Gå til innhold

26. juli anyone???


Løven

Anbefalte innlegg

Er det flere som skal gifte seg den dagen her inne? Hadde vært gøy å høre angående planlegging osv. Jeg tror jeg og samboeren min har kommet langt, men noe gjenstår... Dette har vi ordnet til nå:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Mustang Sally

Ja, jeg skal også gifte meg 26. juli!

Så langt dere har kommet i planlegging! Når bestemte dere dagen?

Vi har faktisk nettopp bestemt oss for å gifte oss, dvs han fridde forrige søndag. Og da ble det planlegging halve natta, omtrent! Må smile litt av det, for han tok jo helt av, han som "ikke interesserer seg for sånt".

Vi har ikke tenkt å ha så stort bryllup, det blir vel ca 40 gjester. Jeg kunne like gjerne ha giftet meg stille og rolig f.eks i utlandet, delvis fordi det er andre gang jeg gifter meg. Men han vil gjerne ha det tradisjonelt, og vi er blitt enige om det. Synes jo det er artig, jeg også.

Han vil også veldig gjerne ha kirkebryllup, men jeg er litt i tvil om det er riktig når en av oss har vært gift før. Har noen synspunkt på det?

Ellers har vi bestemt forlovere, og hvor vi skal ha det. Så vi har ikke kommet så langt enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Mustang Sally.

Hyggelig at vi har valgt samme dag for bryllup. Vi bestemte datoen noen uker etter forlovelsen som var 17. okt 2001. Så vi har jo hatt det klart ganske så lenge da. Stor koser oss i forberedelses tiden. Selve dagen går så fort sier alle, og da gjør det ikke noe om tiden framover nå går litt tregt.... Lykke til med planleggingen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei.

Jeg og min kjære samboer skal også gifte oss den 26.07.

Han fridde for et år siden. Vi har stort sett det meste klart.

- Brudekjole

- Tiara

- Sko

- Smykke/ørepynt og armebånd

- Klær til barna

- Klær til han

- Lokale

- Musikk

- Mat

- Drikke

- Forlovere

- Blomster

- Frisør

- Sanger

- Toastmaster

- Kirke

- Innbydelser er sendt ut.

- Kake bakere

- Bryllupskake

- Fotograf

Det er sikkert en del ting som vi har glemt,bla salmer, men vi har no enda litt tid igjen.

Vi ønsker alle brudepar lykke til på den store dagen.

:D

Klem fra juli bruden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Vi gifter oss også 26. juli 2003 :)

"Offentliggjorde" datoen 5. juledag, og har da kommet ett stykke på vei med planlegging. Kjole ++, klær til ham, kirken, lokale inkl. servering osv, fotograf, frisør, kake, blomster, musikk i kirken, toastmaster og en god del til er i boks, og vi føler at vi ennå har god tid så vi stresser ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Afrodite

Til Mustang Sally! :wink:

Jeg forstår godt hva du mener om det å gifte seg for andre gang og at du tenker at du ikke vil gifte deg i kirken en gang til. :enig:

Först og fremst tror jeg at det er viktig at du ikke lar din samboers önske om å gifte seg "den tradisjonelle" måten påvirke ditt valg for mye.

Det vil naturligvis påvirke deg, men pröv heller å tenke på hva du föler rett, og da du förste gang giftet deg. Er du personlig troende, kan det nok bli vanskelig å finne den rette lösningen. Men er du ikke det, så giftet du deg ikke den gang i kirken fordi du trodde på de bibelske ord, men nettop pga tradisjoner. Og noen tenker nok at dette er "hyklersk", at man lover til Gud og Jesus, som man ikke tror på at man skal leve livet ut, og så blir det ikke slik. I så fall finnes det mange hyklere i verden!!

Hvis du önsker å gifte deg "tradisjonelt" en gang til med samboeren din, nå, syns jeg ikke du skal la tanken om at du allerede har gjort det för, innvirke på hva du önsker!

Du kommer helt sikkert til å ta det rette valget, og hvis noen mener det er feil, så blås i dem, for det er deres bryllup! (Og i Norge finnes ingen regler om hvor mange ganger man kan ha kirkelig bryllup).

Lykke til med planlegging og valgtaking! :blunke:

Klem C 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Hvordan går det med planleggingen jenter?

Vi holder på med innbydelser for tiden, tenker å sende dem ut rett før påske. Har ordnet overnatting til noen av gjestene denne uken, og musikk til festen. Det meste annet av slike ting er i boks, og snart får vi vel prøve å pønske ut en meny også... Jordbær og is il dessert høres jo fristende ut, er det ikke midt i den sesongen når vi gifter oss da?

Har ikke bestemt meg for blomster og pynting ennå heller, men føler at det ikke er så veldig hast med det ennå. Nok av andre ting å tenke på også, og det er da en del måneder igjen til den store dagen...

Grooo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planlegging og forberedelser, ja.

Føler at vi har så god tid enda, så det er ikke så mye som er gjort. Har kjøpt inn innbydelser og bordkort, altså ikke laget selv fordi jeg hverken har tid eller lyst. Tenker også å sende ut innbydelser rett før påske.

Ellers har jeg sett meg blind på kjoler, klarer rett og slett ikke å bestemme meg! Har stort sett vært rundt omkring på nettet, og har lagret mange sider underveis. Skulle gjerne hatt en kjole jeg kunne bruke ved senere anledninger, ikke noen typisk brudekjole med andre ord. Men det er jo så mye fint!

Brudebilen er bestemt, kommer til å bruke mustangen vår, den er flott!

Vi skal ha koldtbord, og har vært i kontakt med de som skal levere. Har også bestilt lokale og kirke.

Forlovere er bestemt....min kjære skal ha onkelbarnet sitt til forlover, ei trivelig dame som er like gammel som oss. Jeg skal ha ei venninne, som er mer eller mindre skrekkslagen over oppdraget, he he.

Har ellers problemer med familien min, så alt er ikke fryd og gammen!

Moren min, som er nokså religiøs og gammeldags, vet ikke om hun vil komme i brylluppet. Hun begrunner dette med at hun allerede har hørt meg love troskap osv en gang før, og synes ikke det er riktig å gifte seg igjen! Hun liker heller ikke min kjære noe særlig, men har heller aldri prøvd å bli kjent med ham. Grunnen? Det at han alltid sier det han mener, både positivt og negativt. Han har aldri fornærmet henne, men han er altså ikke "bra nok" i sin oppførsel. Dessuten laget jo jeg en stor brist i fasaden da jeg gikk fra min eks, og gjett om jeg blir straffet for det.

Får håpe hun skifter mening, og kommer....det blir stusslig uten min familie på den store dagen, synes jeg. Tror ikke faren min kommer uten henne heller, han må nok "høre etter"!

Blir veldig frustrert og lei meg av dette, det legger en demper på en ellers fin tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi har bestilt bryllupskake, reservert 10 rom på nærmeste overnattingssted, kjøpt undertøy, sett og prøvd brudesko, bestemt oss for rødvin og har begynt å pusle litt med bordkort. Så det går framover... Til helgen skal vi samle foreldrene våres og ha bryllupsmøte. Og da blir vel resten bestemt, tenker jeg. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Invitasjonene ble postet på tirsdag, og i går fikk vi to hyggelige telefoner fra venner som takket ja til å komme. Alle gjestene viste om datoen og at de skulle bli invitert, men det er jo kjempekoselig at de ringer og er oppriktig glade for den "skikkelige" invitasjonen for det!

Jeg bestilte prøvetime hos frisøren i går, ellers har vi ikke gjort stort på over en måned. Invitasjonene lagde vi lenge før påske, de har bare ligget og ventet frem til nå. Får konsentrere om eksamner og innleveringer en stund nå, så har vi ennå god tid igjen til å planlegge og styre når den tid er over!

Jo forresten, jeg tror jeg har fått en idé til hva jeg skal kjøpe i morgengave til mannen... Og også fått noen gode tips av Pip i den anledning, men kan nok ikke skrive mer om det i fare for "småspioner" som kan være innom her... Skal ta en tur i "passende forretninger" til uka og titte, og i samme sleng se i en gullsmedforretning om jeg kan finne ett flott smykke som kan være gave til min brudepike-lillesøster på tolv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...