Gjest Alf Kaida Skrevet 21. september 2006 #1 Skrevet 21. september 2006 (endret) Hva slags musikk hører dere på for å gjøre husarbeidet mer lystbetont? Selv er jeg avhengig av å ha musikk med et visst tempo (ikke seige ballader), med et visst trøkk og som det går an å synge til. JEg har funnet ut at Queen gjør husarbeidet morsomt. Når moppen blir mikrofonstativ og støvtørkingen kan gjøres om til en slags pre-stagediving, da skvetter hybelkaninene unna i ren frykt. Another one bites the dust! Endret 21. september 2006 av Alf Kaida
Gjest niomi Skrevet 21. september 2006 #2 Skrevet 21. september 2006 Dum dum boys er genial rydde- og vaskemusikk.
Malama Skrevet 21. september 2006 #4 Skrevet 21. september 2006 Litt forskjellig til ulikt arbeide. Må ha noe med "fart i" til rydding og sånn ja, men bruker ikke noe fast. Men til stryking av klær: Klassisk musikk! Blir MYE mindre skrukker og tullbakk da. Ikke noe med fart da nei, men noe som roer meg helt ned. Stryking er pyton, og jeg hisser meg nok lett opp, derfor, roe heeeeelt ned!
Gjest Gjesta Skrevet 21. september 2006 #5 Skrevet 21. september 2006 Jeg foretrekker Le Quattro Stagioni til husarbeidet. Ikke vokalgruppa, men Vivaldis fiolinkonserter. Spesielt til golvvask fungerer Vivaldi bra, med "Stormen" som en klar favoritt.
Champagnepiken Skrevet 21. september 2006 #6 Skrevet 21. september 2006 "Let them eat cake" med Motorpsycho eller samleplata til Violent Femmes funker for meg.
Gjest allium Skrevet 21. september 2006 #7 Skrevet 21. september 2006 JEg har funnet ut at Queen gjør husarbeidet morsomt. Når moppen blir mikrofonstativ og støvtørkingen kan gjøres om til en slags pre-stagediving, da skvetter hybelkaninene unna i ren frykt. Another one bites the dust! ← Nå så jeg for meg Freddie Mercury, med bart, pushup-bh og miniskjørt, støvsugende mens han synger "I've got to break freeee". Santana funker for meg.
Gjest Alf Kaida Skrevet 21. september 2006 #8 Skrevet 21. september 2006 Nå så jeg for meg Freddie Mercury, med bart, pushup-bh og miniskjørt, støvsugende mens han synger "I've got to break freeee". ← Jeg har ikke bart.
blå Skrevet 21. september 2006 #9 Skrevet 21. september 2006 Jeg hører lydbøker jeg, det er genialt syns jeg da. Om jeg hører musikk så hender det faktisk ofte at det blir De Lillos sine gamle CDer
Gjest Frk Åberg Skrevet 21. september 2006 #10 Skrevet 21. september 2006 Jeg syns The Darkness - "Permission to land" (album) funker ganske bra. Jeg og samboeren konkurrerer om å slå falsetten til vokalisten, og det blir man gira av. Har også satt sammen en spilleliste med bl.a. uptempo-sanger av Madrugada ("I'm in love" blir jeg hyper av), Beyoncé, U2, Aha (gamle sanger), Shakira, Placebo, gamle sanger fra Absolute music-cder, Aretha Franklin ("Think", "Respect"), Bigbang, Gåte, Kate Bush, The national bank, Annie m.m. En del av dette er musikk jeg aldri hører på ellers, og ikke er en del av min musikksmak, men funker bra når man skal trene eller vaske.
Gjest allium Skrevet 21. september 2006 #11 Skrevet 21. september 2006 Jeg har ikke bart. ← Men det hadde Freddie Mercury. Har du ikke sett den videoen?
:-) anna Skrevet 21. september 2006 #12 Skrevet 21. september 2006 Har ei gammel Bette Midler-plate som jeg bare bruker når jeg vasker. Min vaskemusikk skal være minst 10 år gammel musikk som jeg kan utenat og kan gaule med på. Også må den ha mye tempo og være litt "gladmusikk"
Gjest Alf Kaida Skrevet 21. september 2006 #13 Skrevet 21. september 2006 Men det hadde Freddie Mercury. Har du ikke sett den videoen? ← Jo. Legg merke til hva jeg ikke sa at jeg ikke har.
Gjest allium Skrevet 21. september 2006 #14 Skrevet 21. september 2006 Jo. Legg merke til hva jeg ikke sa at jeg ikke har. ← Aha!
Gjest Gorgonzola Skrevet 21. september 2006 #15 Skrevet 21. september 2006 Hva slags musikk hører dere på for å gjøre husarbeidet mer lystbetont? Selv er jeg avhengig av å ha musikk med et visst tempo (ikke seige ballader), med et visst trøkk og som det går an å synge til. JEg har funnet ut at Queen gjør husarbeidet morsomt. Når moppen blir mikrofonstativ og støvtørkingen kan gjøres om til en slags pre-stagediving, da skvetter hybelkaninene unna i ren frykt. Another one bites the dust! ← Jupp jupp, samma her, noe som gir adrelinet en liten boost er greia når moppen og svaberen dras frem fra skapet passe stinkende akkompagnert av grønnsåpa og salmiakken Queen blir litt for hoftevrikkende for meg så jeg pleier å klemme inn ei skive med Iron Maiden, Metallica, Faith No More eller Theatre Of Tragedy når gulvene skal erobres!
Knurr Skrevet 21. september 2006 #16 Skrevet 21. september 2006 Det kommer helt an på aktiviteten. Sengetøysskift/gardinskift: Queen Oppvask: Dolly Parton Gulvvask: Judy Garland Skrubbing av ting (spesielt tilsynelatende meningsløs skrubbing/opplukking av ting forårsaket av idioti): Pantera Stryking: mine egne versjoner av norske folketoner - må føle meg husmorsk Skal jeg vaske do, må det være DDE.
Gjest Carl med magen Skrevet 22. september 2006 #17 Skrevet 22. september 2006 "Alt for Norge" selvfølgelig hilsen Carl med magen
Gjest Alf Kaida Skrevet 22. september 2006 #18 Skrevet 22. september 2006 Skal jeg vaske do, må det være DDE. ← "Æ e så gla i rompa mi"
Gjest Tweek Skrevet 22. september 2006 #19 Skrevet 22. september 2006 Nå så jeg for meg Freddie Mercury, med bart, pushup-bh og miniskjørt, støvsugende mens han synger "I've got to break freeee". ← HAHA, den sangen digga jeg når jeg var mindre. Meg å mamma hørte på den, og mamma hadde ikke sett musikk videon men det hadde jeg. LÅL, den var gøy
Gjest Blanca Skrevet 22. september 2006 #20 Skrevet 22. september 2006 Jane's Addiction - Ritual De Lo Habitual har vært husvaskmusikken min i mange år nå. Dalbello - Womanfoursays er fin å puslerydde til. At jeg kan alle tekstene og at det er rester fra min glanstid er det viktigste når det kommer til vaske/rydde-musikk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå