Gjest Anonymous Skrevet 16. januar 2003 #1 Skrevet 16. januar 2003 Jeg sluttet på p-pillen i fjor våres, men er usikker på om jeg har EL eller ikke. Jeg har nå kjøpt EL-tester på snartgravid.com og skal prøve dette i neste syklus. Jeg har noen spørsmål som kanskje noen kan svare meg på??! - jeg har sykluser fra 27-31 dager. Når bør jeg begynne å teste? - på brukesanvisningen står det at morgenurin ikke er å anbefale. Dette medfører at jeg må ta testen etter jobb, tidligst kl. 17. Er dette OK eller for sent? - hva hvis jeg får positivt utslag en dag - skal vi da ha samleie samme kveld, morgene etter eller når? Testen indikerer vel at EL kommer om 12-24 timer.... Har dere ellers noen erfaringer å dele er det supert! :-)
Gjest Marlena, ikke innlogget Skrevet 16. januar 2003 #2 Skrevet 16. januar 2003 Jeg kjøpte 10 tester fra snartgravid.com + en graviditetstes. Hadde kjempeflaks, fikk positivt utslag den 10. dagen....jeg har lange sykluser så jeg trodde jeg kanskje måtte kjøpe fler men det trengte jeg ikke......da mensen ikke kom brukte jeg graviditetstesten og den var positiv.....Lykke til
Håper Skrevet 17. januar 2003 #3 Skrevet 17. januar 2003 I bruksanvisningen er et skjema som viser når du skal begynne å teste ut fra hvor lang syklus du har. Hvis du tar utgangspungt i den korteste syklusen (27 dager) kan jeg tenke meg du må begynne å teste på dag 9 eller 10, regnet fra første mensdag. Når på dagen du tar testen er uvesentlig, jeg tok den etter arbeidstid, og det gikk helt fint. Når teseten begynner å gi utslag har dere sex annenhver dag. Sædsellene lever i ca 3 døgn og eggsellen i 1 døgn. dvs at dere kan lykkes fra 3 døgn før EL til et døgn etter. Håper du lykkes
fruenge Skrevet 17. januar 2003 #4 Skrevet 17. januar 2003 Dette forstår jeg ikke. Hvrofor anbefaler de ikke morgenurin? Trodde denne var mer konsentrert jeg. Tester meg alltid på morgenurin. For meg er det helt umulig å gå 4 timer fra jeg har tisset/drikket til jeg tester. Eneste muligheten jeg har er å teste om morgenen. Det andre jeg tenker litt på et du skriver 12-24 timer så kan man vente eggløsning ifølge testen. Men på Clearblue (ja, det er gravistest, men det er samme leverandør) sine så sier de 24-36. Dette er jo litt merkelig, de måler det samme ikke sant, nemlig økningen av ... som forhøyes ett visst antall timer før EL. Men denne må da være lik på de forskjellige testene, når de måler det samme. Sorry, nå kommer jeg til ditt spm, den første syklusen hadde jeg begynt å teste på dag 12, (da har du 24 dager syklus). Du kommer nok til å bruke mange tester, men den første gangen er det ok å være helt sikker. VIl jo ikke gå glipp av noe? Jeg tester omtrent 2-3 ganger før jeg får utslag. Vet jo egenlig at jeg begynner for tidlig, men er redd for å gå glipp av EL. Jeg har sykluser på 27-35.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå