Gjest Gjest Skrevet 21. september 2006 #1 Skrevet 21. september 2006 Jeg har hatt samme mobilabonnementleverandør i en årrekke, og alltid vært kjempefornøyd med denne. Har ikke hatt bindingstid på mange år. Mottok en tekstmelding fra leverandøren, om jeg ønsket en gratis mobil mot at jeg bandt meg til det abonnementet jeg har for et år. Det gikk en del tekstmeldinger frem og tilbake, og jeg ble garantert at jeg ville ha samme betingelser som før, abonnementet ville forbli uendret etc. Mottok telefonen (som desverre ble ødelagt etter et par dager - helt og holdent min feil!). Fikk telefonregningen min i går, og holdt på å få sjokk, da jeg så at abonnementet mitt var oppgradert fra basic til buisniss, noe som utgjør ca. 100 kr i måneden i forskjell i abonnement. Ringte leverandør, men de kunne ikke svare på hva som har skjedd, men sannsynligvis har deres selgere gått ut fra gamle lister (jeg hadde buisness-abonnement for et år eller to siden). De har kun hatt en kampanje rettet mot buisnessabonnementer, ikke basic... Jeg fikk beskjed om å ringe tilbake til dem i dag, slik at de får sett på saken.. Men jeg kan vel ikke lastes for at deres selgere har gamle lister? Jeg har jo takket ja til telefonen på helt andre betingelser enn de jeg har fått. Hvilken rettigheter har jeg i forhold til dette? Ganske irriterende...
kamela Skrevet 21. september 2006 #3 Skrevet 21. september 2006 Mener at du har 14 dagers angrerett når salget har skjedd på døra eller pr. telefon. Sjekk forbrukkerrådets sider, finner sikkert noe der!
flickan Skrevet 21. september 2006 #4 Skrevet 21. september 2006 det skal ikke være nødvendig å benytte seg av angrerettloven i dette tilfellet, da det er de som har gjort en feil. Bare krev at de skal gjøre om abbonementet igjen til basic og gi dem tilbake den ødelagte tlf. I tillegg må du huske at du må få igjen pengene det har kostet deg at de oppgraderte abbonementet ditt, og ikke betale den før alt er ordnet. Det er de som har gjordt en feil å må følgelig ta kostnadene for det.
Gjest Gjest Skrevet 21. september 2006 #5 Skrevet 21. september 2006 Mener at du har 14 dagers angrerett når salget har skjedd på døra eller pr. telefon. Sjekk forbrukkerrådets sider, finner sikkert noe der! ← Dette er mye lengre enn 14 dager siden, får regning hver måned, så sikkert halvannen-to måneder siden jeg takket ja... Jeg har vel ingenting angre på, når jeg takket ja til helt andre betingelser? Eller?
Gjest Gjest Skrevet 21. september 2006 #6 Skrevet 21. september 2006 det skal ikke være nødvendig å benytte seg av angrerettloven i dette tilfellet, da det er de som har gjort en feil. Bare krev at de skal gjøre om abbonementet igjen til basic og gi dem tilbake den ødelagte tlf. I tillegg må du huske at du må få igjen pengene det har kostet deg at de oppgraderte abbonementet ditt, og ikke betale den før alt er ordnet. Det er de som har gjordt en feil å må følgelig ta kostnadene for det. ← Kan jeg sende tilbake en ødelagt telefon? Jeg kan for all del ha bindingen, den har jeg jo takket ja til, men da kun til basic. Kan jeg forlange det?
flickan Skrevet 21. september 2006 #7 Skrevet 21. september 2006 Kan jeg sende tilbake en ødelagt telefon? Jeg kan for all del ha bindingen, den har jeg jo takket ja til, men da kun til basic. Kan jeg forlange det? ← Jeg ble så nysgjerrig at jeg ringte til forbrukerrådet og hørte jeg. Du er nå offisielt min søster De sa at så lenge du har ingått en avtale om å videreføre abbonenementet mot en telefon, er det den avtalen som gjelder. At de har blingsa på abbonement-typen din, er deres skyld. De kan ikke kreve tlf din tilbake, eller at du oppgraderer abbonementet. MEN DET KAN HENDE DE PRØVER SEG! Men du er bundet til denne bindingstiden på ditt nåværende abbonement. Men siden de sier at de bare tilbyr denne avtalen til business-kunder, har du vel ditt på det tørre når de ser at du ikke var businesskunde fra før. (I tilfelle de prøver seg på å si at du har godtatt en oppgradering) MEN: IKKE betal-business-abbonement regningen, det kan brukes som argument for at du har "godtatt" avtalen om oppgradering av abbonementet. Dersom det er en leasing-avtale du har inngått, kan det være du må erstatte tlf. Så da er spørsmålet om du har FÅTT eller KJØPT tlf (noe jeg fikk inntrykk av ) eller om du bare LEIER den.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå