Gå til innhold

Sukk, høst igjen og altfor tørr hud

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Frua_*
Skrevet

Uansett hva jeg bruker av produkter, så blir huden min knusktørr om høsten, og jeg får lett småkviser. Og det burde jeg slippe synes jeg siden jeg er over 30....

Sånn som nå, bruker dyre produkter som liksom skal gi mye fuktighet, men må nesten smøre meg flere ganger om dagen for ikke å føle at hele fjeset er en maske....

Noen tips- please?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Henger meg på denne.

Må også legge til at jeg kan ikke ha noen produkter med olje i - ved det minste spor av olje i ansiktsproduktene, tar det et par dager før jeg ser ut som en tenåring i verste kviseperioden... :forvirret:

Nå bruker jeg den grønne Nutrise fra Garnier, men den passer da best om vår/sommer. Hva kan jeg bruke om vinteren?

Skrevet

Hvis du må smøre deg flere ganger om dagen bruker du definitivt feil produkter! Kanskje du trenger produkter som gir huden mer fett. Jeg kan anbefale Omega 3 Nutrifying Facial Serum fra REN, har brukt det i to måneder nå og har aldri hatt så bra hud.

Merket fås på Visage i Oslo, eller LF eller HQHair på nett.

Skrevet

Tror det kan være lurt å se på hvilke produkter dere bruker forøvrig.

Rens? Skrubb? Toner?

Disse produktene er ofte altfor sterke og fjærner de naturlige oljene fra huden, noe som ofter fører til at du bruker dem mer eller enda værre går til innkjøp av enda sterkere.

Nå er vel kanskje ikke jeg den riktige til å komme med produktanbefalinger da det her går i en blanding av diverse oljer og fikset hudene min selv ved å kun bruke vann og olivenolje i ca 2 uker.

Magic.

Besøk hos hudpleier er nyttig!!

Skrevet

Drikk ekstra mye vann. I tillegg tar jeg en ss UDO's choice hver dag.

Jeg har større tro på å innta Omega 3-6-9 i steden for å ta den på huden.

Gjest beekeeper
Skrevet

I fjor brukte jeg for første gang en krem for tørr hud jeg kjøpte hos hudpleier. Det var helt nydelig, jeg har aldri hatt så bra hud. Jeg bruker ingenting om sommeren, men når jeg skulle ha den på nå, fikk jeg kviser i fleng.. Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre lenger, men jeg får mye hjelp ved å sole meg i solarium. Gjør godt for huden det..

Skrevet (endret)
Drikk ekstra mye vann. I tillegg tar jeg en ss UDO's choice hver dag.

Jeg har større tro på å innta Omega 3-6-9 i steden for å ta den på huden.

Enig, men jeg har også tro på at en god hudpleierutine er viktig.

Gode, naturlige produkter (merk: ikke Garnier).

Endret av Snasen C
Skrevet

Hud som er tørr og stram trenger FETT, men riktig type fett, og hvis du må smøre konstant, er kremen for lett for deg. Ikke alle oljer tetter porene og gir kviser, men enkelte billigprodukter inneholder dårlige oljer som har denne egenskapen. Så gode produkter er viktig.

Skrevet
I fjor brukte jeg for første gang en krem for tørr hud jeg kjøpte hos hudpleier. Det var helt nydelig, jeg har aldri hatt så bra hud. Jeg bruker ingenting om sommeren, men når jeg skulle ha den på nå, fikk jeg kviser i fleng.. Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre lenger, men jeg får mye hjelp ved  å sole meg i solarium. Gjør godt for huden det..

Å gå i solarium kan kanskje hjelpe der og da, men på sikt gir det deg grov hud der porene vises, og rynker og slapp hud lenge før tida.

Gjest beekeeper
Skrevet
Å gå i solarium kan kanskje hjelpe der og da, men på sikt gir det deg grov hud der porene vises, og rynker og slapp hud lenge før tida.

Jau, men jeg vet liksom ikke hva annet jeg skal gjøre da. Dessuten er det ikke snakk om ofte her, en gang i måneden maks. og masse solkrem :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...