Gå til innhold

Kaninen er borte!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kaninjenta vår forsvant i går i 18-tida. :grine: Har lett over alt, både i går kveld og i natt og nå i morges, men hun er søkk vekk. Hun har ei kattedør i verandadøra som hun bruker, som går ut i en liten inngjerdet hage. Der er hun under tilsyn når det er vær til det. Men i går var hun altså plutselig vekk, og det føles som jeg har mistet datteren min. :tristbla: (Hun er eksepsjonelt kjærlig og glad i familien sin, så man blir jo veldig glad i henne.) Har ligget og lyttet etter lyden av kattedøra i natt (har jo åpnet gjerdet), men hun var like vekk da jeg sto opp med sola i morges.

Hva kan vi gjøre? Det er drittvær og regn her i Trondheim, men jeg har tenkt å henge opp lapper på lyktestolpene rundt om kring (inni plastlommer). Og på nærbutikken. Men det er utrolig dystert å tenke på alt som skal klaffe for at vi skal få henne hjem igjen. Hvis hun ikke blir overkjørt eller tatt av reven skal altså noen finne henne og få tak i henne, og så skal de finne ut hvor hun hører hjemme. Hvis de da ikke har mer lyst til å beholde henne - hun er jo den nydeligste kaninen som noen gang har eksistert, så det vil de sikkert. :grine:

Hvor er det man kan annonsere dyr som er savnet på nettet?

Huff! :cry:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har dessverre ikke noen råd til deg, men vil bare gi deg en klem! :klem: Det er så trist når dyr blir borte.

Skrevet
Jeg har dessverre ikke noen råd til deg, men vil bare gi deg en klem! :klem: Det er så trist når dyr blir borte.

Takk for klem! :klem:

Har laget ørten lapper med mobilnumrene våre osv. nå, og føler at det kanskje hjelper litt, men æsj så kjiiipt. :tristbla:

Heldigvi er jeg hjemme med baby og har anledning til å lete i dag...

Skrevet

Hun har kanskje kommet seg utenfor gjerdet av seg selv, men ikke kommet seg inn igjen, og så blitt forvirra og skremt. Forhåpentligvis er hun i nærheten - kaniner er stort sett veldig stedbundne. Kanskje hun gjemmer seg et sted.

Bra du henger opp lapper, kaniner er ofte ikke så lette å fange for folk som ikke kjenner dem, men om noen ser henne, og ser en lapp, vil de forhåpentligvis gi dere beskjed. Ellers er kaniner utrolig kjappe, så jeg har tro på at hun klarer å unngå rev og sånt så lenge hun er løs.

Skrevet

En liten oppdatering er på sin plass folkens!!! :hoppe::hoppe::hoppe:

Jeg sto og snakket med mannen i telefonen og så ut av vinduet. Og hva ser jeg? En liten lysebrun pelsdott som hopper fra hekken og inn på plenen som den naturligste ting i verden. Jeg iler ned og ut døra og lille spretten kommer hoppende mot meg. Hun var nok glad for å være i mammas favn igjen for jeg fikk veldig mye slikk da jeg løftet henne opp... :ler:

Så da har hun antakelig svinset rundt huset likevel da. Og jeg har hengt opp lapper over alt. Trodde jo hun var over alle hauger nå da! Men om hun hadde kommet inn kattedøra hvis jeg ikke hadde oppdaget henne det vet jeg ikke. Om noen dager kanskje. :ler:

Åååh, så godt å ha lille kaninklumpen tilbake igjen!!! :mrgreen:

Skrevet

Så bra at den kom tilbake ja :) (fint med en tur ut og plukke ned igjen lappene dine da nå :) )

Skrevet
Så bra at den kom tilbake ja :) (fint med en tur ut og plukke ned igjen lappene dine da nå :) )

Ja, og gjett om jeg skal gjøre det med glede! :) Det er rart hvor mye man setter pris på noe når man tror det er tapt for alltid. Utrolig stas å få en ny sjanse ihvertfall, hadde ikke mye lyst til å ta turen til dyrebutikken for at datteren min skulle få et plaster på såret. Blir jo aldri det samme det.

Må le da, det første kaninen gjorde da hun kom inn var å hompe inn i buret og legge en enorm mengde kuler i dokassa si, som om hun hadde holdt seg i tre dager... :ler:

~Happy ending~

:smilorange:

Skrevet
Må le da, det første kaninen gjorde da hun kom inn var å hompe inn i buret og legge en enorm mengde kuler i dokassa si, som om hun hadde holdt seg i tre dager... :ler:

~Happy ending~

:smilorange:

Hehe, kaniner er rare dyr? Haa vet jeg, aldri hatt en kanin.

Vi har en "frittgående" i borettslaget da. Den bor i det en ehuset altså, men den vandrer løs mellom husene så godt som hver dag. Sitter somregel på plenen til en av naboene og spiser gress da, med mindre den jages av/skremmer en av nabolagets katter...

Skrevet
Vi har en "frittgående" i borettslaget da. Den bor i det en ehuset altså, men den vandrer løs mellom husene så godt som hver dag. Sitter somregel på plenen til en av naboene og spiser gress da, med mindre den jages av/skremmer en av nabolagets katter...

Ja, det ikke mange vet er at kaniner fint kan gå fritt inn og ut av huset hvis de vennes til det, som en katt. De er faktisk kjempemorsomme og kjærlige dyr! :) Den forrige kaninen vår var "frittgående", og satt og ventet i oppkjørselen når vi kom hjem fra jobb i femtida om dagen. Men så flyttet vi på landet, og da ble hun til vår store sorg tatt av revefanten. Så nå er det slutt på det frie kaninlivet...

Skrevet

Jeg ante ikke at kaniner kan være frittgående nei, og trodde den hadde stukket hjemmefra første gang jeg så den, men vi oppdaga altså at eieren visste om at en var ute, den pleide gjøre det. Og ja, den gjør det. Det eneste som engster meg er at den ikke er like KJAPP som en katt, og tidvis sitter den slik til at jeg er redd jeg kan komme til å uforvarende rygge på den når jeg tar bilen ut av garasjen. Kattene løper jo fort unna når de hører en bil, men kaninen er mer makelig anlagt og bryr seg mindre om hva som skjer rundt den. Men heldigvis holder den seg stort sett på gresset da, og der kjører jeg jo ikke.

Skrevet
Kattene løper jo fort unna når de hører en bil, men kaninen er mer makelig anlagt og bryr seg mindre om hva som skjer rundt den.

De kan være litt bortreist iblant, men i utgangspunktet løper de veeeldig mye kjappere enn både hare og kattepus på korte distanser. :)

At den kom til rette altså :-D

:tommelsmil:

Skrevet
De kan være litt bortreist iblant, men i utgangspunktet løper de veeeldig mye kjappere enn både hare og kattepus på korte distanser. :)

De kan nok det ja, det er bare det at denne er en "tykk og lat" sak som ikke later til å registrere at det skjer noe rundt den i det hele tatt, i motsetning til pusekattene som løper bare vi ser på dem (til min forlovedes store sorg, han vil gjerne klappe dem...)

Men den flytter seg sikkert altså, om den må. Den gjør jo av og til et når katten "tar på den". Hopper bare et skritt til siden da, men... den flytter seg jo.

Skrevet

jeg har også mine kaniner løs, ikke hele tiden, men stort sett daglig. Det eneste er at jeg ikke tør ha to hankaniner løs samtidig, og selvsagt ikke en han og en hun. Dersom det er flere løse/utegående kaniner i nabolaget bør en vurdere om noen bør kastrere sine kaniner, ellers kan man risikere at det plutselig er etablert en villkaninstamme...

Min erfaring er i hvert fall at kaniner er veldig stedbundne. Den ene min kan være vanskelig å fange inn, men om jeg åpner døra til boden med burene, tar det ikke lang tid før han er på vei inn dit.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...