Gå til innhold

HASTER: MME ved omgangssyke

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet at man skal holde seg unna melk ved omgangssyke, men hvordan er det egentlig med MME?

11 mnd gammel baby pleier å få det før han legger seg, men nå vet jeg ikke om det er så lurt.

(Ammer ikke)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Melk er slimdannende, jeg har iallefall ikke pleid å gi det når min jente har vært syk.

Skrevet

Melk og diare har de gått bort fra å ikke anbefale.

Skrevet

Jeg hadde ikke gitt det. De fleste reagerer negativt på melk når de har diare, og jeg vil tro at et barn vil ha enda mindre motstandskraft mot kumelken enn en voksen.

Men jeg VET ikke om kumelkbasert MME er på samme måte, det er kun etter føre var jeg tenker her.

Skrevet

Storesøster har reagert på melk hvis vi har gitt det for tidlig etter omgangssyke.

Men MME vet jeg ikke.

Klarte seg uten til kvelds. Ser det ut til. Vel, natten er ikke over ennå.

Gjest marthepia
Skrevet

Da Emma var dårlig for en stund siden spurte vi helsesøster om råd. Hun sa at vi ikke skulle gi henne MME. Gi henne saft, vann og brus (fakstisk!!) så hun får i seg væske sa helsesøster.

Skrevet

Takk for svar.

Hvor lenge bør man vente med å gi det?

Gjest marthepia
Skrevet
Takk for svar.

Hvor lenge bør man vente med å gi det?

Vente med på gi MME igjen du mener? Til babyen er frisk ;)

Skrevet

Ja, jeg skjønner det, men bør man vente litt ekstra? Begynne pent? Med storesøster har det vært sånn at hun har vært tilsynelatende bra, fått melk og blitt dårlig igjen. Bør de ha vært bra et døgn for eksempel? Mer? Mindre? Noen erfaringer?

(Det ble mye nattevåkning i natt, nemlig. Ikke nødvendigvis pga. manglende kveldsmelk, men kanskje.)

Skrevet

Oppkokt sukkervann eller utvannet juice om du ikke vil satse på saft/brus. Blåbærjuice/blåbærsyltetøy er med på å regulere magen.

Skrevet

Man skal ikke gi søte drikker til barn med diarè. Sukker trekker væske til tarmen og det ønsker man jo ikke...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...