Gjest Gjest Skrevet 22. september 2006 #21 Skrevet 22. september 2006 Overvektig er når klær i str. 38 ikke passer... ← heelt enig. hvis man bruker 40 som blir diskutert i ett annet innlegg her så sier alle at størrelse 40 er vanlig. ja nå har jeg hørt det også. da er man jo overvektig hvis man må opp i DEN store størrellsen.
Anglofil Skrevet 22. september 2006 #22 Skrevet 22. september 2006 (endret) I følge BMI er jeg feit fordi jeg veier mye. Det har jeg alltid gjort. Treneren min ble sjokkert da han fikk vite vekta mi fordi den overhode ikke stemmer med hvordan jeg ser ut. Jeg har alltid vært kraftig bygd, jeg er ingen sylfide, det ville jeg aldri hevdet heller. Men jeg har mye muskler noe som gjør kroppen min tung, pluss at jeg har former. Selv da jeg var i skikkelig toppform og trente minst 15 timer i uka veide jeg noe under det jeg gjør nå. Nå som jeg ikke trener så mye, men dog en del, veier jeg fortsatt en del. Det var fantastisk morsomt å se reaksjonen til han fyren som skulle legge opp treningsopplegg for meg her forleden dag på treningsstudio siden jeg tok 80 kg, 90 kg og 100 kg i leggpress med 2 omganger, hvor hver omgang var på 15 repitisjoner. Jeg er født sånn, det er bare sånn, men regner jeg meg som feit? Nei, absolutt ikke. Jeg er kanskje kraftig, men jeg spiser ok sunn mat og holder meg så mye i form som jeg burde. Jeg bruker mellom str. 42-46, det varierer etter hvilket plagg det gjelder, sånn til sammenligning. Og på alle helsesjekker har jeg alltid hatt en god helse. Vi er alle forskjellige, størrelsen på plagget eller hvor mye BMIen er behøver ikke å gi noe riktig bilde over hvem man er. Mvh Yvonne Endret 22. september 2006 av yvonne
Gjest i'm a guest, yes Skrevet 23. september 2006 #23 Skrevet 23. september 2006 Merkelig diskusjon, men det er vel bare å slå opp i en BMI-tabell vil jeg tro, så får du en indikasjon. ← I følge tom cruise's bmi er han feit . Med andre ord er det bare fjas.
Gjest Another guest in paradise Skrevet 24. september 2006 #24 Skrevet 24. september 2006 Jeg vil si at en tykk person er en som har så mye fett på kroppen at det bulker ut på sidene over hoftene, magen står kraftig ut, lårene disser, rompa henger, dobbelhaken henger løst og bollekinnene eser ut. Hvis man i tillegg puster tungt, har elendig kondis, er kvinne og bruker str. 40 eller større, ja da er man tykk.
Gjest Gjest Skrevet 24. september 2006 #25 Skrevet 24. september 2006 Jeg vil si at en tykk person er en som har så mye fett på kroppen at det bulker ut på sidene over hoftene, magen står kraftig ut, lårene disser, rompa henger, dobbelhaken henger løst og bollekinnene eser ut. Hvis man i tillegg puster tungt, har elendig kondis, er kvinne og bruker str. 40 eller større, ja da er man tykk. ← Hvis dette skal passe på en person som bruker størrelse 40, må den personen være under 90 cm høy.
Gjest seroxata Skrevet 24. september 2006 #26 Skrevet 24. september 2006 jeg slutter aldri å forundre meg over hvor mange innlegg som dreier seg om fedme... hele norge virker totalt usikre på sin egen kropp.. jeg er kanskje feit ifølge dere som sier 38 og 40 er feit, men jaaavel, jeg driter regelrett i det, så lenge jeg er fornøyd.. jeg er så drittlei vektpes og slankepress, har nesten lyst til å ese ut i protest! :D
Gjest Gjest_Char_* Skrevet 25. september 2006 #28 Skrevet 25. september 2006 Hvis man bruker over str. 40 i klær, og tøyet sitter stramt på kroppen, er man feit nesten uansett hvor høy man er. Skjønner ikke hvorfor man på død og liv skal forsvare overvekt, det er unaturlig og destruktivt både for samfunnet og personen det gjelder.
Gjest Tweek Skrevet 25. september 2006 #29 Skrevet 25. september 2006 Ja, overvekt er ikke bra, men det er ikke å beskytte det. Man skal bare ikke mobbe de
Gjest Gjest Skrevet 25. september 2006 #30 Skrevet 25. september 2006 Hvis man bruker over str. 40 i klær, og tøyet sitter stramt på kroppen, er man feit nesten uansett hvor høy man er. Skjønner ikke hvorfor man på død og liv skal forsvare overvekt, det er unaturlig og destruktivt både for samfunnet og personen det gjelder. ← Kvinner har hofter som kan variere veldig i størrelse og da tenker jeg på benstrukturen og ikke på fettet utenpå. Det er fult mulig å bruke størrelse 40 og ikke være tykk. En kvinne med mannehofter vil gjerne være feit dersom hun må opp i den størrelsen, men å skulle si om noen er feit eller ikke ut fra buksestørrelse er ikke mulig. Det kommer ann på høyde, beinbygning og muskelmasse.
Nita Skrevet 25. september 2006 #31 Skrevet 25. september 2006 Synes faktisk det er mer skremmende med all dumskapen som kommer til syne i forbindelse med diskusjoner som dette Velger faktisk å tro på ekspertisen som sier at en str 40 er helt normalt for et middels bygd kvinnemenneske, og ikke på "jentunger" med et forvrengt syn på virkeligheten.....så det så
Gjest Ylva Virvla Skrevet 25. september 2006 #32 Skrevet 25. september 2006 Dersom en som følge av fettprosent er utsatt for sykdommer som diabetes 2 og hjerte- og karsykdommer, er en overvektig.
Gjest Ylva Virvla Skrevet 25. september 2006 #33 Skrevet 25. september 2006 Jeg vil si at en tykk person er en som har så mye fett på kroppen at det bulker ut på sidene over hoftene, magen står kraftig ut, lårene disser, rompa henger, dobbelhaken henger løst og bollekinnene eser ut. Hvis man i tillegg puster tungt, har elendig kondis, er kvinne og bruker str. 40 eller større, ja da er man tykk. ← Str. 38 til 40 er det samme som Medium. En er ikke feit dersom en bruker str Medium.
Gjest gjesta Skrevet 25. september 2006 #34 Skrevet 25. september 2006 Mange som ikke vil innrømme at de synes folk er feite. Skriver at det må være digre fettberg for at de skal se fedme. I mine øyne er en feit person en men for mye fett i forhold til høyde, muskler, sunnhet og kondisjon.
~white lady~ Skrevet 25. september 2006 #35 Skrevet 25. september 2006 Om folk er feite eller ikke, det tenker jeg ikke over. Har ikke noe å si det vel! Kjenner mange som ifølge innleggene her inne ville gått under definisjonen "feit", og noen av disse trener faktisk flere ganger i uka. Alle har sin normalvekt, og det er den som passer best til kroppen. Det viktigste er at man trives med seg selv! Og nei, jeg er ikke feit.
Donnie Darko Skrevet 26. september 2006 #36 Skrevet 26. september 2006 hvis man ikke kan se føttene sine da er man feit.
Nita Skrevet 26. september 2006 #37 Skrevet 26. september 2006 hvis man ikke kan se føttene sine da er man feit. ← Eller "snoppen"
Gjest Tweek Skrevet 26. september 2006 #38 Skrevet 26. september 2006 Da har man bare stor mage. Man trenger ikke ha stor mage engang. Jeg ser ikke fitta mi når jeg står å ser med, men magen min er ikke stor, bare litt utover. Skal ikke så mye til før man ikke ser det, så det syntes jeg var drålig forklaring
Nita Skrevet 26. september 2006 #39 Skrevet 26. september 2006 Da har man bare stor mage. Man trenger ikke ha stor mage engang. Jeg ser ikke fitta mi når jeg står å ser med, men magen min er ikke stor, bare litt utover. Skal ikke så mye til før man ikke ser det, så det syntes jeg var drålig forklaring ← Litt forskjell på innover-tiss og utover tiss kanskje.....forhåpentligvis
Gjest Gjest Skrevet 27. september 2006 #40 Skrevet 27. september 2006 Min mann påstår han så verdens største bikini i sommer. Bikinitrusa var nok nærmere 2 meter i omkrets, og ca 40 cm høy. For å være ærlig så har jeg heller aldri sett noe så stort. Trodde ikke det fantes. Men der kan man si at eieren var feit.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå