Gå til innhold

Dr. Maud Pudding

G.A.

Anbefalte innlegg

Jeg har fått i oppdrag å lage Dronning Maud Pudding til fredag kveld. Har noen travle dager for tiden, har derfor kun tid å lage den på torsdags ettermiddag. Dvs at den blir lagd 24 timer før servering. Kan jeg lage den så tidlig? Hvor lenge kan den oppbevares i kjøleskap før den må serveres?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er i alle fall ikke noe problem å lage den en dag før. Den er nesten litt bedre når den har stått litt synes jeg, og normalt så kan den stå noen dager etter den er laget..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KATTAstrofe

Den kan stå i et par dager, minst! Så lenge den ikke tørker og det er god holdbarhet på fløten, så skal det ikke være noe problem :)

Nam, nå fikk jeg lyst til å lage Dronningpudding :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KATTAstrofe

Jeg har ikke oppskriften foran meg (er på ferie), men tror jeg husker oppskriften min utenat:

3 egg

3 ss sukker

3 dl kremfløte

4 plater gelatin

1 plate kokesjokolade

Pisk egg og sukker til eggedosis. Pisk kremfløten. Legg gelatinen i bløtt og smelt den deretter i vannbad. Bland eggedosisen og kremen og tilsett gelatinen under omrøring. Legges lagvis med raspet sjokolade i en stor skål. Settes kaldt i minst to timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke oppskriften foran meg (er på ferie), men tror jeg husker oppskriften min utenat:

3 egg

3 ss sukker

3 dl kremfløte

4 plater gelatin

1 plate kokesjokolade

Pisk egg og sukker til eggedosis. Pisk kremfløten. Legg gelatinen i bløtt og smelt den deretter i vannbad. Bland eggedosisen og kremen og tilsett gelatinen under omrøring. Legges lagvis med raspet sjokolade i en stor skål. Settes kaldt i minst to timer.

blir nok denne på søndag ja. frsiter sånn at jeg haar lyst på den NÅ :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...