Gjest Gjest Skrevet 21. september 2006 #1 Skrevet 21. september 2006 Er det noen av dere som har laget monogram til bryllupet? Hvordan fikk dere laget det?
mowgli Skrevet 21. september 2006 #2 Skrevet 21. september 2006 Jeg har ikke laget noe monogram, men her er en nettside med mange monogrammer og fremgangsmåter for å lage selv.
Gjest K Skrevet 21. september 2006 #3 Skrevet 21. september 2006 Ja jeg har laget. Er IKKE kreativ i det hele tatt, og kan absolutt ikke tegne. men satt bare en dag å klussa litt på et ark,og prøvde å sette sammen forbokstavene våre. Så ble det ganske fint etterhvert. Ga skissen til min venninne som er grafisk designer og nå har hun satt det sammen på dataen i et program hun har.
mowgli Skrevet 21. september 2006 #4 Skrevet 21. september 2006 En enkel måte å gjøre det på er å lage det i Word: Finn en fin skrifttype du vil bruke Skriv den første bokstaven først i f.eks. str 72 Sett inn tekstboks Skriv neste bokstad i tekstboksen Formater tekstboksen til uten linjer Flytt tekstboksen rundt for å se hvordan bokstavene passer best til hverandre.
Kath Skrevet 21. september 2006 #5 Skrevet 21. september 2006 Jeg kan anbefale å bruke adobe photoshop hvis du har det! Sett sammen to bokstaver, prøv og miks med de forskjellige skrifttypene, speilvendte bokstaver og mye annet morsomt! Jeg lagde mitt i photoshop! Skulle egentlig ha et enkelt et, men synes sluttresultatet passet oss perfekt! Mange muligheter med photoshop!
Gjest Gjest Skrevet 21. september 2006 #6 Skrevet 21. september 2006 Så fint det ble! Skal prøve meg på noe sånt jeg også, men har ikke photoshop, så det blir nok ikke så fint. Har prøvd det danske forumet også, men finner ingen med vår kombinasjon der. Gøy at det er flere som bruker monogram!
Gjest Gjest Skrevet 21. september 2006 #7 Skrevet 21. september 2006 Det har vel blitt ganske vanlig å bruke monogram? Jeg har vært i tre bryllup (ulike vennekretser) i sommer, og alle de hadde ulike monogram :D
Gjest Gjest Skrevet 21. september 2006 #8 Skrevet 21. september 2006 Det har vel blitt ganske vanlig å bruke monogram? Jeg har vært i tre bryllup (ulike vennekretser) i sommer, og alle de hadde ulike monogram :D ← Kanskje du har rett? Jeg har vært i to i sommer der ingen brukte det, men jeg har selv lyst til å ha det!
Prinsesse-vil-ikke Skrevet 22. september 2006 #9 Skrevet 22. september 2006 Jeg lagde monogram til mitt bryllup sist, det ble ganske fint. Gjorde det sånn som mowgli forklarte det, i Word - ganske enkelt. Tror dette har blitt mer og mer vanlig ja, ser det "overalt" i forhold til før...
Gjest Gjest Skrevet 22. september 2006 #10 Skrevet 22. september 2006 .... men fint er det ikke! Det virker alt for pompøst
mowgli Skrevet 22. september 2006 #11 Skrevet 22. september 2006 .... men fint er det ikke! Det virker alt for pompøst ← Og smaken er som baken... Noen syns det er fint og andre ikke....
Kath Skrevet 22. september 2006 #12 Skrevet 22. september 2006 Og smaken er som baken... Noen syns det er fint og andre ikke.... ← HELT enig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå