Gå til innhold

Amerikansk Angel Food cake

Anbefalte innlegg

Skrevet

Prøvde meg på å lage dette i dag, mest fordi jeg likte navnet egentlig...

Kjøpte sånn ferdigpakke fra Duncan Hines, og fulgte oppskriften så godt jeg kunne. Måtte bytte fra sånn form med hull i midten til vanlig rund form fordi jeg ikke hadde sånn med hull.

Kaka som kom ut av ovnen så ut omtrent som på bildet, men jeg lurer på om den ble riktig alikevel. Kjennes ut som bilsvamp sa mannen da han fikk et stykke, og det stemmer i grunnen ganske godt. Bilvaskesvamp som smakte mandelessens... ikke veldig godt akkurat :tristbla:

Duncan Hines pleier å ha ganske gode kakemixer så derfor lurer jeg på om Angel Food vanligvis er sånn, eller om akkurat den mixen var feil, eller om jeg gjorde noen feil... Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes de fleste amerikanske kaker er litt rare både i smak og konsistens, uten at jeg kan sette helt fingeren på hva det er. Det er lenge siden jeg laget Angel Food Cake så jeg husker ikke akkurat hvordan den var, men det er en grunn til at det er lenge siden sist for å si det sånn.

Skrevet

Har ikke laget denne kaken men har hørt at den skal være sånt så har vel adri prøvd på det pga akkurat dette.

Gjest Miss_alexandria
Skrevet (endret)

Jeg fikk heeeelt dilla på angel cake da jeg bodde i usa. Men jeg må få sagt at det er en litt spesiell kake. Ikke er det så mye sukker i den som en vanlig kake og alle eggene gjør at den blir luftig og litt svampaktig...

Kan jeg spørre hvor du kjøpte denne kakemixen? Jeg har ikke sett den i Norge før og det hadde vært gøy å prøve den igjen! :)

Edit, så nå at du synes kaken smakte mandelessens :overrasket::overrasket:

Slik skal den ikke være i det hele tatt!

Høres ut som en veldig rar og ikke minst feil kakemix!!

Endret av Miss_alexandria
Skrevet

Takk for svar!

Jeg fikk heeeelt dilla på angel cake da jeg bodde i usa. Men jeg må få sagt at det er en litt spesiell kake. Ikke er det så mye sukker i den som en vanlig kake og alle eggene gjør at den blir luftig og litt svampaktig...

Kan jeg spørre hvor du kjøpte denne kakemixen? Jeg har ikke sett den i Norge før og det hadde vært gøy å prøve den igjen! :)

Edit, så nå at du synes kaken smakte mandelessens  :overrasket:  :overrasket:

Slik skal den ikke være i det hele tatt! 

Høres ut som en veldig rar og ikke minst feil kakemix!!

Det med mandelessensen var med en gang... klarte selvfølgelig ikke vente til den var helt avkjølt før jeg smakte. Som kald smakte den... ehh... nøytralt. Men da vet jeg at den skal være så svampete da altså. Kjøpte kakemixen min på Nordbysenteret ved Svinesund, den sto i den amerikanske hylla inne på Maxi Mat. Mye moro der foresste, amerikanere spiser mye rart skal man dømme etter den hylla.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...