Gå til innhold

Hvordan få lange negler

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har lyst på litt lange negler, men jeg får aldri til å spare. Støpte negler er ikke et alternativ, jeg synes det er stygt og jeg har ikke råd.'

SÅ jeg spør om tips for å greie å spare til lange negler (og beholde dem). Jeg fikk et godt tips her om å ikke "grave" sånn på baksiden av neglen for å fjerne skitt, men å bruke neglebørste og bare skrubbe. Da holder neglene seg sterkere.

Jeg har også tatt på negleforsterker.

Alle gode tips tas i mot med takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kostholdet er viktig for både hud, hår og negler. Spis gjerne fet fisk, avocado eller ta tilskudd av omega-3 og sørg for et generelt sunt kosthold.

Jeg synes neglene mine holder seg finere om jeg bruker underlakk med en blank og nøytral lakk over.

Bruk filer av sandpapir og ikke metallfiler. Fil i samme retning. Ha alltid en neglefil i vesken for å rette opp hakk osv.

Endret av Blanca
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg filer neglene mine ganske ofte. Har en solid neglfil med diamantstøv, kjøpt i England. Pleier å file neglene i fasong når de er ca 5 mm. Da er de lange nok til å se "lange" ut, men korte nok til at de ikke brekker så lett. Tror du må prøve deg litt fram for å se hva som er maksimal lengde før de blir stygge. Og så sørger du for at de er litt kortere enn det, slik at du ikke må starte på nytt når de brekker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar! Jeg har aldri tenkt på at jeg burde holde neglelengden på en slik lengde at de ikke brekker... Jeg har alltid ønsket så lange som mulig, men da brekker en negl eller to etter en stund. Kosthold, ja *noterer*

Tusen takk for tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min løsning ble å kjøpe mange negllakker, i flere farger ( de billige til 25 kr). hadde negllakk på hele tiden, og lot de puste noen dager innimellom. filer de regelmessig og filer de så de er rett av og ikke avrundet. bruker olje som jeg massere inn og håndkrem, prøver å være flink. men når man har brukt litt negllakk så er de lange før du vet ordet av det. har også brukt en lakk som får de til å vokse fra sally hansen, men selges ikke i norge så vidt jeg vet. den funka faktisk :) eller bruk mye blank lakk og forsterker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Jeg var en neglebiter en gang i tiden - så begynte jeg med lakk og dermed klarte jeg å kutte bitingen.

De har sånne neglefiler på HM og Lindex som både polerer og filer neglene - forskjellige "blad". Med sånn fil blir neglene blanke uten lakk.

Metalfiler er ut - de fliser opp neglene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...