Gå til innhold

Er det øyeblikkelig forelskelse eller blaff?

Anbefalte innlegg

Gjest Emilie (31)
Skrevet

Hjelp, jeg har vært singel i flere år (har hatt sambo før og et par kjærester, og massevis av dates og interesse fra gutter og menn), og lurer nå på hva som har skjedd!

Jeg forelsker meg ikke lett, nei, bruker alltid en god stund.

Har ikke vært forelsket på lenge, og hadde faktisk glemt hvordan det føltes. Men gjennom jobb har jeg truffet på en mann 4 ganger, vi har ikke utvekslet noe personlig, vi har rett og slett bare vært i møter med mange andre. :overrasket::forvirret:

Likevel, en glødende følelse av varme og åpenhet (som om man blir løftet opp og en sol kommer inn i rommet), rødme rødme og litt usikker som en tenåring eller noe. Og jeg er faktisk ung og selvsikker ellers...

Hvordan kan så voldsomme følelser bare dukke opp og velte fram uten forvarsel? Han ser ut som han kunne vært faren min kanskje? Han er hvertfall klok, rolig, mann, veldig attraktiv - og 15 år eldre...Plutselig følte jeg et stort løft. Kanskje noen psykologikjennere her vet hva som er galt og hva som skjer?

:forvirret:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

:):)

Er nok ingen psykolog nei, men det høres jo ut som en begynnende forelskelse, eller begær kanskje

Nyt det du, hadde jeg gjort (om han er ledig da) :):)

Gjest Gjest_Emilie_*
Skrevet
:)  :)

Er nok ingen psykolog nei, men det høres jo ut som en begynnende forelskelse, eller begær kanskje

Nyt det du, hadde jeg gjort (om han er ledig da)  :)  :)

- Han er jo 15 år eldre...(men veldig attraktiv for meg hvertfall, pga. helheten og hvem han ser ut til å være som person).

- Han bærer ikke giftering (men hvem gjør vel det i dag...)

- Men det samme skjer nå som tidligere: jeg klarer ikke møte blikket hans når han ser på meg, for da er jeg redd han kan se det på meg at jeg liker ham! Føler i grunnen at alle i rommet kan se det på meg, hvis jeg ser på ham og smiler. Så flaut...Dessuten er det kjipt hvia han er opptatt, og ikke tenker på meg på samme måte som jeg betrakter ham!

Burde ikke han f.eks. ringe meg for en date, hvis han tenkte jeg var interessant? Jeg synes mannen skal ta initiativ, for det har jeg gjort nok av selv tidligere :forvirret:

:forvirret:

Skrevet

Du aner jo ikke om han liker deg men tenker, hun er garantert ikke interessert i en gammel mann som meg, hun er nok opptatt osv..

Sjekk opp om han er ledig, isåfall... kjør på!!

Skrevet
Du aner jo ikke om han liker deg men tenker, hun er garantert ikke interessert i en gammel mann som meg, hun er nok opptatt osv..

Sjekk opp om han er ledig, isåfall... kjør på!!

Sinnsykt nederlag om han tenker tåpelige uerfarne ungkvinne...

Og sinnsykt teit om en misforstår hans flotte vesen med normal hyggelighet som om han var slik overfor alle han møter!

Neei...mannen må ta initiativet om han virkelig vil ha noen!

Skrevet
Sinnsykt nederlag om han tenker tåpelige uerfarne ungkvinne...

Og sinnsykt teit om en misforstår hans flotte vesen med normal hyggelighet som om han var slik overfor alle han møter!

Neei...mannen må ta initiativet om han virkelig vil ha noen!

Ja, kvinner bør for all del la menn sitte i førersetet og ikke markere sine egne ønsker. For tenk, en kan bli skuffet!

Tror nok denne mannen uansett vil bli smigret, selv om situasjonen kanskje kan bli litt spent :-).

Den Gale Professor

Skrevet

Nyt forelskelsen du, men sjekk at han er ledig først.

Godt voksne menn kan være veldig attraktive, fordi de har mer selvsikkerhet og livserfaring, ofte er de gode elskere, og de har en annen ro enn en del yngre menn.

Lykke til!

Gjest Emilie igjen
Skrevet

Takker for svarene :)

Det hjalp litt da...

Jeg forstår jo at det føles like ille ut for mannen å bli avvist som for kvinnen, det er bare det at jeg synes kanskje det er på tide at jeg får se en mann som viser litt større og mer markant initiativ for en gang skyld. In my dreams.

Kanskje blir han smigret ja, men hvorfor kan ikke jeg bli det ved at han plutselig tar kontakt? Kanskje fordi han ikke tenker om meg, slik jeg gjør om ham.

På denne måten får ingen vite noen ting... :forvirret:

Ja, hva skal mannen med en 15 år yngre dame, kanskje han tenker at det kunne vært niesen hans, eller kan menn i den alderen være oppriktig interessert i yngre kvinner? :forvirret:

Skrevet

Vet ikke helt hvilken alder han er i, og dermed ikke hvilken alder du er i :)

Men at menn kan være oppriktig interessert ja, det kan de selvfølgelig.

Min mann er 10 år eldre enn meg :)

Lykke til, du har alt å vinne og litt stolthet å tape :)

Gjest Gjest_Emilie_*
Skrevet
Vet ikke helt hvilken alder han er i, og dermed ikke hvilken alder du er i  :)

Men at menn kan være oppriktig interessert ja, det kan de selvfølgelig.

Min mann er 10 år eldre enn meg  :)

Lykke til, du har alt å vinne og litt stolthet å tape  :)

Jeg er 31...han er 47.

Jeg synes han er utrolig tiltrekkende og føler rommet blir løftet når han er i det! :hjertesmil:

Skrevet

Har du vokst opp med din far, eller flyttet han da du var barn?

Skrevet

Jeg er 33 kjæresten min 54, har det helt luksus sammen! Go for it

Gjest Gjest_Emilie_*
Skrevet
Har du vokst opp med din far, eller flyttet han da du var barn?

Jeg vokste mest opp med min far ja, og har det aller beste forholdet/kommunikasjonen med ham (og har kun nødvendig kontakt med min mor, det forholdet er nokså konfliktfylt).

Har du synspunkter på at det kan ha noe å si?

Jeg vil i såfall legge til at det ikke har vært en trend i livet mitt at jeg har falt for eldre menn. De jeg har datet og har hatt forhold til har vært jevngamle, eller et par år yngre.

Skrevet

Det er vel noe sexy over eldre mann og yngre kvinne? :) Selv 20 års aldersforskjell går.

Skrevet

Faller man, så faller man. Det høres ut somom det er det du er i ferd med å gjøre.

Hvilken skade kan skje dersom du møter blikket hans, smiler og rødmer litt?

Guri.Tenk så mange forhold som aldri har blitt noe av, bare for at alle går rundt og tenker at den andre får ta initiativet.

Skrevet

Men burde ikke menn, spesielt godt voksne menn, ha litt ekstra selvtillit og forstå at når hun smiler og lyser opp fordi han er i samme rom, så liker hun ham?

Gjest Gjest_Frida_*
Skrevet

Jeg kjenner et par der hun er 35 og han er 55. De fikk nylig barn sammen og er kjempehappy! :)

Skrevet
Jeg er 33 kjæresten min 54, har det helt luksus sammen! Go for it

Merker du spesielt at han er mye eldre?

Kan man finne riktig kjemi på tvers av alder dersom den yngste er voksen/moden, og den eldre er ung til sinns og i utseende?

Gjest Gjest_Kristian_*
Skrevet

Tja, det er hvertfall en kjennsgjerning at mange eldre menn ser til en god del yngre kvinner. Tror det er naturlig for mange :)

Skrevet
Merker du spesielt at han er mye eldre?

Kan man finne riktig kjemi på tvers av alder dersom den yngste er voksen/moden, og den eldre er ung til sinns og i utseende?

Nei, det merker jeg ikke noe til. Jeg har spurt han om han merker noe til aldersforskjellen mellom oss, for han er mer bekymret for den enn jeg. Men han sier også at han ikke gjør det. Vi er veldig like på mange områder, jeg har aldri hatt det bedre og jeg elsker han :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...