Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

når er det de første symptomene på graviditet kan merkes?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det er helt fra person til person....

en kan kjenne at hun har ømme pupper fra dag 1,men en annen trenger ikke merke noe som helst.(bortsett fra uteblitt mens da)

selv så merket jeg vel at jeg hadde ømme pupper etter ca 3 uker.12

Skrevet

Smiler - jeg kastet opp 30 min etter at jeg ble gravid jeg. men det var den eneste gangen jeg kastet opp i hele svangerskapet.

men det første man merker, er vel hvor himla trøtt man blir icon_smile.gif pluss at puppene blir ganske fort ømme.

Skrevet

Det er veldig vanskelig å si hva slags tidlige symptomer man kan merke.

Jeg fikk veeeeeeeldig ømme pupper. Men tenkte i grunnen ikke over det med en gang. Det var først når jeg hadde gått noen dager over forventet mens at jeg begynte å tenke.

Det er også veldig forskjellig fra person til person. Noen kjenner ikke noenting, mens andre omtrent kjenner det med en gang. Et eksempel på det er søsteren min. Når hun ble gravid med begge jentene,så visste hun at hun var gravid ei uke etter befruktning. Og hvordan kunne hun vite det..??? Jo, hun bare kjennte det sa hun. Hun testet 1 uke før forventet mens og testene lyste TO BLÅ begge gangene. Det syntes iallefall jeg var rart og det er vel heller ikke majoriteten av oss jenter som er unnet den gaven. Men tenk så mye tanker og penger(trenger jo ikke kjøpe tester da) vi hadde spart da !!!! icon_lol.gif

Det letteste tegnet og se etter og det sikkreste er MENSEN !! Kommer den eller kommmer den ikke....?!

Klems fra,12

Skrevet

Hei.

Jeg ble småkvalm ca 3uker etter uteblitt mens.

Puppene ble ikke ømme denne gang. Gjerne ikke så rart da jeg ammer ennå.

Lykke til med svangerskapet.

icon_smile.gificon_smile.gificon_smile.gif

Skrevet

Det er de aller aller færreste som har tydelige symptomer før uteblitt mens. Egget fester seg ca. en uke etter befruktning og før det vet ikke kroppen at den er gravid en gang! Det varierer hvor fort hormonproduksjonen kommer i gang, men for de fleste er det såpass lavt nivå at effekten er som vanlig PMS. Det er derfor egentlig bare dumt å gå og kjenne etter symptomer før uteblitt mens, og da kan man jo likegodt teste.....

Jeg hadde symptomer hver eneste måned fra pilleslutt til jeg ble gravid (7-8 sykluser). De var ulike hver gang, alt ettersom hva jeg hadde lest om den måneden... Den gangen jeg faktisk VAR gravid hadde jeg faktisk sluttet å kjenne etter, stresset mindre, bare testet den dagen mensen uteble.

I septemberklubben på snartmamma begynte de fleste først å få symptomer rundt 1-2 uker etter uteblitt mens. Det første var for de fleste mensmurringer, ømme pupper, tretthet og hyppig tissing.

Ønsker deg masse lykke til!12

Skrevet

Jeg er veldig mye kvalm døgnet rundt, men værst om kvelden. Puppene er kjempe ømme, nesten umulig og ta på bh enkelte dager, er veldig trøtt, sover gjerne to til tre timer midt på dagen, økt megde utflod og halsbrann.

Det posetive er at jeg ikke har kastet opp, i hvert fall ikke ennå.

Skrevet

Dette med symptomer er litt morsomt synes jeg.

Noen av disse "symptomene" har jeg nå og jeg er ikke gravid. Jeg har halsbrann, ømme pupper(hver mens), murring i underlivet, mye trøtt, svimmel, kvalm, sliten etc.

Hvordan vil jeg da bli den dagen jeg virkelig er gravid? Vil jeg bli kvitt disse "symptomene"?

Uansett så er det forskjellig fra menneske til menneske.

Og jeg gleder meg til den dagen jeg slutter på p-pillene og skal få lov til å bli gravid.

12

• 9 måneder senere...
Gjest Lallå.
Skrevet

:-? Jeg er ei som prøver å bli gravid,sluttet med p-pillen ett par mnd siden,er små kvalm ofte føler jeg,hvor fort kan en bli gravid?Kan en være gravid uten å ha ømme bryster?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...