Gjest Gjest Skrevet 19. september 2006 #1 Del Skrevet 19. september 2006 Skal snart invitere til fest, der en av de inviterte er vegetarianer. Vet det finnes man gode vegetariske retter, men kjenner ingen oppskrifter på noe. Noen som har tips? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 20. september 2006 #2 Del Skrevet 20. september 2006 Hva slags festmat hadde du tenkt deg? Småretter eller treretters middag? Fortell litt om hvilken retning du hadde tenkt på, så kommer jeg med noen oppskrifter senere i dag. salsera i.i. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 20. september 2006 #3 Del Skrevet 20. september 2006 Er åpen for både små retter og hovedmiddagsrett. Men har ikke planer om å lage 3 retters. Vedr. smaksrettning er jeg også åpen for forslag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 20. september 2006 #4 Del Skrevet 20. september 2006 Har ikke tid til mer nå i dag enn å gi deg en link: http://vegetarforum.net/forum/YaBB.pl Det er et matforum der som er ganske greit, kanskje du finner noe der (Forøvrig, hvilken type vegetar? Spiser h*n egg/melk/ost? Eller er det en veganer? Uansett, det ksl altids gå greit ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 20. september 2006 #5 Del Skrevet 20. september 2006 Jeg har skrevet om denne retten på andre steder her på KG, men her er en oppskrift jeg er veldig glad i: Chiligryte 4 personer 2 røde paprika 1 boks minimais 1 boks bønnespirer 1 boks bambusskudd ca. 1 halv boks tomatpurè 3-4 hele chili ris Kok risen som vanlig. Kutt opp paprika i strimler og minimais i mindre biter. Hell alle grønnsakene (unntatt hel chili) i en dyp panne og la dem frese en liten stund. Krydre med chilikrydder, cayennepepper, salt, pepper og karri. Rør ut tomatpurè i vann og hell over grønnsakene til du får å mye saus som ønsket (det bør være litt saus i denne retten). Kutt opp hel chili og ta ut frøene inni. Del hver chili i fire store biter og legg dem oppi gryten. La det småboble noen minutter til risen er ferdig. Ta ut chilien og servèr. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
razmatazz Skrevet 20. september 2006 #6 Del Skrevet 20. september 2006 Hva med å servere tapas? Da kan man lage både vegetar og andre retter. Også er det utrolig godt da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vegetarianer^^ Skrevet 2. august 2008 #7 Del Skrevet 2. august 2008 Skal snart invitere til fest, der en av de inviterte er vegetarianer. Vet det finnes man gode vegetariske retter, men kjenner ingen oppskrifter på noe. Noen som har tips? Nylig lagde eg nokre veldig gode "mungbønn-kaker". Eg syns dei blir betre enn falafel. Det er eigentleg berre å prøve seg fram med alle ingrediansene, men det du gjer er. -ta Grønne mungbønner (som du legg i bløt 24 timer før, for så å koke i 2 timer i nytt vann, da gjerne med litt olje og vegetarisk buljong) og mos dei. -Ha så i ca. ahlvparten så masse solsikkekjerner som mungbønner. dette er valgfritt men eg syns kakene får ein spøare konsistens -ta så i eit par kvitlauksfedd (etter ønske) og eventuelt litt chili (har ikkje prøvd det sjølv, men eg har ei sart tunge. - hell på med salt, pepper, oregano, basilikum, grillkrydder(?!?) -ja kva du måtte ønske! Husk å smake til etterkvart. Så former du berre kaker og steiker dei godt (gjerne til dei er brune). Husk å lage veldig små kaker (ta sammen peikefinger og tommelfinger og form ein sirkel) om du vil at dei ikkje skal blii heilt blaute inni. Det over er berre om du vil ha det inn med teskje. Eigentleg kan du gå å kjøpe deg ein pakke mungbønner (legge dei til blaut, så koke dei) og så finne på resten av sjølv. -Den kjekkaste matlaginga er den impulsrike. Desse kakene er gode til det meste. I pitabrød, til potetmos, til ris osv. Dette virker meir jobb enn det er! Det tar sikkert max ein time i allt! (om eg ser bort i fra kokinga og blautinga- der du ikkje treng å gjere noko som helst.. du treng ikkje røre meir enn max kvart 20 min.. dei svir seg ikkje.. med mindre du har for lite vann. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå