Gjest Gjest Skrevet 19. september 2006 #1 Skrevet 19. september 2006 Jeg har gjentatte ganger observert bruder i kjoler som ikke sitter pent, og da serlig rundt livet/brystet. Jeg synes ikke bh en skal synes når man har på seg en brudekjole, og jeg synes ikke det er pent når bruden må gå og dra på plass kjolen hele kvelden forde den ikke er stram nok over puppene. Jeg er overrasket over at så mange er villige til å be tale så mye for så dårlig arbeide, for det er tydlig at noen kjoler ikke er ment for normale kropper, og at mange av de som skal tilpasse de ulike kjolene ikke har snøring på hva de driver med. En strapless skal ikke skli rundt på overkoppen, en skal ikke ha så lite fyll i en halternek at halternecen står opp bak, og en kan lage en ordning så ikke en ser ned i utringningen og bh-en til bruden. Følg med litt før dere bruker 15.000, og ta av dere de lyserosa-jegskalgiftemegbrillene!
Gjest Gjest Skrevet 19. september 2006 #2 Skrevet 19. september 2006 Kunne ikke vært mer enig! Ser også mange bruder som ikke har fått tilpasset brudekjolen ordentlig..Det er en av de viktigste grunnene til at jeg får sydd min egen kjole. Da får jeg den formet etter min kropp.Det hjelper liksom ikke hvor fin kjolen er,hvis den ikke sitter ordentlig...
marsy Skrevet 20. september 2006 #3 Skrevet 20. september 2006 kjøper man på en brudesalong har de som oftest en syerske, slik at man kan komme innom en siste gang før bryllupet og sjekke at kjolen sitter som den skal, eventuelt tilpasse den slik at det blir perfekt. en veldig god trygghet å ha, og en veldig god grunn til å velge en salong fremfor å kjøpe på nettet/privat.
Susan Sto Helit Skrevet 20. september 2006 #4 Skrevet 20. september 2006 kjøper man på en brudesalong har de som oftest en syerske, slik at man kan komme innom en siste gang før bryllupet og sjekke at kjolen sitter som den skal, eventuelt tilpasse den slik at det blir perfekt. en veldig god trygghet å ha, og en veldig god grunn til å velge en salong fremfor å kjøpe på nettet/privat. ← Men det er jo ikke noe problem å kjøpe brukt, og få en flink syerske til å tilpasse. Det gjorde jeg, og kjolen satt som støpt. (På tross av gravidmage og alt!) Tror mer det handler om å tenke over dette selv, og passe på at kjolen faktisk er tilpasset før den store dagen. Men bruker jo ofte MYE penger på denne kjolen, og bør kreve at den ser virkelig perfekt ut!
Gjest Gjest Skrevet 20. september 2006 #5 Skrevet 20. september 2006 Har tenkt på det samme flere ganger. Jeg syns at passform er så viktig, så skjønner ikke at bruder vil ha slaskete kjoler.
*Emma* Skrevet 20. september 2006 #6 Skrevet 20. september 2006 Har faktisk tenkt på det samme mange ganger selv. Det virker som endel rett og slett har for store kjoler. Har sett mange i strapless hvor det er alt for mye stoff på toppen sånn at den "slenger" og ikke sitter pent over bysten. Hva andre gjør bryr jeg meg egentlig lite om men jeg har undret meg litt over hvorfor kjolene ikke har vært sydd inn mere... Min satt som støpt på sist jeg prøvde den. Og gjør den ikke det neste gang når jeg skal tilbake for tilpassing skal jeg jammen be henne fikse på den. Den må jo sitte ordentlig!
Gjest Gjest Skrevet 20. september 2006 #7 Skrevet 20. september 2006 Jeg tror noe av problemet er at en del bruder går ned i vekt rett før bryllupet, og da kan det være vanskelig å få sydd inn kjolen til riktig tid. Jeg kjenner hvertfall en syerske som klager over kundene hennes; som går ned 15kg på 3 mnd og sånn... Ikke lett når de vil ha kjolen ferdig i god tid samtidig som de vil være tynnest mulig.
Gjest Gjest Skrevet 20. september 2006 #8 Skrevet 20. september 2006 Mange brudesalonger er så opptatt av å tjene penger at de velger å ikke komme med gode råd til brudene i frykt for å miste et salg. Samme som når en brud som kommer inn og skal se på kjole har sett seg helt blind på en kjolemodell som ikke passer. Det er f.eks. ikke pent med straplesskjole til de som har rundet 80+.
