Gjest Primula Skrevet 20. september 2006 #1 Skrevet 20. september 2006 Idag fikk vi beskjed om at barna bør ha to sett med regntøy i bhagen. Er det vanlig egentlig? Det er ikke noe problem for oss, vi har to sett likevel. Men jeg tenker jo på dem med dårlig økonomi. Det koster jo en del dersom man skal ha dobbelt opp av yttertøy. Kanskje man må ha to vinterdresser også? I barnehagen vi hadde barn i før, hadde de tørkeskap. Det var utrolig praktisk, men hører vel kanskje til sjeldenhetene. Hva synes dere? Kan bhagen forlange at barna har dobbelt opp av yttertøy?
Gjest Gjest Skrevet 20. september 2006 #2 Skrevet 20. september 2006 Om de kan kreve dobbelt sett vet jeg ikke, men det tviler jeg på. Det har i allefall ikke vært noe spørsmål på de barnehagene mine barn har gått
Lassie Skrevet 20. september 2006 #3 Skrevet 20. september 2006 Jeg jobber i barnehage, og må si jeg syntes det hørtes veldig rart ut.. At barna må ha skift og dobbelt med votter o.l., ja, men ikke dobbelt sett med regntøy. Det har aldri vi krevd iallfall, og det tror jeg ikke kommer til å skje heller.
Gjest HB Skrevet 20. september 2006 #4 Skrevet 20. september 2006 Det er ikke et krav i vår barnehage. Der henges skittent/vått regntøy på et bestemt sted, så kan du velge å henge det på barnets plass dersom du synes det kan brukes på nytt. Hvis ikke tar du det med hjem for vask. Hilsen Lille meg
Gjest Primula Skrevet 20. september 2006 #5 Skrevet 20. september 2006 Til dere som jober i barnehage ( og dere andre som vet..) Hva gjør dere når tøyet blir vått på formiddagen? er dere inne resten av dagen eller tørker dere tøyet i bhagen? Spør litt om hva som er vanlig siden jeg har tenkt å ta opp dette på foreldremøte..
14062003 Skrevet 20. september 2006 #6 Skrevet 20. september 2006 I barnehagene her i kommunen har jeg alltid sett tørkeskap av noe slag. Så da trengs bare ett sett, takk og lov (selv om vi forsåvidt har to).
Lassie Skrevet 20. september 2006 #7 Skrevet 20. september 2006 Til dere som jober i barnehage ( og dere andre som vet..) Hva gjør dere når tøyet blir vått på formiddagen? er dere inne resten av dagen eller tørker dere tøyet i bhagen? Spør litt om hva som er vanlig siden jeg har tenkt å ta opp dette på foreldremøte.. ← Vi har tørkeskap som vi tørker det i. Bortsett fra Reimadresser/Reimatøy, det tåler ikke tørkeskap og dermed blir det ikke mulig å gå ut igjen i samme dress senere på dagen for de barna som har Reima. Derfor anbefaler vi ikke Reima, for da må de ha en dress til som de kan ha senere på dagen...
Gjest gotthard Skrevet 20. september 2006 #8 Skrevet 20. september 2006 er det mange bløte blir vi inne, er det bare noe bruker vi av utlånstøyet våres. vi ØNSKER to skift av truser, stilongser osv men ikke av ytertøy.
liv Skrevet 21. september 2006 #9 Skrevet 21. september 2006 (endret) Vi fikk ikke bruke tørkeskapet vi for det er en bakteriebombe. Så de ble faktisk fjernet! Vi krever ikke to sett med utetøy men regner det så er vi inne på formiddagen og gjør formingsaktiviteter og ute etter kl 11. Endret 21. september 2006 av liv
Lykkelig eks-frue Skrevet 21. september 2006 #10 Skrevet 21. september 2006 Hos oss velger de enten formiddag eller ettermiddag når det er skikkelig ruskevær. Har to sett regntøy til begge ungene, men det ene settet er hjemme. Greit å ha frem og tilbake Her krever skolen og sfo to sett av alt. Dvs. to sett skift, to sett utetøy, to sett med alt av støvler, to sett med tøfler, mm. Joda jeg har råd til det, men det er 20 meter mellom klasserom og sfo, og da mener jeg det skal være unødvendig og en forferdelig sløsing!
Gjest Gjest Skrevet 21. september 2006 #11 Skrevet 21. september 2006 Barnehagene ønsker vel at ungene skal være tørre når de er ute. Klær til de små barna må vel være så tette som mulig. Regnbukse og støvler i ett med fleecefor er vel det optimale på sure høstdager. En av våre barn var utrolig til å bli våt, tror hun rulla rundt i pyttene så der var det alltid godt med klær i skiftehylla, også yttertøy. De hadde tørkeskap i tillegg. Det var krav om skiftetøy men ikke konkretisert på antall. Vi fikk også tilbakemelding på klær som ikke fungerte i ulike typer vær - eks votter som ikke var varme likevel. Det satte vi pris på, fint samarbeid.
Donpedro Skrevet 21. september 2006 #12 Skrevet 21. september 2006 Vi fikk ikke bruke tørkeskapet vi for det er en bakteriebombe. ← ..Og det er ikke den sanden barna spiser i løpet av dagen? Hørtes rart ut synes jeg, klær er da ikke bakteriefrie?
L@dy Skrevet 21. september 2006 #13 Skrevet 21. september 2006 Her krever skolen og sfo to sett av alt. Dvs. to sett skift, to sett utetøy, to sett med alt av støvler, to sett med tøfler, mm. Joda jeg har råd til det, men det er 20 meter mellom klasserom og sfo, og da mener jeg det skal være unødvendig og en forferdelig sløsing! ← Oh! Ikke rart det er dyrt med unger! I barnehagen til snuppa så har de ikke krevd doble sett av regnklær. Vi har ett sett i barnehagen og ett hjemme.
Gjest Gjesta Skrevet 22. september 2006 #14 Skrevet 22. september 2006 Det er mange rare regler i barnehagene, fex sier forskriftene at tørkeskap ikke er bra, men barna må gjerne spise sand, på samme måte som naturtrær kan være så høye de vil og ha så masse kule greiner det går an å klatre på som bare det, uten sikkerhet,mens oppsatte klatrestativ kan ikke være høyere enn sånn og sånn og må dessuten ha støtsand under........ *rister på hodet over byråkratiet* Når det gjelder regntøy er de voksne i barnehagen ofte svært glad for at barna har et ekstra sett å skifte til, hvis du skulle finne på å plumpe eller på annen måte bli klissvåte (tisse på seg eller sånne ting) Det eneste barnehagen kan KREVE er at barnet har nødvendig utstyr, og hva som legges i det er et tolkningsspørsmål. Dersom ditt barn blir klissvått og ikke har skift, og vi ikke har nok lånetøy, kan barnet være nødt til å gå våt, hvis fex personalsituasjonen tilsier det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå