Gå til innhold

Boblekar vs vanlig kar?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal i gang med å pusse opp badet. Vi skal ha badekar, men vet ikke hvordan enda. Vi vil ha et stort badekar med god plass til to :kline: .

Men jeg er usikker på om vi skal legge i de ekstra kronene det koster for å få bobler eller om vi skal nøye oss uten....

Vi har to barn som også skal bruke badekaret og jeg tenker kanskje det er upraktisk med disse dysene ved at de er litt "i veien". Hvordan er det forresten for barn å bade med bobler? Må man ha oppi sånne rensegreier? Aner jo ikke hvordan disse karene fungerer....

Noen med erfaringer, tips og råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville valgt med bobler. :)

Og plass til to, hvis det er plass.

Dysene er ikke i veien, de er ikke så store, også er de plassert sånn at man ikke sitter eller ligger på dem. ;)

Pga. dysene tror jeg nesten det er enklere å vaske boblekar enn vanlig kar!

Skrevet

Har også hørt en skrekkhistorie om en jente som satte fast håret sitt i en dyse under vann og holdt på å drukne... Er det mulig i nye kar, eller var det mer usikkert i de gamle? Vi har nemlig to jenter med langt hår....

Jeg håper noen som har boblekar lan si litt om hvordan det er. Om rensing og sånt også.

Skrevet

Hadde boblekar på bryllupsreisen i sommer, og må si at det høres bedre ut enn det er.

Ble ordentlig skuffet!

Synes vanlig badekar er minst like greit jeg!

Dessuten er ikke vanlig badekar en like stor risiko når det gjelder legionella og andre bakterier.

Men jeg har jo ikke sånt kar hjemme, og har heller aldri hatt det, så min erfaring er jo ikke så viktig. :)

Skrevet

vi har boblebad på det ene badet... veldig herlig når en husker på at en faktisk har et;) vi bruker det aaaltfor lite...

Skrevet

jeg har ikke noe ønske om boblekar, vi skal ha vanlig badekar. sambo har bodd et sted med boblekar før, og hans erfaring er at det ikke blir brukt utover de første mnd. samme sier flere andre jeg har prata med osm har det. og jeg innbiler meg at det er mye styr med vaskingen av det.

boblebad ute derimot; det kunne jeg tenkt meg! :)

Skrevet

Har for tiden ikke badekar, og savner det enormt. Når vi bare får innredet bad nr 2, skal vi ha boblekar. Jeg brukte badekar hver kveld da vi hadde det, for å varme opp leddene, som smertelindring og sovemedisin. Med bobler i tillegg får man en fantastisk massasje.

Skrevet

Vi har massasjekar, utrolig deilig da begge sliter med ledd og muskler...

Siden karet er laget av acryl, fester hudcellene seg mye lettere enn på de gamle av porselen, må vaskes oftere. Men på karet vårt har vi ozonrens, som slår seg på etter hvert bruk og renser dysene. Vet ikke hvordan det fungerer uten.

Skrevet

Vi hadde det valget i fjor og endte opp med vanlig kar.

Har tatt boblebad og liker det ikke noe særlig, synes det bråker litt og.

Vet om flere som har det, men de bruker det aldri.

Skrevet

Er litt redd for det, ja; at karet ikke blir brukt så vi får "valuta for pengene". Men mannen ønsker seg det fordi han sliter litt med ryggen og håper boblebad vil være behjelpelig med å myke det opp.

Men jeg er fortsatt litt nysgjerrig på denne rensingen... Hørtes enkelt ut det som en over her skrev at det startet av seg selv, men er det vanlig? Må man investere i mange forskjellige rensemidler?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...