Malama Skrevet 21. september 2006 #9 Skrevet 21. september 2006 Jeg vil at kjolen min skal sitte bra. Jeg skal snart på kjolejakt, og har fått min "medhjelper" til å love å være ærlig om noe ikke er kledelig, men jeg håper jo betjeninga vil si det i tillegg da. Nå er jeg LANGT fra å passere noe "80+" da, mer redd en strapless ikke vil sitte på meg fordi jeg er mer i retning av mager. Men jeg vil selvsagt at kjolen skal sitte fint, og passe. Jeg har ingen planer om å å slanke meg til den store dagen (går jeg ned 15 kilo blir jeg antakelig sykehusinnlagt, jeg er på grensa til undervektig som det er) så det bør ikke skape problemer, i det minste. Men selvsagt vil jeg at kjolen skal sitte bra. Jeg skal tross alt bryke en del penger på dette, og det er snakk om BRUDEKJOLEN min. Selvsagt vil jeg at den skal sitte bra, og se flott ut!
Gjest Gjest Skrevet 21. september 2006 #10 Skrevet 21. september 2006 Detr er et fenomen det at alle bruder er vakre. Det er de ikke. Det er utrolig mange som kjøper kjoler som ikke passer til de , ser ut som de er blitt sminket som lik for at det skal se naturlig ut og har håret oppi i de mest fæle kreasjoner som ikke klær de, men de ser brudete ut og det er er for de viktigst. Dessuten ser veldig mange klin like ut
*Emma* Skrevet 21. september 2006 #11 Skrevet 21. september 2006 (endret) Detr er et fenomen det at alle bruder er vakre. Det er de ikke. Det er utrolig mange som kjøper kjoler som ikke passer til de , ser ut som de er blitt sminket som lik for at det skal se naturlig ut og har håret oppi i de mest fæle kreasjoner som ikke klær de, men de ser brudete ut og det er er for de viktigst. Dessuten ser veldig mange klin like ut ← Jeg er enig i at alle slettes ikke er fine...forhåpentligvis følte de seg fine selv og mannen var fornøyde og det er jo hovedsaken eller? Jeg skjønner ikke helt kommentaren om at alle er like...med mindre det er flere bruder i samme bryllupet hard et vel ikke noe å si om hun som giftet seg i samme kirken helgen før hadde lik kjole?Who cares liksom? Endret 21. september 2006 av *Emma*
Gjest Gjest Skrevet 21. september 2006 #12 Skrevet 21. september 2006 Vel- jeg tror jeg hadde øsnket å være litt unik. Ikke se ut som alle andre. De som er i bryllup har liksom sett bruden mange ganger før - det synes jeg er litt kjedelig. Hvis det kun hadde vært om bruden og gommen så er det vel ikke nødvenig med en kjempe fest eller?
*Emma* Skrevet 21. september 2006 #13 Skrevet 21. september 2006 Vel- jeg tror jeg hadde øsnket å være litt unik. Ikke se ut som alle andre. De som er i bryllup har liksom sett bruden mange ganger før - det synes jeg er litt kjedelig. Hvis det kun hadde vært om bruden og gommen så er det vel ikke nødvenig med en kjempe fest eller? ← Jeg mener nå fortstt at jeg er unik i mitt bryllupp selvom andre måtte ha hatt lik kjole både før og etter. de som kommer til oss er dessuten ikke vant med å gå i mange bryllup så det bryr jeg meg lite om. Kommentaren min om kun for brud og brudgom gjalt kjolen. Jeg bryr meg om at min mann liker den og at jeg liker den..hva andre synes er ikke viktig. Og om man feirer m stor fest har vel ikke noe med hvordan bruden ser ut å gjøre???
Malama Skrevet 21. september 2006 #14 Skrevet 21. september 2006 De som er tilstede i mitt bryllup vil ha sett meg mange ganger før, så e vil ha sett bruden før, for det er jo folk jeg kjenner. De vil ha sett EN BRUD mange ganger før også. Og ja, jeg har tenkt å ha hvit kjole, "typisk brudekjole" etc. Men, jeg velger å ha mange gjester forci jeg vil de skal få ta del i min og min kjæres store dag. Jeg har ikke tenkt å ta på meg sjokkrosa kjole for å ikke se ut som "alle andre bruder de har sett" av den grunn. Jeg vil ha en kjole som sitter, den skal være kledeig, jeg vil ha en frisyre som jeg kler, og skal ikke sminkes "som et lik for at det skal se naturlig ut" (når ble lik "naturlige" for levende mennesker??? Å se ut som et lik er bare naturlig dersom du er død) De som kjenner meg skal kjenne meg igjen, men jeg skal være en brud, og gjerne litt da "typsik brud", fordi... det er nettopp denne "typsik brud i hvit kjole" som er drømmen... for meg og for mange andre. Derfor blir vi litt "like", selv om vi alle er unike.
Gjest Gjest Skrevet 21. september 2006 #15 Skrevet 21. september 2006 Ja - jeg vet det er mange som tenker som dere - synes bare det er kjedleig og synd - men for all del meg om det. Tror nok det er mange som føler som meg, men det er litt tabu og ta det opp. Sminkes som lik- var en måte å si på at alle skal se så naturlige ut, men ofte når de blir sminket av sminkør eller lig så er det founf\dation, pudder , rouge ,øyenskygge , streker over og under øynene , masacara i bøtter og så gjerne litt pudder igjen- Det ser ikke naturlig ut , ei heller håret stivt som pinner i en høy kreasjon på hodet med krøller ned ved siden av ansiktet.
*Emma* Skrevet 21. september 2006 #16 Skrevet 21. september 2006 Ja - jeg vet det er mange som tenker som dere - synes bare det er kjedleig og synd - men for all del meg om det. Tror nok det er mange som føler som meg, men det er litt tabu og ta det opp. ← Er vel ikke tabu det...ikke her inne ihvertfall...her klager jo folk både titt å ofte på hvor kjedelige bruder i Norge er Jeg syns folk skal få lovtil å mene det om de vil det samtidig klarer jeg ikke heltå forstå hvorfor det er så viktig at man skal være annerledes "bare for å være det". I bryllup har som regel bruden stor, hvit og lang kjole, slør og tiara......og sånn er det bare. Hvordan brukden ser ut skal vel ikke akkurat være det som det står og faller på nå gjestene skal "avgjøre" om dette var et morsomt bryllup å være i? Når jeg skal i bryllup syns jeg det er spennende å se hva bruden har på seg - men når jeg først har sett henne bryr jeg meg liksom ikke mere om det...jeg bryr meg om hvordan maten er, hva slags aker de serverer og hvor morsom festen etterpå blir. Om hun er "one in a million" nå det gjelder kjolevalg og håroppsett så gjør det virkelig ikke noe for meg som gjest.....
Gjest Gjest Skrevet 21. september 2006 #17 Skrevet 21. september 2006 Detr er et fenomen det at alle bruder er vakre. Det er de ikke. Det er utrolig mange som kjøper kjoler som ikke passer til de , ser ut som de er blitt sminket som lik for at det skal se naturlig ut og har håret oppi i de mest fæle kreasjoner som ikke klær de, men de ser brudete ut og det er er for de viktigst. Dessuten ser veldig mange klin like ut ← Jeg er fullstendig enig i dette, men om det er et "problem" eller ei, ja det er jo en lang diskusjon (som det er lite heldig å komme med her, folk tar dette med at noen av oss ikke forstår at brudene velger slik at de blir seende så voldsomt like ut så innmari personlig, vi kan alle mene ulike ting vel?) De som kjenner meg skal kjenne meg igjen, men jeg skal være en brud, og gjerne litt da "typsik brud", fordi... det er nettopp denne "typsik brud i hvit kjole" som er drømmen... for meg og for mange andre. Derfor blir vi litt "like", selv om vi alle er unike. ← Just presis, noen har en drøm om å se ut på en bestemt måte, og denne blir jo meget farget av hva man ser rundt seg, og ender dermed opp med å se litt ut som alle da andre. Ikke noe problem det, men ikke noe for meg. Jeg mener nemlig det går ann å se ut som brud uten å ha strapless med vidt skjørt, rynke forran, upraktisk slep som kun er pent opp kirkegulvet, slør hengende ned i tube fra nakken av en fastsprayetkrøllsveis og enkel (men død) sminke. Tilbake til det tråden handler om, så tror jeg at mange ikke har med seg øynene når de handler, både forde de har en drøm i hodet om hvordan de vil se ut, og ikke minst forde de har lite trening på å se hva som er pent eller ikke. De fleste har ikke så masse erfaring i å kjøpe store hvite selskapskjoler.. :D Det viktigeste er vel for de fleste at man føler seg vel, føler seg vakker, og har det sånn ok konfortabelt?
Susan Sto Helit Skrevet 21. september 2006 #18 Skrevet 21. september 2006 Jeg er fullstendig enig i dette, men om det er et "problem" eller ei, ja det er jo en lang diskusjon (som det er lite heldig å komme med her, folk tar dette med at noen av oss ikke forstår at brudene velger slik at de blir seende så voldsomt like ut så innmari personlig, vi kan alle mene ulike ting vel?) Just presis, noen har en drøm om å se ut på en bestemt måte, og denne blir jo meget farget av hva man ser rundt seg, og ender dermed opp med å se litt ut som alle da andre. Ikke noe problem det, men ikke noe for meg. Jeg mener nemlig det går ann å se ut som brud uten å ha strapless med vidt skjørt, rynke forran, upraktisk slep som kun er pent opp kirkegulvet, slør hengende ned i tube fra nakken av en fastsprayetkrøllsveis og enkel (men død) sminke. Tilbake til det tråden handler om, så tror jeg at mange ikke har med seg øynene når de handler, både forde de har en drøm i hodet om hvordan de vil se ut, og ikke minst forde de har lite trening på å se hva som er pent eller ikke. De fleste har ikke så masse erfaring i å kjøpe store hvite selskapskjoler.. :D Det viktigeste er vel for de fleste at man føler seg vel, føler seg vakker, og har det sånn ok konfortabelt? ← Appropos slep... Det er pent på fotografbildene og... Mitt kunne faktisk enkelt taes av etterpå. Noe jeg gjorde, for det er grusomt upraktisk, og litt tungt! Tror litt for mange får dårlig hjelp der de kjøper kjoler også jeg da. Skulle ikke tro at en dreven syerske skulle ha problemer med å tilpasse en kjole til den som skal ha den. Og man bør jo forvente å bli fortalt at man ikke kler enkelte typer kjole, for det er mange som ikke gjør det. Men det er faktisk litt vanskelig å finne en kjole som ikke er strapless idag. Fordi dette er moten. (Jeg strevde litt med det. Siden jeg ikke føler meg komfortabel i strapless.) Når det gjelder at bruder er like, så må jeg jo si at jeg ser utrolig få bruder i løpet av et år, så jeg ville ikke lagt merke til om alle hadde samme kjole, hår og sminke.
Gjest Gjest Skrevet 21. september 2006 #19 Skrevet 21. september 2006 Jeg syns folk skal få lovtil å mene det om de vil det samtidig klarer jeg ikke helt å forstå hvorfor det er så viktig at man skal være annerledes "bare for å være det". I bryllup har som regel bruden stor, hvit og lang kjole, slør og tiara......og sånn er det bare. Hvordan bruden ser ut skal vel ikke akkurat være det som det står og faller på nå gjestene skal "avgjøre" om dette var et morsomt bryllup å være i? ← Nei det er jo sant, men for meg, som er opptatt av individualitet og personligheter og det å utrykke seg selv, så blir det veldig rart at så mange velger å bruke så mye penger på å se så like ut. Jeg synes det blir litt som en uniform, og jeg synes det blir veldig klisje-aktig. Det er klart at det kan virke litt tullete å velge bort pene kjolemodeller bare forde alle andre bruker den, men for noen av oss så er det å være individuell en faktor, og jeg synes rett og slett ikke at det er inntressant å gå i det samme som alle andre. Jeg respekterer andres valg, men kan ikke forstå de Jeg vil gjøre ting på min måte, og om jeg synes noen er kjedelige på bryllupsdagen, hva så? Dere skal få lov å synes jeg er rar, kjedelig, utradisjonell og for lite brudete om dere vil det!
*Emma* Skrevet 21. september 2006 #20 Skrevet 21. september 2006 (som det er lite heldig å komme med her, folk tar dette med at noen av oss ikke forstår at brudene velger slik at de blir seende så voldsomt like ut så innmari personlig, vi kan alle mene ulike ting vel?) ← Tror ikke noen tar det personlig.....for min del prøver jeg bare å forstå hvorfor det gjør noe? Jeg klarer ikke helt å forstå at man som gjest blir "oppgitt" over at en brud ser ut på en bestemt måte. Det viktigeste er vel for de fleste at man føler seg vel, føler seg vakker, og har det sånn ok konfortabelt? ← Nemlig...og jeg føler meg både,vel,vakker og komfortabel selvom noen andre har sett "lik" ut før
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå