Gjest care Skrevet 16. januar 2003 #1 Del Skrevet 16. januar 2003 Se så søte de er: http://www.dbo.no/omplhunder.html Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 16. januar 2003 #2 Del Skrevet 16. januar 2003 Hadde jeg ikke allerede hatt hund så skulle jeg faktisk tatt imot en omplassert hund. Kjenner flere om har fått sin hund fra feks. FOD gården og det har gått veldig fint med alle sammen. Milla- elsker dyr Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 16. januar 2003 #3 Del Skrevet 16. januar 2003 Åhh.. den dagen jeg kjøper min egen leilighet, vil jeg ha hund! Dino der var jo bare skjønnheten selv! Men når man kjøper valp, hvordan gjør man det den første tiden, da valpen ikke skal være alene store deler av dagen (les:jobbtiden)? Tar dere med dere valpen på jobb? eller skaffer man hund i en periode der man er hjemme i lang tid? Har alltid tenkt at når man er hjemme i fødselspermisjon måtte det jo passe, men da er det vel nok slit? Dessuten, tenk om jeg ikke skal ha barn? når passer da hunden inn? Trenger den ikke noen hjemme hele dagen i starten? HVORDAN GJØR DERE DET?????? (litt frustrert når jeg tenker på det da...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 16. januar 2003 #4 Del Skrevet 16. januar 2003 mange bruker ferien sin på å ta i mot den nye hvalpen. *ravna* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 16. januar 2003 #5 Del Skrevet 16. januar 2003 Akkurat det spørsmålet, det har jeg også tenkt mye på. Jada, ferien er grei den, men er virkelig 3 uker (eller 4?) nok tid til å lære en hund å bli husren, og venne den til å være alene hjemme? En hel dag? Synes det virker litt for kort tid. Må da først min samboer ta sin ferie, og så jeg ta min etterpå, så vi får dobbelt så lang tid? Er det nok? (det burde vel hjelpe, men jeg ville jo gjerne at vi skulle være SAMMEN om dette med hunden den føste tiden....) Dette er noe jeg har fundert masse på, og ikke kommet frem til noen løsning. Hvordan gjør man det i praksis? Mange folk har jo hund, alle må jo gjennom dette, de får det til, men hvordan gjør de det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 17. januar 2003 #6 Del Skrevet 17. januar 2003 Og dersom man ikke er samboer, så er jo tre til fire uker maks av det man kan gi hunden på heltid. Holder det? Kanskje man kunne hatt den med på jobb den første perioden, inntill hunden var blitt "husren, noe kan den vel lære om det også på jobb...(ikke pop alle steder, men tror det hadde funket hos meg!) også når valpen var blitt trygg på meg/deg og husren, kanskje tatt tre-fire ukers ferie DA, for å lære den å bli trygg hjemme og på seg selv, venne den sakte men sikkert til å være alene litt og litt? Milla, du har hund, du har den vel alene også? hvordan gjorde du det når han var valp? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå