FrøkenHobart Skrevet 20. september 2006 #1 Skrevet 20. september 2006 Jeg er så DRITTLEI klaginga fra f.eks. Pia Haraldsen som i VG i dag nok en gang blir eksponert pga sine vesker til 10. 000 - 55. 000 kr. Samtidig har hun høylydt latt oss vite at hennes mamma, som hun vistnok bor hjemme hos, må gå på sosialen for å få endene til å møtes! En hvilken som helst annen person som søker sosialstøtte i Norge må selge sine verdifulle eiendeler før man er berettiget sosialstøtte. Og det er ikke bare Pia! Disse luxus-syterne er overalt! Jeg kjenner flere alenemødre som er lut blakke hver måned, klager og syter og forbanner x-menn og alle andre som har det bedre økonomisk, samtidig er de å treffe på byen annehver helg, røyker 20 hver dag, nye klær, vesker, sko til hver "frihelg" Så kjære Pia og andre fattige luxus-sytere: Selg veska + gullstøvlettene dine og du kan brødfø både deres nyskilte mor og alle dine halvsøsken i flere måneder!
Gjest Gjest Skrevet 20. september 2006 #3 Skrevet 20. september 2006 Enig her ja.. Jeg er for tiden student, og irriterer meg til tider halvt ihjel over de av mine medstudenter som sutrer over hvor dårlig råd de har, samtidig som de kaster penger rett ut av vinduet. Som å - handle dagligvarer på bensinstasjonen rett over gaten for hybelen, fordi det er så mye lettere enn å handle på kiwi som ligger hele 100 m lenger vekke. - Kjøpe boller i den steindyre kantinen -hver- dag. - vi MÅ jo drikke for iallefall 400 kr hver helg, og samtidig syte over at vi bare har råd til å spise nudler til middag hele uken - kjøpe klær på cubus eller andre "billige akrylkjeder"? Tror ikke det, nei. Det skulle tatt seg ut. - bruke et plagg som er mer enn et halvt år gammelt? Er du gal? Det må destrueres! - Og så MÅ man jo bo -midt- i sentrum. At husleien er tre ganger høyere enn hvis man bodde tyve minutters gange lenger ute er ingen hindring. osv osv osv.. Gah..
Gjest Gjest Skrevet 20. september 2006 #4 Skrevet 20. september 2006 For ikke å snakke om de som klager over dårlig råd samtidig som de forteller at spådama de ringer til hver dag har fortalt dem at det er penger i vente. Hva koster spådametelefon??
FrøkenHobart Skrevet 20. september 2006 Forfatter #5 Skrevet 20. september 2006 For ikke å snakke om de som klager over dårlig råd samtidig som de forteller at spådama de ringer til hver dag har fortalt dem at det er penger i vente. Hva koster spådametelefon?? ← Hehe....like mye som billig-gullstøvleter på Eurosko Det har vel alle råd til....
Gjest Gjest Skrevet 20. september 2006 #6 Skrevet 20. september 2006 Hehe....like mye som billig-gullstøvleter på Eurosko Det har vel alle råd til.... ← Eller at de hyler over at de har brukket en støpt negl mens de forbanner trygdekontoret som ikke er helt enig i at det er ok at de ikke gjør noe selv for å få seg jobb. Dette var en deilig tråd og få ut irritasjon i
Gjest Gjest Skrevet 20. september 2006 #7 Skrevet 20. september 2006 Gidder ikke å høre på den slags jeg dermed irriterer deg meg heller ikke
Gjest Gjest Skrevet 20. september 2006 #8 Skrevet 20. september 2006 Gidder ikke å høre på den slags jeg dermed irriterer deg meg heller ikke ← Hvordan klarer du å la være? Bare går du når folk begynner å klage? Legger du bare på telefonrøret når folk begynner å klage i telefonen? Har du en setning som knebler syterne? Jeg kan ha brukt for at du deler den med meg
Gjest Tweek Skrevet 20. september 2006 #9 Skrevet 20. september 2006 Jeg er så DRITTLEI klaginga fra f.eks. Pia Haraldsen som i VG i dag nok en gang blir eksponert pga sine vesker til 10. 000 - 55. 000 kr. Samtidig har hun høylydt latt oss vite at hennes mamma, som hun vistnok bor hjemme hos, må gå på sosialen for å få endene til å møtes! En hvilken som helst annen person som søker sosialstøtte i Norge må selge sine verdifulle eiendeler før man er berettiget sosialstøtte. Og det er ikke bare Pia! Disse luxus-syterne er overalt! Jeg kjenner flere alenemødre som er lut blakke hver måned, klager og syter og forbanner x-menn og alle andre som har det bedre økonomisk, samtidig er de å treffe på byen annehver helg, røyker 20 hver dag, nye klær, vesker, sko til hver "frihelg" Så kjære Pia og andre fattige luxus-sytere: Selg veska + gullstøvlettene dine og du kan brødfø både deres nyskilte mor og alle dine halvsøsken i flere måneder! ← Åhh! Mamma er en sånn, jeg er så jævla lei! Hun går på kurs å sånn for å komme ut i jobb igjen. Entan har hun mensmerter så hun ligger som et slakt i sofaen, eller så er det migrene, jeg vet hun har vondt, men seriøst! Hun prøver å få ting til å gå sammen, og kjæresten hennes betaler NRK-lisensen hennes. Men hun røyker mye, men vil ikke slutte, en dag men ikke nå. Hun drikker annerhver helg eller noe sånn, og når hun drikker er det gjerne fredag og lørdag. Stakkar, hun må jo ta igjen ungdommen.. Hun kjøper klær og sånn, kanskje en gang i mnd et par plagg. Hun har gått mye ned i vekt i det siste, så hun trenger det jo. Hun kjøper aldri dyre klær uansett. Men hun har bil, men hun vil ikke selge, for det er jo ho sin bil! Hun gidder ikke for hun sier hun bare vet at hun ikke får mer en 60-80 tusen for den! Det er jeg så irritert på, hun er så jævla sta på det! HUn kan ingenting om biler, så hun kan ikke si sånn. Dessuten kan hun selge den,kjøpe en annen brukt som er 5-seter og sim fungerer fint for myhe billigere. Sambo er velgig flink med sånn og han har tilbud seg å hjelpe.. Men hun nekter, og likevel klager hun om så mye penger som må til for å fikse ting på bilen, og at hun ikke har penger. Seriøs! Prøv å få ekstra penger med å selge bil, drikk mindre, og prøv å slutte og røyke. Du har ikke noe å tape på det! ÅÅ, måtte bare få ut litt frustrasjon. Nå er ikke mamma luksus-syter, men hadde hun gjort noen tiltak hadde det ikke vært så mye syting!
Gjest yess Skrevet 21. september 2006 #10 Skrevet 21. september 2006 Eller folk som klager på at de har dårlig råd mens ungene har siste skrik i alt, rollerblades, snøbrett, ski for både bortover og nedover og mobiler, og ikke minst siste mote i klær - man kan jo ikke skille seg ut. Og gubben jobber 150 % for å betale all oppussing og innkjøp. Men at kona går ut i jobb, nei det går vel ikke? Eller naboen som klager over at de må skrape sammen tomflaskene for å få kjøpt brød, samtidig som han stolt viser fram sin siste mobil - nr. 15 i rekken, minst. Og som bruker opp feriepengene på regninger som ikke er betalt, husleie og div og har det så fælt at de må reise på ferie på kredittkortet. Stakkars! Puuh, det var deilig å få det ut.
Gjest Tweek Skrevet 21. september 2006 #11 Skrevet 21. september 2006 Mhm, så har aldri min mamma vært værtfall. Fikk nesten aldri tøy Men nå går det fint, har en del penger nå. Kan bruke rundt 9000 i mnd på hva jeg vil, når alt nødvendig er betalt. Men jeg kan ofte få sambo til å betale en ting for meg hvir jeg trenger det, men jeg betaler alt tilbake.. Som at jeg trengte en data til skolen, og jeg hadde ikke fått lønning. Han kjøpte den (overraskelse, han er så søt) Men jeg har betalt tilbake
Daria Skrevet 21. september 2006 #12 Skrevet 21. september 2006 Har en venninne som var sånn da hun studerte. Det var ikke måte på hvor dårlig råd hun hadde, eneste hun hadde råd til spise var brød og pasta, men pussig nok hadde hun alltid råd til nye klær (for man kan jo ikke gå med klær somn er mer enn et halvt år gamle -det innrømmet hun åpent) og til å gå ut og drikke og feste nesten hver helg. For all del, man må jo prioritere som man vil, men da får man droppe klaginga...
Gjest Tweek Skrevet 21. september 2006 #13 Skrevet 21. september 2006 MHM! Det er vel heller prioriteringen man må skjerpe seg på!
Gjest Tweek Skrevet 21. september 2006 #14 Skrevet 21. september 2006 Jeg har økonomisk vett! Eller jeg har jo drite meg ut en gang eller to, men jeg prioriterer riktig! Jeg bor midt i byen, men jeg har råd til det. Jeg bruker fortsatt ei bukse som jeg kjøpte for 2-3 år siden (den var dyr, men den er fin og har fasongen enda) Selv om jeg kan brukes en del penger på klær og "kosemat" så vet jeg at jeg har råd til det! Jeg bestemmer jo selv. Kjøper jeg mer klær en mnd, må det blir mindre mat.
Gjest gjesten Skrevet 21. september 2006 #15 Skrevet 21. september 2006 Er så enig med flere av de over her. Personene kan umulig høre hva de sier ref Pia Haraldsen og andre. Ei venninne klager alltid over dårlig råd. Hun er student og jobber deltid. Men når man bare MÅ ta seg råd til en ferie til 15 000 (uten å spare), laseroperere øynen, bruke mininmum 250 kroner hver dag i kantina/ kafe og å kjøpe klær/sko/et eller annet stæsj hver måned...I rest my case. Det er ikke så lenge siden jeg var student selv og ærlig talt så må jeg innrømme at jeg aldri syntes at jeg hadde dårlig råd. Hadde ca. 2- 3000 kroner i måneden å bruke på meg selv når regningen var betalt (hus, telefon, avis og basic matvarer). Da syntes jeg at jeg hadde god råd og kunne være med på mye. Dessuten så er det ganske enkelt prinsipp å følge at først betaler man regningen og så ser man hvor mye man kan bruke på tull. Prioritering er en selvfølge og vil alltid være aktuelt når det kommer til hva lønna skal brukes på. Ny bukse eller ti latte i uka, ny bil eller leilighet (ok, det er satt på spissen).
Gjest Tweek Skrevet 21. september 2006 #16 Skrevet 21. september 2006 Mhm, de må lære seg prioritering! Jeg vet hvor mye jeg trenger ca. til å betale alt! Da er det lettere å forholde seg til ting, siden alle regninger og husleie ikke kommer samtidig. De pleier jo å kommer innen de 2 første ukene i mnd. Men da ser man litt mer om hva man kan bruke. Gjerne overdriver jeg, men det er jo bra at når alt er betalt så har jeg mer penger enn jeg trodde
Gjest Sandoz Skrevet 21. september 2006 #17 Skrevet 21. september 2006 Jepp, det er tydeligvis ganske mange folk som ikke har peiling på hva det er å ha dårlig råd. Når øl, røyk, klær, blader, godteri osv. ''ikke teller'', er det ikke rart pengene flyr... Og akkurat her kunne jeg nesten lagt til et smiletryne som ruller med øynenen, selv om jeg hater den smileyen.
Gjest Gjest Skrevet 21. september 2006 #18 Skrevet 21. september 2006 Men dere vet at sånne "trend-kjendiser" som Pia Haraldsen blir prakket på designerkjoler og vesker og sko og sånn til utlån når de skal på fester for å vise seg frem..? Men jeg er helt enig i at hun klager.. Fysj..
Gjest Madam Felle Skrevet 21. september 2006 #19 Skrevet 21. september 2006 Har Pia økonomisk ansvar for moren sin?
Gjest Gjest Skrevet 21. september 2006 #20 Skrevet 21. september 2006 Hvordan klarer du å la være? Bare går du når folk begynner å klage? Legger du bare på telefonrøret når folk begynner å klage i telefonen? Har du en setning som knebler syterne? Jeg kan ha brukt for at du deler den med meg ← Funker bra å styre samtalen i en annen rettning eller enkelt og greit ikke omgåes dem. Og unngå for all del å lese sladdre aviser som VG og Dagbladet, samt ukeblad! Enkelt og greit
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå