TheHairyToothfairy Skrevet 20. september 2006 #1 Skrevet 20. september 2006 http://www.teleavisen.no/wip4/nyheter/bann...n-d.epl?id=7460 Hvem sier at verden ikke går fremover?
Gjest gjest1 Skrevet 21. september 2006 #4 Skrevet 21. september 2006 Det skulle snarere vært motsatt: En eneste ufin glose, og linjen ble brutt automatisk. Ubehøvlede mennesker fortjener ingen hjelp før de oppførerer seg på en ordentlig måte. Jeg vet hvordan det er å sitte i andre enden av en sånn telefonsamtale, og det er fryktelig slitsomt. Ikke det det beste utgangspunkt for at folk virkelig skal gidde å legge to pinner i kors for å hjelpe deg heller. Sånne "modus-kunder" har du mest bare lyst til å drite i, og du pjatter egentlig bare med dem helt til de legger på igjen. En som rolig og avbalansert formidler problemet sitt på en grei måte er langt lettere og hyggeligere å hjelpe.
Gjest gjest1 Skrevet 21. september 2006 #5 Skrevet 21. september 2006 Det skulle snarere vært motsatt: En eneste ufin glose, og linjen ble brutt automatisk. Ubehøvlede mennesker fortjener ingen hjelp før de oppførerer seg på en ordentlig måte. Jeg vet hvordan det er å sitte i andre enden av en sånn telefonsamtale, og det er fryktelig slitsomt. Ikke det det beste utgangspunkt for at folk virkelig skal gidde å legge to pinner i kors for å hjelpe deg heller. Sånne "modus-kunder" har du mest bare lyst til å drite i, og du pjatter egentlig bare med dem helt til de legger på igjen. En som rolig og avbalansert formidler problemet sitt på en grei måte er langt lettere og hyggeligere å hjelpe. ← Det er dessverre ikke lett når man har måtte ringe ørten ganger, venter og venter, lovt hjelp uteblir for 5 gang, man ringer og ringer og snakker til en maskin og telefonregninga tyter ut av pipa. Folkeskikk er en fin ting, men dessverre koker det hos mange. Noe vel Telenor innser selv da de nå tar konsekvensen av siden de skal legge om kundetelefonen.
lillesky Skrevet 21. september 2006 #6 Skrevet 21. september 2006 Jeg hørte det på radio i dag. P4 ringte til Telenor. Men det var ikke pga. banningen de sneik i køen, men fordi den automatiske tjenesten ikke forstod hva de sa når de ropte.
Gjest gjest1 Skrevet 21. september 2006 #7 Skrevet 21. september 2006 Det er dessverre ikke lett når man har måtte ringe ørten ganger, venter og venter, lovt hjelp uteblir for 5 gang, man ringer og ringer og snakker til en maskin og telefonregninga tyter ut av pipa. Folkeskikk er en fin ting, men dessverre koker det hos mange. Noe vel Telenor innser selv da de nå tar konsekvensen av siden de skal legge om kundetelefonen. ← Jeg forstår at det kan være frustrerende, men det mange glemmer er at det sitter mennesker på den andre siden. Mennesker som må hanskes med hundrevis av slike samtaler hver bidige dag. At folk må vente er ikke kundebehandlerens feil, og grunnen til at du må snakke til en svarer er for å avlaste det sinnsyke trykket det er på kundebehandlerne.
Gjest gjest1 Skrevet 21. september 2006 #8 Skrevet 21. september 2006 Jeg forstår at det kan være frustrerende, men det mange glemmer er at det sitter mennesker på den andre siden. Mennesker som må hanskes med hundrevis av slike samtaler hver bidige dag. At folk må vente er ikke kundebehandlerens feil, og grunnen til at du må snakke til en svarer er for å avlaste det sinnsyke trykket det er på kundebehandlerne. ← Forstår din side godt også. Det tror jeg de fleste forstår med den rasjonelle "delen" av hjernen før de tar av røret. Det er bare det at i ekstreme telefonsituasjoner forstår jeg (dessverre) at enkelte får den blokkert ut og den onde versjonen av dem kommer fram som et ustyrlig monster. Det er ikke rart folk får helseproblemer framkalt av "sivilisasjonen". Det er verken den som ringer eller svarer sin feil at systemet er slik, men det er lett å glemme der og da siden situasjonen nærmest minner om en stillingskrig.
Gjest gjest1 Skrevet 21. september 2006 #9 Skrevet 21. september 2006 Forstår din side godt også. Det tror jeg de fleste forstår med den rasjonelle "delen" av hjernen før de tar av røret. Det er bare det at i ekstreme telefonsituasjoner forstår jeg (dessverre) at enkelte får den blokkert ut og den onde versjonen av dem kommer fram som et ustyrlig monster. Det er ikke rart folk får helseproblemer framkalt av "sivilisasjonen". Det er verken den som ringer eller svarer sin feil at systemet er slik, men det er lett å glemme der og da siden situasjonen nærmest minner om en stillingskrig. ← Jeg sluttet i den jobben. Jeg orket rett og slett ikke flere sure, ubehøvlede mennesker. Det verste jeg visste var når en eller annen kødd strødde rundt seg med edder og galle på det som var siste samtale for dagen. Du ruslet ut av utgangsdøra med følelsen av at dette må være den jævligste møkkajobben i hele verden. En pangstart på resten av dagen, må jeg si!
TheHairyToothfairy Skrevet 21. september 2006 Forfatter #10 Skrevet 21. september 2006 Jeg sluttet i den jobben. Jeg orket rett og slett ikke flere sure, ubehøvlede mennesker. Det verste jeg visste var når en eller annen kødd strødde rundt seg med edder og galle på det som var siste samtale for dagen. Du ruslet ut av utgangsdøra med følelsen av at dette må være den jævligste møkkajobben i hele verden. En pangstart på resten av dagen, må jeg si! ← Psj, du skulle prøvd å være dørvakt, da hadde du elsket jobben din likevel
Gjest Ylva Virvla Skrevet 21. september 2006 #11 Skrevet 21. september 2006 (endret) Enig i det pokerfjes peker på. I sommer satt jeg i samme avdeling som dem som jobbet med kundebehandling i en bedrift. Når en ringer slike tjenester bør en huske på at de en snakker med må hanskes med sinte kunder hver eneste dag. Og så godt som aldri er det dem som har skylda for det du ringer for å klage på. Det er utrolig hvordan folk oppfører seg i en situasjon hvor en skal klage på et produkt eller en tjeneste. Å ha som jobb å bli skjelt ut i strekk i 7,5 timer hver dag tror jeg kan være alvorlig nok. Jeg tror det kan gjøre noe med psyken og livskvaliteten til mange som har slike jobber. Endret 21. september 2006 av Ylva Virvla
Gjest Kaffomann Skrevet 21. september 2006 #12 Skrevet 21. september 2006 Jeg er helt enig med Pokerfjes. Voksne mennesker bør kunne beherske sinnet sitt når man snakker til et menneske, og i hvert fall et som ikke har skyld i noe som helst. Siden når har et menneske blitt mer behjelpelig ved å få kjeft, så sant man ikke har autoritet til å drepe?
Gjest Bellatrix Skrevet 21. september 2006 #13 Skrevet 21. september 2006 Svogeren min sa bare "mannjskjit" og ble satt over med en gang.
Gjest Bellatrix Skrevet 21. september 2006 #14 Skrevet 21. september 2006 Det skulle snarere vært motsatt: En eneste ufin glose, og linjen ble brutt automatisk. Ubehøvlede mennesker fortjener ingen hjelp før de oppførerer seg på en ordentlig måte. Jeg vet hvordan det er å sitte i andre enden av en sånn telefonsamtale, og det er fryktelig slitsomt. Ikke det det beste utgangspunkt for at folk virkelig skal gidde å legge to pinner i kors for å hjelpe deg heller. Sånne "modus-kunder" har du mest bare lyst til å drite i, og du pjatter egentlig bare med dem helt til de legger på igjen. En som rolig og avbalansert formidler problemet sitt på en grei måte er langt lettere og hyggeligere å hjelpe. ← Joda, greit prinsipp, men når rolig tale fører til at du ikke får hjelp i det hele tatt så skjønner jeg at folk blir frustrert.
Gjest Kaffomann Skrevet 21. september 2006 #15 Skrevet 21. september 2006 Joda, greit prinsipp, men når rolig tale fører til at du ikke får hjelp i det hele tatt så skjønner jeg at folk blir frustrert. ← Det er faktisk mulig å være autoritær og tydelig i stemmen og samtidig oppføre seg som folk.
Gjest Ylva Virvla Skrevet 21. september 2006 #16 Skrevet 21. september 2006 Joda, greit prinsipp, men når rolig tale fører til at du ikke får hjelp i det hele tatt så skjønner jeg at folk blir frustrert. ← Ja, klart det. Men i det lengste bør en oppføre seg som en gjør i dagliglivet, også når en har med en person i et serviceyrke som ikke kan sparke tilbake. Å skrike seg til viljen sin burde folk legge fra seg i fireårsalderen.
Gjest Gjest Skrevet 21. september 2006 #17 Skrevet 21. september 2006 Jeg forstår at det kan være frustrerende, men det mange glemmer er at det sitter mennesker på den andre siden. Mennesker som må hanskes med hundrevis av slike samtaler hver bidige dag. ← Man velger vel jobb etter egen vilje da må an også ta konsekvensene av det!
Gjest gjest1 Skrevet 21. september 2006 #18 Skrevet 21. september 2006 Er du i stand til å se alle konsekvenser av dine valg og handlinger på forhånd? Dessuten, skal man godta at folk oppfører seg som idioter bare fordi en står laglig for hugg? Satt på spissen, skal en jente som går hjem fra byen en lørdagsnatt måtte godta å bli voldtatt fordi hun har satt seg selv i den situasjonen å være et mål for et sykt, perverst menneske? Jeg har den samme iboende respekt for alle jeg møter. Det å vise utilslørt aggresjon mot et annet menneske er noe som ikke faller naturlig for meg. Dette er noe jeg har lært at man ikke skal gjøre. Denne typen oppførsel er imidlertid noe jeg kun har opplevd i telefonen, i en situasjon der jeg representerer et firma og en merkevare. Det er klare regler for hvordan man skal opptre, og således kan man heller ikke ta igjen eller avvise personen. Når folk står ansikt til ansikt med meg, så har jeg imidlertid aldri møtt samme grad av manglende respekt. Aldri. Jeg er jo likevel en erfaring rikere, og jeg vet med meg selv at jeg aldri kommer til å ta en slik type jobb igjen. Fra privatlivet, og fra andre jobber, er jeg ikke vant til denne typen oppførsel.
Gjest Kaffomann Skrevet 22. september 2006 #19 Skrevet 22. september 2006 (endret) Man velger vel jobb etter egen vilje da må an også ta konsekvensene av det! ← "Velge" er et relativt ord i mange sammenhenger. De som f. eks. er nyutdanned innen IT-bransjen har ikke så lett for å få jobb (hvis man ikke bare omtrent har A-er), derfor kan supportjobb være første steg til jobben man egentlig vil ha. Endret 22. september 2006 av Kaffomann
Orestes Skrevet 22. september 2006 #20 Skrevet 22. september 2006 Jeg forstår at det kan være frustrerende, men det mange glemmer er at det sitter mennesker på den andre siden. ← Det sitter ikke et menneske på den andre siden når man får høre: "Er du privatkunde, si privat". Helvetes dritsystem. Jeg pleier å flerre ut av meg frasene med svovel i stemmen, skjønner ut fra linken at jeg heretter må ta'n helt ut. Men, når jeg så blir koblet over til et levende vesen, da blir jeg så sukkersøt, atte. Samme hvor mye jeg forbannte meg på at "denne gangen skal de pinadø få høre det!!"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå