Gjest i'm a guest, yes Skrevet 20. september 2006 #1 Skrevet 20. september 2006 Det er mange forskjellige tråder om feite/tykke/overvektige/lubne/store/kraftige mennesker her inne. Jeg er personlig drittlei dem, men mener likevel det er plass til enda en til. Det jeg lurer på er hva som definerer en schvær person :-D 1.Er man feit hvis man bruker større størrelser enn medium i klesbutikker? Eller er man først feit når man må ty til stormoteavdelingene ? 2.Er man feit hvis man ikke trener 3 ganger i uken, eller er man feit hvis man ikke har kondis til å gå 6 etasjer? 3.Er man feit hvis man handler usunne matvarer innimellom, eller er man feit hvis man fyller handlevognen opp med det hele tiden? osv,osv..... Jeg er veldig interessert i å vite det siden dere slenger alle under en kam i samtlige tråder her inne. Vær vennlig å opplys meg.
Gjest Gjest_Gry_* Skrevet 20. september 2006 #2 Skrevet 20. september 2006 Du spør om mye forskjellig her! De tingene du spør om henger ikke nødvendigvis sammen. Hva som er å være tjukk? Det er noe man bare ser, der og da på selve personen: henger fettet utenfor og man vralter rundt med et fettberg med valker, og dobbelthaken disser, magen står ut og man puster tungt og svetter, ja, da er man tjukk. Hva man spiser, og eventuelt gjør, har ikke så mye med det faktum å gjøre at man ser at en person er tykk. Min mening er hvertfall at tykke folk er frastøtende. Jeg mener det ikke sårende, i og med at jeg ikke trekker fram noen spesielle personer.
Gjest Gjest Skrevet 20. september 2006 #3 Skrevet 20. september 2006 Herregud, for en idiotisk diskusjon.
Gjest Ulva35 Skrevet 20. september 2006 #4 Skrevet 20. september 2006 Herregud, for en idiotisk diskusjon. ← Enig 1
Gjest Frk Åberg Skrevet 20. september 2006 #5 Skrevet 20. september 2006 Merkelig diskusjon, men det er vel bare å slå opp i en BMI-tabell vil jeg tro, så får du en indikasjon.
Gjest Alf Kaida Skrevet 20. september 2006 #6 Skrevet 20. september 2006 BMI forteller strengt tatt ikke så mye. Noe som virkelig ikke er veldig flott å se på, er jo de jeg kaller tynnfeite. Tynne mennesker som ikke gjør noe som helst for å holde seg i form, og som selv med et minimum av fett ser komplett dvaske og slaskete ut. Dem er det mange av, av begge kjønn (selv om det ser enda verre ut på menn). Gi meg aktive, kraftig bygde mennesker i stedet, selv om BMI'en forteller at de er "overvektige."
Minien Skrevet 20. september 2006 #7 Skrevet 20. september 2006 BMI er noe herk. Jeg er tynnere enn min venninne, jeg bruker mindre størrelser enn henne (vi er dog like høye). Likevel går hun som normalvektig, mens jeg har en "lett overvekt". Tung beinbygning og muskler spiller for mye inn på BMI.
Snasen Skrevet 20. september 2006 #8 Skrevet 20. september 2006 1.Er man feit hvis man bruker større størrelser enn medium i klesbutikker? Eller er man først feit når man må ty til stormoteavdelingene ? * Nja... du kan være feit uten å ty til stormoteavdelingene. Jeg bruker XS/S. Hadde ikke vært fornøyd hvis jeg måtte opp i medium i samme merket tror jeg, men feit hadde jeg ikke vært. 2.Er man feit hvis man ikke trener 3 ganger i uken, eller er man feit hvis man ikke har kondis til å gå 6 etasjer? * Kan da være. eller, hæ? 3.Er man feit hvis man handler usunne matvarer innimellom, eller er man feit hvis man fyller handlevognen opp med det hele tiden? osv,osv..... * Man er mest sannsynlig feit hvis man stapper oppi lyst brød, nugatti, halvfabrikata, osv osv i handlevogna si nesten daglig. Man er på god vei i allefall. Kjipt for helsa også egentlig.
Snasen Skrevet 20. september 2006 #9 Skrevet 20. september 2006 Herregud, for en idiotisk diskusjon. ← Begrunn i det minste hvorfor daaaahaaaaaaaaaaa. Uff.
Gjest Gjest Skrevet 20. september 2006 #10 Skrevet 20. september 2006 Er man feit så er man feit, er vel ikke noe å lure på det
Gjest Gjest Skrevet 22. september 2006 #11 Skrevet 22. september 2006 Det er mange forskjellige tråder om feite/tykke/overvektige/lubne/store/kraftige mennesker her inne. Jeg er personlig drittlei dem, men mener likevel det er plass til enda en til. Det jeg lurer på er hva som definerer en schvær person :-D 1.Er man feit hvis man bruker større størrelser enn medium i klesbutikker? Eller er man først feit når man må ty til stormoteavdelingene ? 2.Er man feit hvis man ikke trener 3 ganger i uken, eller er man feit hvis man ikke har kondis til å gå 6 etasjer? 3.Er man feit hvis man handler usunne matvarer innimellom, eller er man feit hvis man fyller handlevognen opp med det hele tiden? osv,osv..... Jeg er veldig interessert i å vite det siden dere slenger alle under en kam i samtlige tråder her inne. Vær vennlig å opplys meg. ← jeg så to feite i dag. ca 35 år. kan tippe vekten mellom 95/105 kilo. lengde ca 170 cm. Noen MÅ bare fremheve at de er digre. begge hadde stramtsittende dongrybukser på. Magen kunne vel se ut der den lå i folder at de var 7 mnd på veg. En diger t-shirt . Tydelig en bh som ikke passet, for puppene var nede på navlen. handlekurven full av cola godt og annen drittmat
Gjest så ei feit i dag. Skrevet 22. september 2006 #12 Skrevet 22. september 2006 jeg så to feite i dag. ca 35 år. kan tippe vekten mellom 95/105 kilo. lengde ca 170 cm. Noen MÅ bare fremheve at de er digre. begge hadde stramtsittende dongrybukser på. Magen kunne vel se ut der den lå i folder at de var 7 mnd på veg. En diger t-shirt . Tydelig en bh som ikke passet, for puppene var nede på navlen. handlekurven full av cola godt og annen drittmat ← jeg så også ei feit ei i dag. hun vært kanskje 18 år. stram alt for liten topp. hvitt mageflesk tøyt ut på siden av det lyseblå miniskjørtet. under der igjen hadde hun leggings som nesten revnet i sømmene. hun var kanskje 165 og veide 75-80 kilo. samtidig glefset hun i seg den soft isen. isen rant ned på siden og hun bare sleiket det i seg. hun var sikkert en strl L eller noe men tok på seg strl M. hennes nedre arm var som min legg. hun var feit.
Kylling Skrevet 22. september 2006 #13 Skrevet 22. september 2006 Man er feit når man har kroppsdeler, spesielt mage, som disser og vagger. Fy fader så stygt med slike mennesker som kler seg i altfor stramt tøy og som viser det hvite flesket sitt. Feite mennesker kan være vakre og flotte de også, det er klærne som er avgjørende.
aline Skrevet 22. september 2006 #14 Skrevet 22. september 2006 for meg er en svær person en person som er kraftig overvektig, i den grad at vedkommende har problemer med å gå langt og får problemer med knær og andre belastningspunkter pga sin overvekt. når magen ikke er en valk, men en stor "pute" som på en måte ligger utenpå.. men jeg synes langt ifra at svære mennesker er motbydelige, jeg har tidligere bodd sammen med ei som var svær, ikke gikk hun noengang noen steder, spiste usunt og gjorde alle tingene som var med på at hun var svær. men hun var jo akkurat samme mennesket som hun hadde vært om hun ikke hadde vært overvektig, så å kalle henne motbydelig kun pga fettet hennes... det blir så feil for meg. og klart hva man spiser er med på å skape problemet, men jeg tror sjelden det er så enkelt at man bare kan la være å spise usunt. jeg tror det er mange andre ting som er med på å skape problemet, og jeg tror ingen som ikke har opplevd kraftig overvekt selv, aner noe om hvor lett eller vanskelig det er å komme seg bort fra det. klart jeg kan tenke: spis kylling og grønnsaker istedenfor den pizzaen da, så er du på vei. men likevel, som normalt, slank og veltrent, så har jeg også dager da jeg spiser usunt. jeg kan ville velge det sunne så mye jeg vil, iblant så hjelper viljen så lite, jeg trenger noe annet. psyken virker kanskje også inn? tankeendringer? og, man kan ha problemer med fysiske eller mentale ting som gjør at det blir vanskelig.
Gjest Tweek Skrevet 22. september 2006 #15 Skrevet 22. september 2006 Når ting begynner å henge, da er man tykk. Men det er jo grader av det. Jeg gikk i klasse med ei i 2 på vgs. Og jeg må bare si dette, hun var den peneste tykke mennesket jeg noen gang har sett. Tykke folk har en tendens til å ikke stelle seg, for de føler stygg m.m Men hun jeg gikk i lkasse med, hun stelte seg hver dag, ofte litt pyntet, hun digget rosa, hehe. Og hun var alltid i godt hunør og hun var drit fet! Men av og til er det ikke vakta heller som sier om en er tykk eller ikke. Noen tykk kan se slankere ut en de som er tynnere. For mange tykke klær seg bra, og innrømmet for seg selv at e er store, og dermed kler seg etter det, med stil! Det er bedre en de som ikke vil inse det og går i gensere med tynt stoff så du ser hver eneste valke og strek på kroppen
Kylling Skrevet 22. september 2006 #16 Skrevet 22. september 2006 Er enig med Tweek i at det virker som at alt for mange overvektige gir faen i resten av utseendet sitt, og dermed blir de seende slaskete ut. Vet om overvektige vakre jenter, som er velstelte og bruker klær som passer sin figur. De er flotte de! Dessverre er de i mindretall. Er det slik at om man har 30 kg ekstra på kroppen, så gir man faen i alt? Det virker dessverre slik...
Gjest Slaskemusa Skrevet 22. september 2006 #17 Skrevet 22. september 2006 Overvektig er når klær i str. 38 ikke passer...
Kylling Skrevet 22. september 2006 #18 Skrevet 22. september 2006 Overvektig er når klær i str. 38 ikke passer... ← Nei, nå var du altfor snill. Overvektig er når str 36 ikke passer. Det vet da alle.
Gjest Tweek Skrevet 22. september 2006 #19 Skrevet 22. september 2006 Hehe :D Noen HAR faktisk stor bein byggning og trenger derfor større størrelser, men det er jo grenser likevel
Gjest Norwegian Blue Skrevet 22. september 2006 #20 Skrevet 22. september 2006 Hvis noen skal være feite i mine øyne, må de være sykelig overvektige på en måte som er upraktisk i hverdagen. Altså har problemer med å finne klær som passer, vansklig komme seg igjennom dører/sitte i stoler, vanskelig å komme til for å vaske seg, osv. Folk som har litt ekstra fett rundt magen, store bryster og lår, eller er generelt kraftig bygget kaller ikke jeg feite, men store.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå