Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

sambo har rosa hodebunn. betyr det at den er sensitiv da?

noen som har noen sjampoer å anbefale?

takker for svar :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Fjellsippa
Skrevet

Det spørs jo om han har kløe i hodebunnen. Eller flass.

Selv har jeg sensitiv hodebunn, og bruker Vichy shampo mot sensitiv hodebunn. Jeg synes den er veldig bra. Kjøpes på apoteket.

Skrevet

Hvis han har kløe, skorpedannelser eller tørrhet kan han jo prøve Fungoral eller Selukos for å behandle det.

Skrevet

han har verken kløe eller flass.. bare rosa hodebunn.

Skrevet

Synes Kerastase har mange gode shampooer. Tror den blå kan være bra for han...

Skrevet
Det spørs jo om han har kløe i hodebunnen. Eller flass.

rød hodebunn som klør, strammer og gjerne drysser er tørr. rød er sensitiv(som huden ellers).

flass er sopp og kan ikke sammenlignes.

jeg kunne gjerne anbefalt kerastase, men gjør det ikke fordi så ENORMT mange reagerer på det merket. (røde, tørre flekker på overkroppen)

min favoritt -som vi får flest positive tilbakemeldinger på- er wella. hele.6 serien er til sensitiv hodebunn, det er shampo, en slags lotion og hodebunnskur. shampoen brukes hver gang man vasker håret, lotionen -2.6- brukes hver gang det klør, og 3.6 kan brukes en gang i uka/annenhver uke.

Skrevet
rød hodebunn som klør, strammer og gjerne drysser er tørr. rød er sensitiv(som huden ellers).

flass er sopp og kan ikke sammenlignes.

Kan ikke si meg enig i at flass er sopp! Flass kommer av tørr hud, f eks hvis en ikke har skylt ut shampoen godt nok. Tørr/irritert hud. Men flass er ikke sopp!

Skrevet (endret)
Kan ikke si meg enig i at flass er sopp! Flass kommer av tørr hud, f eks hvis en ikke har skylt ut shampoen godt nok. Tørr/irritert hud. Men flass er ikke sopp!

det spørs jo hva du legger i ordet flass ;)

flass som at "vi flasser etter å ha vært solbrente" er det vi frisører kaller dryss.

men FLASS er sopp og det ligger som flak og kaker i hodebunnen. dette må man bruke spesielle shampoer for å få bort. flasshampoer skal IKKE bruker om man ikke har flass, og det du kaller flass er altså ikke flass ;)

head & shoulders er faktisken bra shampo mot flass, og den funker.

Endret av Fruktfat
Gjest Deception
Skrevet

Sambo har sensitiv hodebunn, og liker sensitiv-shampoen fra Vichy best. Den lukter i tillegg helt fantastisk. ::)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...