Marcia Skrevet 20. september 2006 #1 Skrevet 20. september 2006 Jeg kan overhodet ingenting om sminke og hvilke farger som passer sammen og sånn, og trenger derfor litt hjelp av dere her. Jeg skal i et selskap snart, og skal ha på meg en svart kjole med litt "sølvskimmer" i og med smykker i sølv til. Ser for meg at sminken da også burde vært i litt kalde farger. Samtidig har jeg blondt hår med striper i en slags varm brunrød farge, og da hadde det kanskje vært bedre med sminke i varme bruntoner? Men det passer vel ikke til kjolen... Hva bør jeg velge her, synes dere? har også fått tips om å ha et tørkle/skjal eller lignende over skuldrene for å live opp litt. Er det en god ide, og hva slags farge bør dette da være i?
Gjest Gjesta Skrevet 20. september 2006 #2 Skrevet 20. september 2006 JEG synes du burde holde sminken i toner som passer DEG, ikke nødvendigvis som passer klærne. Hvis du bruker kalde farger når du egentlig best kler varme, kan du risikere å se trøtt og sliten ut, og det er vel ikke akkurat det du vil oppnå. Nei, følg hud/hår/øyefarge i stedet.
Gjest Gjest Skrevet 20. september 2006 #3 Skrevet 20. september 2006 Det kan jo være du kler kalde farger selv om du har noen varme striper i håret, eller? Hvis det var meg det gjaldt, ville jeg valgt gråaktig øyenskygge med litt sølvskimmer. Altså litt mørk grå skygge ytterst, inn mot øyenvippene. Dus ut, og ha en lysere nyanse innerst. Litt sølvskimmer kan også være fint å ha opp mot brynet. Svart maskara. Jeg ville kanskje valgt røde/rødaktige, tydelige lepper, spesielt hvis resten av antrekket er svart (for å skape litt liv).
loffen Skrevet 20. september 2006 #4 Skrevet 20. september 2006 Jeg ville brukt de fargene på sminke som jeg brukte ellers, fordi det er det som kler meg best, uavhengig av klesfargen.
Marcia Skrevet 20. september 2006 Forfatter #5 Skrevet 20. september 2006 Takk for svarene. Jeg tror nok det blir best å følge rådene om å velge sminke som passer til hud og hår (noe jeg tror brunt gjør), men jeg skal eksperimentere litt foran speilet med grått etc også.
Gjest Gjest Skrevet 20. september 2006 #6 Skrevet 20. september 2006 jeg ville aldri ha brukt f.eks. brun skygge til svarte klær. det blir mer gyllent, mens kjolen høres kald ut. syns det blir kræsj
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå