Gå til innhold

brudekjoler som ikke sitter!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Men nå var vel ikke dette enda en "huff så kjipt at alle har strapless" diskusjon - det var en "hvorfor har folk kjole som ikke passer i str/ikke er sydd inn riktig" diskusjon ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Men nå var vel ikke dette enda en "huff så kjipt at alle har strapless" diskusjon - det var en "hvorfor har folk kjole som ikke passer i str/ikke er sydd inn riktig" diskusjon ;)

Kunne ikke vært mer enig!! Denne diskusjonen har tatt litt av etter mitt syn.... jeg skal ihvertfall ha en kjole som sitter perfekt på meg, med både slør og diadem :klappe: For meg spiller det ingen rolle hvor lik jeg blir andre bruder, jeg skal føle meg vel denne dagen som alle andre dager ;)

Skrevet

Sant-sant!

Håper alle dere jentene som skal gifte dere får den hjelp dere trenger til å finne drømmekjolen og få den til å sitte pent!

Men husk på å være litt kritiske, og prøve litt ulikt og se på dere selv bakenifra også, og tenkt også på at du skal ha på deg kjolen i 12 timer, så om den gnager i butikken så...

Og prøv kjolen på en uke før, med alt av tilbehør (spesielt undertøy), for kansje du er en av de som går ned i vekt de siste ukene før, og da går det fremdeles ann å få rettet på det.

Og velg den kjolen DU har lyst på :klem:

Skrevet

Jeg reagerte i grunn på at brudesalongen hvor jeg kjøpte min kjole i, ikke tilbyr skreddertjenester. Jeg må gå til en skredder selv. Forhåpentligvis sitter kjolen bra når jeg får den, men det vet jeg i grunn ikke fordi jeg aldri har prøvd den i riktig størrelse.

Skrevet

Hi,hi... Dette var faktisk ett av argumentene i "Ditt Bryllup" for å kjøpe kjole i norsk salong... At du fikk den tilpasset helt frem til den store dagen, tilfelle noe endret seg.

Finnes det salonger som ikke tilpasser kjoler? Ja, ja... Kan anbefale syerske i Oslo, hvis du trenger det! :)

Skrevet

Tips for å få kjolen til å sitte perfekt: korsett!!

Jeg hadde stroppeløs, og korsettet gjorde virkelig susen. Både fordi selve kjolen verken trenger å sitte som et pølseskinn eller være så stiv for å sitte oppe når man har korsett. Også fint å bruke kjoletape mellom kjolen og korsettet.

Skrevet

Det jeg synes er rart, er at de fleste som ikke vil ha en tradisjonell kjole, velger mellom ett av to merker, og dermed ender opp med å se ganske like ut de også. :klø:

Hva er så individuelt med det?

kanskje fordi det bare er disse to merkene som fører kjoler som skiller seg ut fra de mer tradisjonelle "prinsessekjolene"?

uansett, folk må få ha den kjolen de vil, er det så farlig som man har en typisk brudekjole eller ikke? Det viktigste er at man selv synes den er flott!

Skrevet
kanskje fordi det bare er disse to merkene som fører kjoler som skiller seg ut fra de mer tradisjonelle "prinsessekjolene"?

uansett, folk må få ha den kjolen de vil, er det så farlig som man har en typisk brudekjole eller ikke? Det viktigste er at man selv synes den er flott!

Sett masse utradisjonelle kjoler på nett som ikke var noen av disse merkene jeg... :klø:

Vurderte lenge en skikkelig havfruekjole! :) Men det var liksom ikke meg.

Skrevet
Hi,hi... Dette var faktisk ett av argumentene i "Ditt Bryllup" for å kjøpe kjole i norsk salong... At du fikk den tilpasset helt frem til den store dagen, tilfelle noe endret seg.

Finnes det salonger som ikke tilpasser kjoler? Ja, ja... Kan anbefale syerske i Oslo, hvis du trenger det!  :)

Agape i Oslo. Salongen til Kathrine Sørland. Jeg tok det som en selvfølge at de hadde skredder.. hadde allerede betalt depositumet da jeg spurte når jeg måtte komme for å få den tilpasset. Da sa butikkdamen at de ikke hadde noen skredder :overrasket:

Skrevet
Agape i Oslo. Salongen til Kathrine Sørland. Jeg tok det som en selvfølge at de hadde skredder.. hadde allerede betalt depositumet da jeg spurte når jeg måtte komme for å få den tilpasset. Da sa butikkdamen at de ikke hadde noen skredder  :overrasket:

Ta kontakt med godess.no, hvis du trenger det! Hun er kjempeflink!

Hadde faktisk blitt fornærmet om jeg hadde betalt for en kjole i butikk og de ikke tilpasset den for meg.

Når jeg kjøpte gjennom rubrikkannonse brukt, er jeg jo forberedt på utgiften!

Skrevet

Jeg er litt bekymret for hva prisen blir. Har du noe anelse for hva hun tar?

Skrevet

Hun tar timesbetalt.

Ble litt jobb med kjolen min, så da ble det litt over 1000,- Men en enkel tilpassning skulle ikke ta mange timene. :)

Du kan spørre når du kommer så langt, vet du. ;) Hun estimerte bra til meg både på forhånd og når jeg kom dit med kjolen.

Skrevet

Mitt lille problem da jeg giftet meg, var at kjolen satt som støpt (nesten litt for støpt) da jeg prøvde den for siste gang i salongen tre dager før bryllupet. Etter mye stress de siste dagene, begynte den å sige på bryllupsdagen, og jeg måtte derfor gå og heise den opp litt i løpet av dagen. Ikke det som var beregnet, men sånn ble det nå. Hadde ikke mulighet til å gjøre noe med det en time før jeg skulle være i kirka. Den var ikke mye for stor, men nok til at den ikke satt som tidligere...

Skrevet

Og det mener jeg er en svakhet i kjoledesignet! Snitt og matrealer bør være slik at en ikke må lime kjolen på for at det skal sitte!

Skrevet
Det er faktisk ikke like lett å finne variasjoner av de som ikke er strapless. selv om de finnes, så blir utvalget dårligere enn strapless. Ganske irriterende når jeg overhode ikke er interessert i strapless...

Jeg hadde selv problemer med å noe som passet for meg. Det er helt klart mest strapless i butikkene, og resten er vel halterneck eller med tynne stropper. Jeg syns dette kan være fint, men syns jeg blir litt for avkledd i slike kjoler. Det var jammen ikke lett å finne en mer tildekket kjole. Men jeg fant, og jeg tror jeg skal bli kjempefornøyd!

Men så er det nå (heldigvis) sånn at markedskreftene bestemmer hva som er tilgjengelig. Når det er mest strapless og andre kjoler med bar hud, så tyder vel det på at det er det bruder flest vil ha. Selv om dette ikke er noe for meg, så er jeg sjeleglad for at ikke brudekjolemoten blir styrt av et brudepoliti, men at bruder selv får velge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...