Gå til innhold

Gravid jobbsøker

G.A.

Anbefalte innlegg

Bør jeg opplyse om at eg er gravid når jeg søker jobb. Eller skal jeg heller la være og la det bli en overraskelse dersom jeg blir innkalt til intervju?

Om jeg skulle fått en jobb nå, har jeg ikke mulighet til å begynne i den nye jobben før etter permisjonen, dvs i begynnelsen av 2007...

Føler nesten jeg lurer arbdeidsgiverene dersom jeg ikke opplyser om dette, selv om jeg vet at gravide jobbsøkere skal stille på lik linje som alle adnre jobbsøkere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så har ikke jeg vært inni i dette her før da men.

Jeg vil vel tro at dem sitter pris på at dem som søker jobb er ærlige og sier at dem er gravid når dem søker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på stillingen det.

Ville uansett ikke sagt noe før intervju jeg altså. Så kan det heller bli et tema når dere snakker om når du evt. kan begynne i jobben.

Høres ikke ut som du har planer om å ta så lang permisjon som det arbeidsgiver automatisk kommer til å tro, så da vil du jo kunne gi et godt inntrykk på intervju.

(Noe du tvilsomt vil bli tatt inn til hvis du forteller i søknaden at du er gravid.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke fortell det før på intervju, ellers kan du trolig bare glemme å bli kalt inn til intervju. Det er lettere å si nei til et papir enn til et ansikt! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplyste om det i søknaden, og antydet sånn ca når jeg kunne evt begynne å jobbe. Det gikk helt fint, var høygravid på intervju - men fikk jobben:) Det at jeg var gravid var ikke ett tema overhodet på intervjuet, da alle mine premisser allerede var klargjort i søknaden... Vet ikke om dette er å anbefale i alle situasjoner - men tror nok folk flest liker at det spilles med åpne kort, og ingen liker å føle seg lurt. Det er jo ikke noe du kan skjule akkurat når du kommer på intervju...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

Jeg løste problemet med å skrive det slik i CV'en:

"Sivilstatus: Gift, snart 1 barn"

Enkelt og greit..

Får håpe du blir innkalt til intervju og at du får jobben.

Jeg var arbeidsledig under hele svangerskapet, og jeg hadde problemer med å få en "enkel" vikarjobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...