Gå til innhold

Venninne blitt mor

Anbefalte innlegg

Skrevet

En god venninne av meg har nettopp blitt mor til en liten gutt, og jeg lurer på hva jeg skal kjøpe? Noen som har gode råd? Ser for meg at man alltid får mye klær når man har født, og at det nesten kan bli for mye klær i små størrelser? Vet at de selv også har kjøpt masse klær før fødselen. Det samme gjelder nok ulikt utstyr også... Noen med ideer til andre ting?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bøker kan man vel aldri få nok av? Sangbøker, eventyrbøker, pekebøker, billedbøker osv er jo noe baby og mor kan ha mye glede av.

Skrevet

Gavekort på massasje (det drømte jeg om når jeg lå på barsel), eller en deilig bodylotion? man får alltid masse til babyen, men mor kan også trenge litt oppmerksomhet. Du kan jo kjøpe en liten leke til barnet ved siden av :) Finnes blant annet alltid fine (og billige) kosedyr på H&M.

tingeling

Skrevet

Kjøp noe hyggelig til MOR!! Du kjenner henne, så du vet vel om hun setter pris på en god flaske vin, et smykke, en god bodylotion etc. :)

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Jeg drømte også om massasje, hudpleie, kiropraktor eller hva som helst for å få kroppen min til å kjennes bedre ut da jeg hadde født. Vin er vel kanskje ikke noen kjempeide hvis hun skal amme, da blir den fort stående en stund ;)

Skrevet

Jeg ga storesøsteren min babysåpe med lavendel i (har hørt det skal virke beroligende på babyen ;) ) også fikk hun selv et hjemmelagd "gavekort" på pass av storesøsteren på 2, en bodylotion som skulle hjelpe mot strekkmerker (hun ble heldigvis ikke fornærma, var jo bare for å være snill siden hun hadde klagd over dem til meg tidligere), samt badesalt med lavendelduft til henne selv :)

Skrevet

Enig med de som sier noe til mor. En god dusjesåpe, krem el.l.

Vil du kjøpe noe til barnet, gå får sangbok eller en annen koselig barnebok. Små nusselige sparkebukser blir det som regel nok av.

Skrevet

Jeg ville også kjøpt noe til mor. Etter en graviditet er ofte kroppen helt forandret, og man føler seg gjerne ikke så fresh at det gjør noe.

Deilig med nye klær, eller kanskje hudpleie, masasje osv... Rett og slett sjemme bort mor litt :)

Skrevet

Da jeg bodde i utlandet kom det en pappa på barselvisitt til kona si og hadde med en skjønn liten bamse til babyen og en hel kurv med skjønnhetsprodukter + gavekort på massasje til kona si - det var jo hun som hadde gjort "jobben" og fortjente litt ekstra oppmerksomhet. Husker jeg tenkte at "en sånn mann vil jeg ha" :ler: !

Kjøp en liten ting til babyen (Ikea har faktisk kjempemyke, deilige bamser/kosedyr til 19 og 29 kroner) og gi noe koselig til mor også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...