ringblomst Skrevet 19. september 2006 #1 Skrevet 19. september 2006 Vi er en ung gjeng hvor alle er under 30 år (2 jenter og 1 gutt) som skal hygge oss på lørdag med god mat og forhåpentligvis masse å snakke om også utenom jobb . Spørsmålet er bare hva skal jeg servere? Har vurdert alt fra kosemat i form av lasagne til baconsurret svineindrefilet til ovnsstekt fisk. Men jeg klarer ikke å bestemme meg. Hva ville du likt å blitt servert? Kom gjerne med andre forslag. Forrett kommer jeg ikke til å lage, men dessert blir nok hjemmelagd brownies med bærcoulis og iskrem.
Kvist Skrevet 19. september 2006 #2 Skrevet 19. september 2006 Baconsurret svindrefilet Det er jo utrolig godt da... med masse deilige grønnsaker til... namnam!
Plym Skrevet 20. september 2006 #3 Skrevet 20. september 2006 Hvis du ender på svinefileten vil jeg gjerne komme med et tips til tilbehør. Lag en mos av søtpotet og vanlig potet, krydre med litt urter, og dryss hakkede pistasjnøtter over ved servering. Sammen med for eksempel Piafs fantastiske ovnsbakte tomater (3 timer på 130 grader, litt melis, salt pepper og olivenolje på) burde det bli et deilig måltid.
ringblomst Skrevet 20. september 2006 Forfatter #4 Skrevet 20. september 2006 Takk for tips om potetmosen. Snitter man tomatene og blander man sammen melis, salt, pepper og olivenolje eller bare drysser/heller over? (banalt spørsmål, jeg vet )
Gjest piaf Skrevet 20. september 2006 #5 Skrevet 20. september 2006 Takk for tips om potetmosen. Snitter man tomatene og blander man sammen melis, salt, pepper og olivenolje eller bare drysser/heller over? (banalt spørsmål, jeg vet ) ← Jeg gjør sånn: Tomatene deles i to på midten og legges i ildfast form smurt med litt olivenolje. Ringle over litt olivenolje over tomatene, dryss over litt salt og pepper (jeg bruker også litt oregano, men det blir en smakssak), og tilslutt et tynt melisdryss (det greieste er å bruke en finmasket tesil). 3 timer i ovnen ved 125 g.
ringblomst Skrevet 21. september 2006 Forfatter #6 Skrevet 21. september 2006 Takk for svar igjen . Noen flere innspill?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå