Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ja, rett og slett hva kan jeg gjøre i Tokyo? Skal en tur i begynnelsen av november, og siden jeg må innimellom må underholde meg selv så trenger jeg å legge en plan! :ler: Er forøvrig Tokyo en trygg by å ferdes i alene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kjæresten min ville nok sagt DRIFTE haha... eller sett på folk som kan drifte eller noe... biler å sånn vas... jaja, ellers aner jeg ikke..huff det var nok lite til hjelp hæhæ..

Skrevet

Åh, fantastisk spennende by spør du meg!

Det er en veldig trygg by, har faktisk sjelden følt meg så trygg i en storby, selv sluntrende gatelangs midt på natten.

Det er massevis av ting å gjøre, hva er du interessert i?

Vi hadde med Tokyo-guiden fra Time Out - kan virkelig anbefales. T-banesystemet ser skremmende ut til å begynne med, men etter å ha prøvd et par ganger er det superenkelt og supereffektivt.

Det er mange bydeler du kan dra til avhengig av hva du interesserer deg for.

Ginza er "luksusstrøket" brede gater med masse eksklusive butikker og restauranter.

Akihabara er også kjent som "electric city", et sinnsykt sted tettpakket med elektrobutikker - en opplevelse men vi var der litt for lenge, takket være teknofreak-kjæreste...

Hvis du har muligheten til å dra til Harajuku på en søndag er det et must, på broen ved Meiji-tempelet henger alle "Harajuku-girls"ene i vanvittige outfits - litt av et syn. Meiji-tempelet er også verd en titt, og ikke lant unna ligger Omote-sando som har masse bra shopping.

Shibuya er festlig - masse ungdommer og Japansk pop-kultur.

Noe av det mest facinerende vi gjorde, var å ta en tur innom fiskemarkedet i Tsukiji sånn i fem-tiden på morgenen. Det kan absolutt anbefales! I samme område spiste vi den beste sushien jeg noensinne har fått.

...kunne fortsatt i evigheter, Tokyo er en diger by, det er masse å gjøre der avhengig av dine interesser og preferanser. Kjøp en guidebok eller to, vi brukte vår ustanselig!

Skrevet

Så bra svar. Gleder meg! :hoppe:

Blir noen dager jeg må underholde meg alene siden min samboer er på konferanse, men elektromarked får jeg vel spare til han! :ler: Tror nok han er mer interessert i elektronikk enn jeg er, var på et stort elektromarked i Bejing nylig og kan ikke si at det var det mest minneverdige jeg gjorde der!

"Harajuki-girls" høres ut som en opplevelse som jeg bør få med meg ja. Har stort glede av å observere mennesker og kulturforskjeller, så har egenlig planlagt endel sitte-i-en-park-og-se-på-folk-aktiviteter. Må bare passe litt på sambo, asiatiske jenter (og kanskje spesielt japanske) har en tendens til å beundre han veldig åpenlyst... merkelig, men han er jo høy og blond så det er vel det da... :sjenert:

Ellers har jeg Lonly Planet for Japan, men skal se om jeg finner noen med mer info om Tokyo. Har planer om litt organisert sightseeing når jeg er alene, og kunne godt tenkt meg en tur ut av Tokyo også, men får se hva det blir tid til.

Flere tips og erfaringer mottas med takk! :ler:

Skrevet

Skal du ut av Tokyo en tur anbefaler jeg å ta shinkansen til Kyoto. Japan er en av de største opplevelsene jeg har hatt. Ord kan ikke forklare, så bare gled deg! :-D

Skrevet
Kyoto er flott, ingen tvil.

Men skal man en kort tur ut av Tokyo, så vil jeg anbefale Yokohama/Kamakura /Chigasaki / Enoshima. Yokohamas Chinatown er fascinerende, og Kamakura/Chigasakis lille toglinje ("Eno-den") er i forhold til Tokyos hustle-bustle veldig sjarmerende! Enoshima (en halvøy rett utenfor Chigasaki, fremdeles under en time fra Tokyo) er et turistifisert, men likevel vanvittig fint og koselig sted :)

Skulle jeg først dratt langt utenfor Tokyo (ikke Yokohama, Chigasaki osv, som er ganske nært), så ville listen vært Kobe, Kyoto og Hiroshima. Evt Kyoto (fantastisk!) Takamatsu og Sapporo.

Men selv om du er i Tokyo samtlige dager, så finner du nok på noe. Anbefaler Yoyogi, Ginza og diverse steder rundt Ueno (dog ikke dyreparken, som er skikkelig trist...)

Hvis du er i Japan samtidig med Robodex (den årlige robotutstillingen der alt det nyeste innen robotteknologi presenteres for første gang) ville jeg anbefalt å tatt en tur innom Yokohama. Yokohama pleide å være en falleferdig NORSK havneby, men er bygget opp helt fra skratch som en futuristisk høyteknologisk by. Jeg synes det var veldig morsomt å få med seg, men som en dagsutflukt, ikke for overnatting.

Når du drar til Ginza, må du få med deg Imperial Garden! Det er en eller annen dag i uka det er mulig å få besøke keiserpalasset. Da må du ha med passet ditt! Jeg husker desverre ikke hvilken dag det er heller... Kanskje tirsdag? Eller søndag? Hmm.. jaja, men få det med deg om du får det til! Hvis ikke er som sagt Imperial Garden utrolig deilig!

Og så må du seff få med deg en offisiel teseremoni!!! :-D

Nå ser jeg forresten at du skal dit i November, så da utgår både Robodex og Cherry Blossom Spring Festival. Husk genser! Klimaet er ikke så verst ulikt Norge!

Ååå, heldiggrisen! Nå fikk jeg lyst til å dra tilbake!! Du må skrive referat når du har vært der! :rosasmil:

God tur, fra gjesten ovenfor

• 2 uker senere...
Skrevet

Åh, nå ble jeg misunnelig! Jeg vil også til Tokyo! ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...