis, men så gikk jeg heller aldri til frisører for å få dreisen på sveisen heller.
Champagnepiken Skrevet 22. september 2006 #20 Skrevet 22. september 2006 Det som er døden med rødt hår er jo at faenskapet aldri går ut igjen! Røde pigmenter har visst det med å sitte ekstra godt i, og skinne igjennom uansett hvilken farge man farger oppå med. Altså ikke å anbefale dersom du har en tendens til å plutselig gå veldig lei av hårfargen din og vil skifte. Det var nå ihvertfall min erfaring som fjortis, men så gikk jeg heller aldri til frisører for å få dreisen på sveisen heller. ← Men det er i grunnen ikke noe problem hvis du går til en frisør, de fikser faktisk det meste.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå