Gå til innhold

brudekjoler som ikke sitter!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Skjønner ikke hvorfor alle andre skal bry seg om hvordan bruden ser ut!

Så lenge hun føler seg som en prinsess og har funnet sin drømmekjole så er vel det eneste som faktisk teller!?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Appropos slep... Det er pent på fotografbildene og...  ;)  Mitt kunne faktisk enkelt taes av etterpå. Noe jeg gjorde, for det er grusomt upraktisk, og litt tungt!

Kjempelurt! Skal jeg ha slep så må det bli noe slikt, for noe av det dummeste jeg ser er en brud som går rundt med halve underskjørtet synlig bak... Det hele ser jo fint ut forrifra, men de færreste av disse slepkjolene er laget slik at det er praktisk å holde kjolen oppe uten at tyllskjørt synes - noe jeg rett og slett synes ser idiotisk ut :D Det finnes også kjoler hvor en henger opp slepet bak på rompa, kan også bli fint :) eventuelt velge er så kort slep at en bare kan la det henge der.

Skrevet
Skjønner ikke hvorfor alle andre skal bry seg om hvordan bruden ser ut!

Så lenge hun føler seg som en prinsess og har funnet sin drømmekjole så er vel det eneste som faktisk teller!?

Tja, prinsessegreia er jo så sin sak, ikke alle som har en prinsessedrøm. Men jeg forsto hva du mente. Som jeg sa, folk kan få ha på seg hva de vil, men jeg er nå engang slik at jeg er opptatt av mine fysiske ommgivelser, og det er da helt naturlig for meg når jeg ser en person som har kledd seg opp til det fineseste å reflektere over hvordan hun ser ut.

Hun kan få lov å føle seg fin, jeg kan få lov å tenke at hun ser ut som "alle andre". (Og jeg kan også synes hun er fin, selvom hun ser ut som alle andre - ingen konflikt der for mitt vedkommende)

Skrevet
Tja, prinsessegreia er jo så sin sak, ikke alle som har en prinsessedrøm. Men jeg forsto hva du mente. Som jeg sa, folk kan få ha på seg hva de vil, men jeg er nå engang slik at jeg er opptatt av mine fysiske ommgivelser, og det er da helt naturlig for meg når jeg ser en person som har kledd seg opp til det fineseste å reflektere over hvordan hun ser ut.

Hun kan få lov å føle seg fin, jeg kan få lov å tenke at hun ser ut som "alle andre". (Og jeg kan også synes hun er fin, selvom hun ser ut som alle andre - ingen konflikt der for mitt vedkommende)

Skjønner hva du mener og jeg kan og se noen (ikke bare bruder) og tenke at hun bedre hadde kledd noe annet pga kroppsfasong eller farger på hud/hår etc. men jeg henger meg ikke opp i det liksom. :)

Skrevet

Personlig blir jeg oppgitt over folk som fremdeles er så usikre på seg selv, til tross for at man skal gifte seg, til at man føler et stort behov for å synliggjøre seg og skille seg ut. "Se på meg, se på meg da, jeg er så sikker på meg selv at jeg tør å skille meg ut".

Jeg tar på meg det jeg selv synes er pent, og for meg er kjolen spesiell fordi dette ikke er noe jeg tar på meg til vanlig. Om andre har hatt en lik kjole før bryr meg midt bak.

Jeg bruker ikke sminke til vanlig, men kommer til å få profesjonell hjelp på denne spesielle dagen for å gjøre meg litt ekstra fin.

Gleder meg også til å få satt opp håret, men kommer nok ikke nødvendigvis til å velge det samme som alle andre. Alle har heldigvis ikke lik smak :)

Skrevet
Personlig blir jeg oppgitt over folk som fremdeles er så usikre på seg selv, til tross for at man skal gifte seg, til at man føler et stort behov for å synliggjøre seg og skille seg ut. "Se på meg, se på meg da, jeg er så sikker på meg selv at jeg tør å skille meg ut".

Det der skjønte jeg ikke. De fleste skiller seg jo nettopp IKKE ut i valg av brudekjole, de bare tror det..... Dessuten er det vel ikke et tegn på usikkerhet at man ikke ønsker å se ut som "alle andre".

Jeg tar på meg det jeg selv synes er pent, og for meg er kjolen spesiell fordi dette ikke er noe jeg tar på meg til vanlig. Om andre har hatt en lik kjole før bryr meg midt bak.

Jeg bruker ikke sminke til vanlig, men kommer til å få profesjonell hjelp på denne spesielle dagen for å gjøre meg litt ekstra fin.

Gleder meg også til å få satt opp håret, men kommer nok ikke nødvendigvis til å velge det samme som alle andre. Alle har heldigvis ikke lik smak :)

Beklager -men ser man på bilder av de som har vært bruder, så skulle man faktisk tro at alle hadde lik smak.... både i forhold til kjoelvalg og i forhold til håroppsett etc.

Min mening er at folk må gjøre som de vil, men jeg syns og det er trist når jeg ser bruder, som åpenbart har pynta seg etc. , men som ikke er spesielt fine. Alle bruder er ikke fine selv om de "stråler" aldri så mye og det er deres dag etc. Grunnen er - som trådstarter var inne på - at en del har et kjolesnitt som ikke passer til deres kropp. Og da er ikke poenget om en annen brud har hatt samme kjole, men rett og slett at denne bruden ikke passer i kjolen hun har valgt. For meg blir iallfall det et tegn på usikkerhet - rett og slett fordi bruden velger det som er helt mainstream, uten å se om det egentlig passer til henne. Og jeg tror fortsatt det er enklere å velge et annet snitt enn å endre på kroppsfasongen ;)

Skrevet

Du motiser jo deg selv jo

Skrevet (endret)

Tja, er vel heller dere som ikke forstår. Det er som oftest de som er mest usikre på seg selv som gir mest uttrykk for å være supersikre.

Og hva man synes er fint eller ikke er helt individuelt.

Endret av darkness|
Skrevet
Tja, er vel heller dere som ikke forstår. Det er som oftest de som er mest usikre på seg selv som gir mest uttrykk for å være supersikre.

Det er vel ikke helt sant.

Hvorfor liker alle tenåringer det samme? Det er ikke bare gruppepress. Noe av saken er at man påvirkes av det man ser mye av.

Hvis du ser veldig mange bilder av kun samme typen kjole, så vil smaken din over tid endre seg mer og mer mot denne typen kjole.

Har merket det litt på meg selv. (Er litt treig på sånt...) Etter et par sesonger der alle butikker selger en og samme type bukse, så synes jeg etter hvert at sånne bukser er fine. Til tross for at jeg ikke ville blitt sett død med sånne da da først kom.

Og, joda, jeg valgte nok en brudekjole som var ganske lik mange andres, men var bevisst på at den faktisk fikk meg til å se høyere og slankere ut, og at den var tilpasset meg på alle måte.

Jeg syntes denne kjolen var helt unik, og ikke kunne sammenlignes med noen av de andre kjolene jeg har sett på.

Men vet jo innerst inne at den kun har noen små forskjeller som skiller den fra de fleste andre kjoler. (Bl.a. halterneck, lite pynt og avtagbart slep)

Men det var noe med at den skulle se ut som en brudekjole, og ikke en pen selskapskjole.

Det jeg synes er rart, er at de fleste som ikke vil ha en tradisjonell kjole, velger mellom ett av to merker, og dermed ender opp med å se ganske like ut de også. :klø:

Hva er så individuelt med det?

Skrevet

Tja, folk takler sin usikkerhet på så ulike måte, det er vel jenter av begge slag som velger både trygge standardløsninger, og som velger å bruke kjolen som et statment på sin uavhengighet.

Det hender ofte at jenter her inne spør om de kan ha sånn og sånn, eller slik og slik, forde de er redd for å ha på seg eller gjøre noe som ikke er brudete nok. Jeg har snakket med flere venninder av meg, som fortalte at de i utgangspungtet ikke hadde lyst på en prinsessekjole med stort skjørt, men når de kom i butikken så var det det de endte opp med, for det så mest brudete ut.

Jeg ser ikke noe som helst galt i at jenter gjør valg for å bli mest mulig brud. Men jeg synes det er rart når jeg forstår at det mange sikter seg mot er et symbol i så stor grad. Når en jente som til vanlig aldri går i kjole, og som er av det mere uvørne slaget kommer ut fra en brudesalong med en MS eller tilsvarende kjole, og får sminket seg opp med full pakke, så blir det litt pussig for meg. Har hun lyst - virkelig- eller prøver hun å tekkes andre? Hun kan gjerne ha på seg hva hun vil, det er ikke det jeg sier, men det jeg lurer på nå er om hun virkelig føler at hun har ett valg?

Og spesiell behøver ikke bety at kjolen er rød med høy hals. Det går da fint ann å være hvit brud, og se ut som en brud, uten å se ut som klisjeen av en brud.

Skrevet
Det jeg synes er rart, er at de fleste som ikke vil ha en tradisjonell kjole, velger mellom ett av to merker, og dermed ender opp med å se ganske like ut de også. :klø:

Hva er så individuelt med det?

:ler: rambo og linea? :ler:

Man blir jo litt nerdete av å ha sett igjenn alle kjolene på nett, og gjenkjenner jo kjoler når man er i bryllup. Kansje derfor jeg har blitt så oppgitt over all likheten, som for mitt vedkommende går på disse enkle straplesskjolene med fjorten underskjørt og håret opp i fastlimte krøller med slør i en tube i nakken og delikate enkle smykker i gull og perle og en liten enkel tiara. Det er jo utvilsomt mest av de, både på nett og i butikkene, så da er det jo logisk at det er disse kjolene som blir mest brukt.

Mulig vi burde utvide hjertesukket til å omfavne de ubrukelige kjolebutikkene, som er så lite flinke til å ta inn et skikkelig utvalg? Og som har sine oppfatninger av hva som er pent/de har lyst til å selge og trer dette ned over kundene? De har jo en unik mulighet til å hjelpe jentene inn i kjoler som passer de best mulig, og det er det desverre ikke alt butikkpersonale som er like flinke til.

Skrevet
Mulig vi burde utvide hjertesukket til å omfavne de ubrukelige kjolebutikkene, som er så lite flinke til å ta inn et skikkelig utvalg? Og som har sine oppfatninger av hva som er pent/de har lyst til å selge og trer dette ned over kundene? De har jo en unik mulighet til å hjelpe jentene inn i kjoler som passer de best mulig, og det er det desverre ikke alt butikkpersonale som er like flinke til.

Det er vel kanskje akkurat der hjertesukket burde ligge, tror jeg.

Jeg så mye på kjoler på nett, før jeg begynte å kontakte butikker.

Kjolen min var ikke å oppdrive for prøving i butikk. (Sikkert fordi den hadde halterneck.)

Men jeg kunne få prøve en kjole som lignet, og så kunne de bestille den til meg... :riste:

Tror det er mange som går i en butikk og ikke blir frarådet å kjøpe en kjole som ikke kler dem. Tror det er mye folk som jobber i slike butikker som ikke burde gjort det. (Og mange som forteller kundene at de kler ett eller annet bare for å selge noe.)

Skrevet

I de butikkene jeg har vært i, så var det haugevis av kjoler som ikke var strapless, men jeg har kanskje gått i noen helt spesielle butikker?

Skrevet
I de butikkene jeg har vært i, så var det haugevis av kjoler som ikke var strapless, men jeg har kanskje gått i noen helt spesielle butikker?

Neida, det finnes masse kjoler som ikke er strapless, men virker som om det er det eneste som gjelder

Skrevet

ja det er kalrt det er jeg som ikke forstår :ironi:

Du sier man er usikker på seg selv hvis man yttrer atr alle andre er like.

Allikevel nevner du slev at du skal ha håret ditt ulikt alle andre bruder- hvem er det som er usikker da.

Skrevet

vel, de butikkene jeg har vært i har godt over 60 prosent strapless, muligens oppe i 80 prosent, men har ikke tellt opp og synes derfor det er vrient å komme med et tall.

Poenget er at det er mest strappless, og at disse kjolene i ganske stor grad ser ganske like ut i tilegg. Det finnes så mange andre snitt, og kjolestoff, at når over halve butikken er fylt av en type kjole, så blir det ikke så mange av hver av de kjolene som har ermer av ulik art, lengde og form, halternekk, stropper, v utringninger, u utringninger, dyp skjering i ryggen, havfruefasong, myke flytende stoffer, blonder, rette kjolesnitt, og kortere skjørt.

Skrevet

og når OVERVEKTEN av strapless blir så stor - så er det det "alle" syns er fint og alle skal ha. Selv om det ikke kler på langt nær alle som insisterer på at det er det de vil ha. Og det gjelder såveld de med mange som med få kilo.....

Skrevet
Neida, det finnes masse kjoler som ikke er strapless, men virker som om det er det eneste som gjelder

Det er faktisk ikke like lett å finne variasjoner av de som ikke er strapless. selv om de finnes, så blir utvalget dårligere enn strapless. Ganske irriterende når jeg overhode ikke er interessert i strapless...

Har sett en del på nett og funnet mange fine som kan være interessange for meg. Men èn her og èn der, og de finnes ikke i butikken slik at jeg får prøvd... Skjønner godt at det er mange som velger stroppeløse når utvalget er såpass bra.

Skrevet
ja det er kalrt det er jeg som ikke forstår :ironi:

Du sier man er usikker på seg selv hvis man yttrer atr alle andre er like.

Allikevel nevner du slev at du skal ha håret ditt ulikt alle andre bruder- hvem er det som er usikker da.

Jeg sier at NOEN gir seg ut for å være mer sikre på seg selv enn de egentlig er. Jeg har ikke siktet til noen spesielle.

Hva angår hårfrisyren min har ingenting med sikkerhet eller usikkerhet å gjøre.

Skrevet (endret)

Skjønner ikke helt at folk ikke finner noe annet enn strapless. Syns det har vært masse både halterneck og tynne eller tykke stropper i de butikkene jeg har vært. (Men jeg hadde bestemt meg for strapless og så ikke på de andre. Den satt som et skudd! Men den hadde nok ikke vært like fin på om jeg hadde veid like mye nå som jeg gjorde før....eller hatt så små pupper som jeg hadde før :ler: )

Jeg vet dessuten flere som har fått muligheten til å få påsydd haltertopp eller stropper på kjoler som i utgangspunktet var stroppeløse.

Endret av *Emma*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...