Gå til innhold

Får ikke tingene mine fra eks - samboer.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet ikke om dette er riktig fora, men prøver likevel. Saken er den at jeg flyttet fra samboer tidlig i vår, og etter en krangel, nekter han meg å hente resten av tingene mine. Det er ikke snakk om så veldig store verdier, men nye ski, noe personlige dokumenter, noen småmøbler ol.

Jeg vil jo gjerne ha dette tilbake, spesielt skiene mine og de personlige dokumentene. Jeg har prøvd å ta kontakt med han, men til ingen nytte.

Det jeg lurer på er om jeg kan politianmelde han for tyveri, eller er det noen som vet en annen mulighet. Vil helst ikke ha mer problemer med han enn jeg må.

Alle tips mottas med takk. :tristbla:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, politiet vil ikke hjelpe deg uten en rettskjennelse.

Så det er det du må få. Da må du kontakte advokat først.

Skrevet

Jurk -juridisk rådgivning for kvinner hjelper deg gratis. Ring de. Hjelper å vifte med et papir fra advokat nemlig ;)

Gjest Gjest_Landra_*
Skrevet

Hei!

Har samme problem som deg. Da jeg snakket med politiet sa de at dette er ikke deres oppgave, men rådet meg til å kontakte forliksrådet lokalt. Etter og forklart dem situasjonen sa de at jeg skulle sende de en søknad der jeg beskrev situasjonen og skrev ned beløpene som jeg mente han skyldte meg (egen skjema). Dessverre tar dette lang tid, men du får tingene dine tilbake med god rente. (ca 9-10 prosent) For meg dreide dette seg om penger.

En ting til. Du må skrive eller dokumentere hver gang du har vært i enten snakk, mail, samtale osv. med din x ang. dette.

Du kan jo kanskje fortelle han at det er sånn systemet fungerer, så kanskje han tar alvoret. Ikke kult å få anmerkning i rulleblandet for at man ikke har gjort opp for seg økonomisk og at man får trekk på lønn fra forliksrådet.

Ønsker deg lykke til!

Skrevet
Hei!

Har samme problem som deg. Da jeg snakket med politiet sa de at dette er ikke deres oppgave, men rådet meg til å kontakte forliksrådet lokalt. Etter og forklart dem situasjonen sa de at jeg skulle sende de en søknad der jeg beskrev situasjonen og skrev ned beløpene som jeg mente han skyldte meg (egen skjema). Dessverre tar dette lang tid, men du får tingene dine tilbake med god rente. (ca 9-10 prosent) For meg dreide dette seg om penger.

En ting til. Du må skrive eller dokumentere hver gang du har vært i enten snakk, mail, samtale osv. med din x ang. dette.

Du kan jo kanskje fortelle han at det er sånn systemet fungerer, så kanskje han tar alvoret. Ikke kult å få anmerkning i rulleblandet for at man ikke har gjort opp for seg økonomisk og at man får trekk på lønn fra forliksrådet.

Ønsker deg lykke til!

Tusen takk for godt råd. For meg dreier det seg om noe penger, men også noen private ting. Skal følge opp dette.    :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...