Gjest Gjest_Filimo_* Skrevet 19. september 2006 #1 Skrevet 19. september 2006 Vi har bestemt oss for å gifte oss i Roma og har booket ambassaden neste høst. Er det noen av dere som har giftet dere der nede, vært i bryllup eller bare elsker Roma? Vi trenger alle tips vi kan få, både vedr. bryllupet og selve byen, det blir noen ekstra dager for oss der før vi reiser hjem og da må vi jo få med oss det viktigste. Men jeg lurer selvfølgelig ekstra mye på det å gifte seg der nede. Blir superduper glad for noen tips og tanker fra dere der ute. På forhånd tusen, tusen, tusen takk!!! :bukke:
Gjest Gjest Skrevet 19. september 2006 #2 Skrevet 19. september 2006 Vi giftet oss i Roma høsten for to år siden og var kjempefornøyd med det. Hadde bestilt frisør og bord på restaurant i god tid. Kom ned noen dager før bryllupsdagen og kosa oss i Roma (hadde vært der før, så vi stressa ikke med å se turistseverdigheter). Gifta oss på en torsdag. Fredag morgen dro vi på en bryllupsreisehelg. Søndag reiste vi hjem til Norge. Et herlig minne. Er det noe spesielt du lurer på så bare spør
Gjest Gjest_Filimo_* Skrevet 19. september 2006 #3 Skrevet 19. september 2006 Takk for svar, så deilig å høre om noen som har vært gjennom alt sammen. Vi skal jo også gifte oss på en torsdag, regner med at vi drar ned tirsdagen og så at vi tar noen dager der etterpå, kanskje til søndag/mandag. Men ingen av oss har noen gang vært i Roma, de største turistattraksjonene kan jeg nok finne frem til selv, men har du noen andre råtips?? Og dette med fotograf, restaurant, frisør, blomster, holder det å fikse det når vi kommer ned tirsdag/onsdag eller har du tips til hvordan fikse det på forhånd? Jeg er så gira, har liksom lyst å planlegge alt i minste detalj allerede nå, men jeg er veldig, veldig blank, både vedr. bryllup og Roma liksom så alle tips tas i mot med stor glede! :-D Du sier høsten, vil du avsløre hvilken mnd? Jeg er litt nysgjerrig på temperaturene der nede på høsten, vi snakker nemlig november, håper det er deilig nok der da
Gjest Gjest Skrevet 19. september 2006 #4 Skrevet 19. september 2006 hm, november i roma er ikke varmt akkurat, desverre, du må nok belage deg på grader rundt ti tenker jeg, muligens opp i 15 om du er heldig. Ellers så ville jeg ha kjøpt eller lånt en reiseguide med en gang, og lese deg litt opp på hva byen har å tilby. Og send en e-post til ambasaden og spør om de har en liste over potensielle fotografer og frisører og sånn, greit å vurdere slikt før dere reiser, og ikke løpe rundt å stresse dagen før.
Gjest Gjest_filimo_* Skrevet 19. september 2006 #5 Skrevet 19. september 2006 Nei, varme forventer jeg vel ikke, men vil ikke ha norges-vinter heller og det slipper vi vel. Damen på ambassaden sa de spiste lunsj ute året rundt og det er da noe :-D Tror jammen jeg skal ut for å kjøpe reiseguide imorgen jeg. Takk igjen
Gjest Gjesta Skrevet 20. september 2006 #6 Skrevet 20. september 2006 Jeg var i Roma for noen år siden. En nydelig by med masse å se. Skulle gjerne hatt bedre tid. Bare kom til å tenke på at jeg så veldig mange som tok bryllupsbildene i spansketrappen når vi var der. Flott ramme rundt bildene. Lykke til
Gjest Gjest Skrevet 20. september 2006 #7 Skrevet 20. september 2006 Det som skal bestilles må dere nok ordne på forhånd, ja.. Nytter ikke å fly rundt der et par dager før. Restaurant kan dere f.eks finne i reiseguider og restaurantguider, velg en og bestill. Vi hadde med en venn som tok bilder og bestilte frisør gjennom en bekjent, men jeg vet at enkelte norske bryllupsplanleggere er behjelpelige med å ordne slike ting i utlandet mot en lite gebyr.
Gjest Gjest_Filimo_* Skrevet 20. september 2006 #8 Skrevet 20. september 2006 Vi har med pappa som kan ta bilder ila oppholdet, og ambassaden sa de fikset fotograf, så da er det i boks Restaurant og blomster får jeg ta på egenhånd, vi ønsker oss Roma-bok til jul Takk for tips så langt, tar gjerne i mot flere om noen har :-D
Mor_til_to Skrevet 20. september 2006 #9 Skrevet 20. september 2006 Vi skal til Roma om to uker!! Gleder meg så mye! Har aldri vært der før, så jeg har ingen tips, men jeg kan i hvert fall fortelle om temperatur og hvordan det var når jeg kommer hjem. Vi skal ikke gifte oss da, men satser på at det blir litt romantikk likevel. Hørtes fantastisk fint ut å gifte seg i Roma!
Gjest Gjest Skrevet 21. september 2006 #10 Skrevet 21. september 2006 Vi skal til Roma om to uker!! Gleder meg så mye! Har aldri vært der før, så jeg har ingen tips, men jeg kan i hvert fall fortelle om temperatur og hvordan det var når jeg kommer hjem. Vi skal ikke gifte oss da, men satser på at det blir litt romantikk likevel. Hørtes fantastisk fint ut å gifte seg i Roma! ← Åh, så spennende!!! :-D Jeg tar gjerne i mot noen reisetips når du kommer hjem igjen. Og etter det jeg hører skal det være vanskelig å oppholde seg i Roma UTEN at det blir litt romantikk altså God tur!!
Gjest Gjest_Filimo_* Skrevet 21. september 2006 #11 Skrevet 21. september 2006 Åh, så spennende!!! :-D Jeg tar gjerne i mot noen reisetips når du kommer hjem igjen. Og etter det jeg hører skal det være vanskelig å oppholde seg i Roma UTEN at det blir litt romantikk altså God tur!! ← Dette innlegget var meg, Filimo
Gjest Romantika Skrevet 9. oktober 2006 #12 Skrevet 9. oktober 2006 Jeg kom akkurat hjem fra Roma i dag, og har hatt en kjempefin tur! Fikk hjelp av Brudepikene til å ordne alt det praktiske - til og med hotellet vårt, og hadde selve vielsen i ambassaden. Vi hadde tett kontakt på forhånd, og alt de bestilt var med og gjorde dagen perfekt for oss. Vi spiste på en romantisk restaurant med utsikt over byen, og syns det var så greit at alt var fikset på forhånd. Frisøren og fotografen var også kjempeflinke! Trengte ikke tenke på noe, kunne bare nyte dagen sammen med et lite utvalg gjester! Perfekt!
Gjest Gjest Skrevet 9. oktober 2006 #13 Skrevet 9. oktober 2006 Romantika: Er det lov å spørre hva det koster å få Brudepikene til å ordne alt?
Gjest Gjest Skrevet 9. oktober 2006 #14 Skrevet 9. oktober 2006 Jeg hadde også brudepikene til å ordne firsør. Frisøren var dyr og ikke noe bra. Jeg var meget missfornøyd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå