Gå til innhold

De lærde strides...

BitteLille

Anbefalte innlegg

... og klarer ikke å finne en termin for meg. :ler:

Ul-legen fant ut 13.februar. Dvs at jeg nå er 19+2. Var hos min vanlige lege i dag, og han bare ristet på hode, for da hadde vi hørt hjertelyd tidlig i uke 11, og det var vi i så fall de eneste i landet som hadde fått til!

"Magen" var og 20 cm, og hvis man ser på den grafen på helsekortet, og setter uke 19 og 20 cm, vil jeg få en mosterbaby. Langt over normalen...

Konklusjon; holde februar åpen, og håpe på å ikke få en bitteliten en, eller en kjempe... :ler:

Dette kan jo bli spennende når jeg får permisjon etter ul-termin, kan jo da risikere å være rimelig fødeklar før...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ¤Ronja¤
Var hos min vanlige lege i dag, og han bare ristet på hode, for da hadde vi hørt hjertelyd tidlig i uke 11, og det var vi i så fall de eneste i landet som hadde fått til!

HVA!??! :overrasket:

Legen min fant hjertelyd da jeg var i uke 10+6.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HVA!??!  :overrasket:

Legen min fant hjertelyd da jeg var i uke 10+6.

Har begynt å innse at jeg muligens ikke har verdens mest erfarne lege når det gjelder graviditet. :ler: Men at vi hadde hørt hjertelyden så tidli fikk han ikke til å stemme hvertfall.

Men uansett så får de ikke til å sette termin ennå. Har en liten luring i magen tydligvis!

Får se om det blir enklere senere å kjenne hvor langt på vei jeg ca er, hvis ikke tror jeg nok jeg hører om det hadde vært mulig med en ul for å klare å bestemme det, eventuelt ta en privat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du burde få en ny UL gjennom det offentlige siden de ikke greier å fastsette terminen. Unødvendig at du skal måtte betale for det selv... Termin er jo litt viktig med hensyn til når du skal ut i permisjon også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du burde få en ny UL gjennom det offentlige siden de ikke greier å fastsette terminen. Unødvendig at du skal måtte betale for det selv... Termin er jo litt viktig med hensyn til når du skal ut i permisjon også.

enig med Ephemera.. Det er jo ganske vestentlig å vite :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

De har da målt babyen på ul - det er jo utifra det de setter termin - så en kjempebaby kan du jo ikke ha.

Hørt om mange som hører hjertelyd allerede i uke 9...

Stort symfusmål i forhold til grafen har jeg inntrykk at faktisk ikke er så unormalt - men at det kan være et tegn på mye fostervann...

Tror nok du skal stole på ul legen jeg - babyen din er jo iallefall så stor som den skal være på det tidspunktet han satt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...