Gjest Gjest Skrevet 20. september 2006 #1 Skrevet 20. september 2006 Huff, ikke lett med sykt barn. Blir jo så nervøs for at vi ikke skal fange opp alvorlige ting.. Har en gutt på 8 måneder som har fått sin første forkjølelse, han ble syk i går og natten gikk ikke så bra. Feber har ligget på 39 grader i dag, og vi har gitt ham febernedsettende (stikkpiller), mest fordi jeg er redd han ikke skal få i seg nok veske. Jeg ammer ham mest, og prøver ellers med litt vann. Han er veldig løs i magen, har vært "på do" 4 ganger i dag mot vanligvis en gang annenhver dag. Han sover jo dårlig siden han er så snørrete, vi har hevet hodesiden av sengen som det står i alle bøkene. Men han vil jo ikke sove. Klarer av og til å amme ham i søvn, men det blir ikke mer enn en halvtime søvn hver gang. Han har virkelig underskudd etterhvert. Så spørsmålet: skal vi bare la ham gråte/skrike i sengen til han sovner? Er så redd at feberen skal bli enda høyere jeg da.... Sikkert pysete for erfarne, men jeg er jo ikke det ennå... Noen som har kommentarer/råd å komme med?
flopp Skrevet 20. september 2006 #2 Skrevet 20. september 2006 Kan dere ikke ta han opp i deres seng så kanskje dere får sovet litt mer alle sammen? Disse barna har ikke vondt av litt ekstra oppmerksomhet når de er syke - det trenger vi alle . Vi gjorde i alle fall dette med våre da de var små. En ulempe hvis "syke-perioden" varer lenge er å venne han til å sove i egen seng igjen, men dette går som regel greit etter en natt.
Gjest Gjest Skrevet 20. september 2006 #3 Skrevet 20. september 2006 Ikke la han gråte. Han blir bare mere snørrete når han gråter, og vil bli enda mere plaget med pust, snørr og gørr..... Vi pleide også å legge de syke sammen med oss, da var det lettere å sove (som regel...) Er han tett i nesa? Drypp morsmelk i nesa, det virker. God bedring!
Gjest Pet Skrevet 20. september 2006 #4 Skrevet 20. september 2006 Jeg synes absolutt ikke at dere skal la ham skrike! Han føler ubehag og har kanskje vondt for å puste og det å skrike er hans eneste måte å si i fra på. Regn med en del våkenetter framover, unger er syke rett som det er, bare vent til han evt begynner i barnehage.
Belit Skrevet 20. september 2006 #5 Skrevet 20. september 2006 Ja, morsmelk i nesa løser opp snørret superfort. Da får han både spist og sovet bedre.
14062003 Skrevet 20. september 2006 #6 Skrevet 20. september 2006 Syke barn duller man med. Mener nå jeg... Prøv å legge i vogna (inne). Det gjør vi mye med siste. Ellers gir vi ganske mye rhinox og paracet, trekker snørra og masse fruktpuré.
Gjest Blaze Skrevet 21. september 2006 #7 Skrevet 21. september 2006 Synes ikke du skal la han skrike... En vennine av meg har en datter som var forkjølt og ikke ville sove, så hun lot hun skrike i sengen. Da begynte ungen å spy på toppen av det hele siden den skrek så mye å så hardt! Som nevnt ovenfor er det bare å ta ungen i senga og dulle litt med den;)
jordbær Skrevet 21. september 2006 #8 Skrevet 21. september 2006 Uffnei! Baby som gråter har alltid behov for trøst og nærhet. Iallefall når de er syke! Hvis ikke morsmelk hjelper, kan du prøve saltvannspray/dråper.
Gjest Gjest Skrevet 22. september 2006 #9 Skrevet 22. september 2006 Syke barn burde aldri gråte nei. Jeg tok alltid mine opp når de gråt. Det er noe helt annet når de er friske.
Gjest Gjest Skrevet 22. september 2006 #10 Skrevet 22. september 2006 nei for all del ikke la han ligge og gråte!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå