miesol Skrevet 20. september 2006 #1 Skrevet 20. september 2006 Jeg har reservert meg mot telefonsalg i brønnøysundregisteret - også fra humanitære organisasjoner. Allikevel blir jeg oppringt hver eneste uke, på det verste flere ganger om dagen. Det er spesielt 3 ulike organisasjoner som ringer (den ene ringte meg 3 dager på en dag her forleden..) Det hjelper iallefall ikke å være høflig og bare si nei. Og forklare dem situasjonen hjelper heller ikke. Har prøvd å sende mail til de av organisasjonene jeg finner mailadresser til men de svarer ikke. Er virkelig den eneste muligheten å bytte nummer??
Gjest Fjellsippa Skrevet 20. september 2006 #2 Skrevet 20. september 2006 Har du sagt til dem at du har registrert det i Brønnøysundregistrene? Det bruker nemlig jeg å gjøre. Jeg ber om en grunn til at de ringer meg når jeg har registrert meg i brrg. Jeg avbryter diskusjon om tema de tar opp, og diskutterer kun min reservasjon. Da blir det som oftest stille i andre enden.
Gjest Alyx Skrevet 20. september 2006 #3 Skrevet 20. september 2006 Når registrerte du deg? Det går noen måneder før det funker optimalt.
14062003 Skrevet 20. september 2006 #4 Skrevet 20. september 2006 Send skriftlig klage - med kopi til Forbrukerombudet.
Gjest Norwegian Blue Skrevet 20. september 2006 #5 Skrevet 20. september 2006 Hvis du er i litt rampete humør, kan det prøves å være skikkelig teite mot de. Type synge, brøle eller hoste inn i røret og ignorere de i andre enden. Eller bare være helt stille og ikke svare til de legger på. Eller rope høyt "hæ, hæ jeg hører ikke, hvem er dette, hallo?". Eller når de spør om "navnet ditt" er hjemme, sier du "nei, hun har blitt spist av en krokodille, vi sørger, kan du la oss være i fred?!" Så blir de kanskje lei av å ringe etter hvert. En venninne av meg gjør skikkelig sport ut av å plage livet av telefonselgere.
miesol Skrevet 20. september 2006 Forfatter #6 Skrevet 20. september 2006 (endret) Geniale tips Norwegian blue Er bare redd jeg er litt for snill av meg... Det er ganske lenge siden jeg registrerte meg, i mai/juni, og det skal vel ta maks 3 måneder. Har fortalt at jeg har reservert meg og prøvd å spørre hvor de har fått tak i nummeret mitt - da sier de stort sett bare at de ikke vet hvor de får det fra, at de bare tar det fra en database. Har spurt om å få snakke med overordnede en gang da selgeren var skikkelig ufyselig, men da la han bare på. Greit å avslutte samtalen, men jeg hadde bygd opp såpass masse sinne at jeg nok hadde greid å være litt ufyselig tilbake Endret 20. september 2006 av miesol
14062003 Skrevet 20. september 2006 #7 Skrevet 20. september 2006 Husk at de du er kunde av, kan ringe deg dag... Ikke de du én gang kjøpte noe av, men de du har et løpende kundeforhold til.
miesol Skrevet 20. september 2006 Forfatter #8 Skrevet 20. september 2006 Jepp, har sjekka regelverket i dag. Har aldri verken kjøpt eller gitt noe som helst, et par av organisasjonene hadde jeg aldri engang hørt om før..
Gjest Ferskvannsblekksprut Skrevet 20. september 2006 #9 Skrevet 20. september 2006 Hvis du er i litt rampete humør, kan det prøves å være skikkelig teite mot de. Type synge, brøle eller hoste inn i røret og ignorere de i andre enden. Eller bare være helt stille og ikke svare til de legger på. Eller rope høyt "hæ, hæ jeg hører ikke, hvem er dette, hallo?". Eller når de spør om "navnet ditt" er hjemme, sier du "nei, hun har blitt spist av en krokodille, vi sørger, kan du la oss være i fred?!" Så blir de kanskje lei av å ringe etter hvert. En venninne av meg gjør skikkelig sport ut av å plage livet av telefonselgere. ← Ja, for det er jo kjempegøy for den nye selgeren som er usikker på seg selv og bare prøver å gjøre jobben sin Nå ringer vi jo rundt og tilbyr alle medlemmer av LOfavør billig strøm hos norgesenergi, men mange sier at de har reservert seg mot telefonsalg. Skjønner de ikke at dette ikke er vanlig piss-salg, men en medlemsfordel? Og hvorfor blir de så sinna når de selv har skrevet opp på en avtale at vi har lov å ringe? Bare be dem slette deg fra lista trådstarter. SLETTE. Hvis ikke så blir du oppringt igjen, for hos enkelte på jobben min betyr "nei" "ring meg opp"
Gjest Norwegian Blue Skrevet 20. september 2006 #10 Skrevet 20. september 2006 Ja, for det er jo kjempegøy for den nye selgeren som er usikker på seg selv og bare prøver å gjøre jobben sin Ja, jeg vet det er slemt, de gjør jo bare jobben sin. Men noen selgere er virkelig innpåslitne, og når man blir oppringt av samme folka hele tiden, syntes jeg ikke så synd på dem. Dessuten er det sikkert litt underholdende for de også, så har de noe å snakke om på pauserommet. Nå ringer vi jo rundt og tilbyr alle medlemmer av LOfavør billig strøm hos norgesenergi, men mange sier at de har reservert seg mot telefonsalg. Skjønner de ikke at dette ikke er vanlig piss-salg, men en medlemsfordel? Og hvorfor blir de så sinna når de selv har skrevet opp på en avtale at vi har lov å ringe? Tror ikke folk ser på det som medlemsfordel, men mas. Folk flest vil ikke ha informasjon om ditt og datt over telefon, ihvertfall jeg får uansett aldri med meg hva de sier uansett og ville aldri inngått en avtale om noe over telefon. Og når folk skriver seg opp på at de kan kontaktes per telefon ser de vanligvis for seg at de blir kontaktet om "viktige ting", og glemmer at det da vanligvis er diverse tilbud det blir opplyst om.
Gjest Ferskvannsblekksprut Skrevet 20. september 2006 #11 Skrevet 20. september 2006 Mulig det, men det er jo bare en liten prosentdel som har svart med svada som det, og når jeg opplyser om hva det gjelder så beklager de seg og ler, fordi de trodde det var normalt telefonsalg. Ellers selger jeg, ellers bor de i borettslag eller noe. Nå ser jeg at jeg skrev mange, men det er vel ikke så mange målt opp på hvor mange som sier ja når jeg tenker etter Men det som er frekt, det er selgere som sier "Hei, har jeg kommet til Harry? Jeg ringer fra *****" og ikke presenterer seg eller noe som helst, og bare braser på med info. Jeg tar alltid en pause etter presentering og hva det gjelder, det lærte jeg etter at folk la på mens jeg tok den lange remsa og jeg ikke la merke til at de hadde brutt og leste videre i flere minutter
Gjest Norwegian Blue Skrevet 20. september 2006 #12 Skrevet 20. september 2006 Men det som er frekt, det er selgere som sier "Hei, har jeg kommet til Harry? Jeg ringer fra *****" og ikke presenterer seg eller noe som helst, og bare braser på med info. Enig, folk som bare prater i vei og ikke lar deg komme til er frekt, da legger jeg også bare på Ihvertfall hvis jeg holder på med noe eller er i farta, da gidder jeg ikke å være høflig altså.
Gjest Ferskvannsblekksprut Skrevet 20. september 2006 #13 Skrevet 20. september 2006 Det holder jeg med deg i! Bedre for begge parter :D Så er det disse "Nei jeg sitter i et viktig møte nå!" Meget viktig da de må ha med seg telefonen og tilogmed svare og pjatte med telefånselgere :-D
Lipstick Skrevet 22. september 2006 #14 Skrevet 22. september 2006 Herregud. La visst inn en nesten identisk tråd bare dager etter denne... Hadde ikke sett denne jeg
Wonders Skrevet 24. september 2006 #15 Skrevet 24. september 2006 (endret) Jeg jobbet som tlf.intervjuer før. Hver dag fikk vi utlevert lister over nr vi skulle ringe. Om de var oppført i brrg visste ikke vi noe om det. Da skulle ik nummeret stått på listene da. Kjipt for begge parter. Og for meg holdt det med at noen sa de ikke ville, hadde tid ol. Jeg ringte ikke opp igjen om de ikke ba om det selv. Man trenger ikke pushe seg innpå. Nå, om en selger ringer, og sier "Snakker jeg med *****?", svarer jeg "Ja, hva gjelder det?" Da er de igang med sin innøvde lille tale,rett etter at de har sagt hvor de ringer ifra, så avbryter jeg å sier jeg ikke er interisert i det hele tatt. Selgeren kan bare prøve seg igjen, jeg sier, "jeg har ikke lyst jeg skjønner du...ja du vet..., Ha en fortsatt fin kveld da", raskt hyggelig og ukomplisert. De svarer ved å takke for samtalen som regel og ønsker meg det samme... Endret 24. september 2006 av M.P
Meaty Skrevet 26. september 2006 #16 Skrevet 26. september 2006 [phone rings] JERRY SEINFELD: . Hello. TEL: Hi, would you be interested in switching over to TMI long distance service. JERRY: Oh, gee, I can't talk right now. Why don't you give me your home number and I'll call you later. TEL: Uh, I'm sorry we're not allowed to do that. JERRY: Oh, I guess you don't want people calling you at home. TEL: No. JERRY: Well now you know how I feel. [Hangs up]
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå