Gjest Anonymous Skrevet 22. mars 2002 #1 Skrevet 22. mars 2002 etter jeg og x-forlovede splittet opp var det etter et halvt år med krangling, slossing, utroskap og tårer, fra begges side. Vi forsatte med kranglingen lang tid etter bruddet og han tok lite kontakt med sin da to år gamle datter. Så møtte han en dame og etter det forandret ting seg. Han begynte å komme på besøk og sa ja til en ordentlig avtale. Han oppførte høflig og hans nye samboer er flott med datteren vår og de er veldig glade i hverandre. Kanskje får jeg ikke alle de pengene jeg har krav på, men det har lite å si, så lenge jeg føler jeg er selvstendig og ikke savner noe (penger er ikke alt!) Dessuten så får hun både klær og leker når hun er på besøk hos dem. 1
Zafir Skrevet 22. mars 2002 #2 Skrevet 22. mars 2002 Så flott da! Det betyr så utrolig mye at barna har kontakt med begge foreldrene. God kontakt mellom deg og *ste-mor* er også viktig, har selv opplevd det motsatte(mye vanskelige følelser...) Ønsker deg lykke til med en *lykkelig skillsmisse* Klem fra12
Gjest Anonymous Skrevet 22. mars 2002 #3 Skrevet 22. mars 2002 Til Zafir, hei, jeg er også i den situasjonen nå - hvordan taklet/takler du den nye "stemoren"? er litt ute etter noen gode råd og tips..... "min" er snill med barna og de får alltid noe hos henne, men hun er så forferdelig sjalu og engstelig for meg, tror hun er fryktelig usikker. hun har ingen egne barn - så jeg håper vel at de kan få ett !! av og til føler jeg meg helt overkjørt som mor...... sukk
Zafir Skrevet 22. mars 2002 #4 Skrevet 22. mars 2002 Hei Jeg var litt uklar isted, det jeg mente var at jeg opplevde dette i barndommen. Min mor og far ble skilt, og mor og vi barna flytta til min nåværende stefar. Far fann seg ei ny dame. Min stefar hadde den ene av sine døtre boende hos seg slik at min mor ble hennes stemor.Den andre datteren bodde hos deres mor. Min far og ny dame fikk to gutter. Jeg syns det var kjempestas å plutselig få en stoooor familie, men det ble ganske vanskelig etterhvert. Det er en lang historie hvordan det gikk, orker ikke å gå igjennom hele saken. Men iallefall, jeg tror det er viktig at du har kontakt med stemor. Dere trenger ikke å bli perlevenner, men for å vise at stemor er godtatt, hun trenger ikke å smiske/være noen annen en seg selv. Jeg antar at det er vanskelig å vite hvor mye man skal innblande seg i barnas liv når man kommer inn som ny stemor. Mange blir usikre og sjalu, og det er så utrolig vondt for barna å oppleve! Man blir dradd mellom to personer (i mitt tilfelle ble det mellom flere parter)og samtidig vil man som barn gjøre alle til lags. Mitt råd er til deg/dere: Snakk med nydama til eksen, si at hun må slappe av og ikke lag *konkurranser* om hvem som er den beste morsfiguren. Når barnet kommer hjem etter besøk hos far og stemor, vær oppriktig interessert hvis barnet har lyst til å fortelle hva de har gjort sammen. Ikke vær misunnelig om du syns barnet snakker vel mye om stemor, det er jo toppers hvis barnet går godt sammen med stemor Det er sikkert unødvendig å nevne dette for deg...det høres ut som du er en fornuftig person GOD PÅSKE _________________ ~Zafir~ [ Dette Innlegg er endret av: Zafir den 2002-03-22 18:36 ]1212[ Dette Innlegg er endret av: Zafir den 2002-04-02 18:52 ]
Gjest gjest Skrevet 13. desember 2011 #5 Skrevet 13. desember 2011 leste litt på de bakerte innleggene.. denne var søt
Gjest Gjest Skrevet 14. desember 2011 #6 Skrevet 14. desember 2011 Det hele er naturlig. NÅR DERE IKKE BEGGE FORLDRE HAR DET BRA BLIR DET KONFLIKTER I OG ETTER ET FORHOLD. Nå har dere det begge bra, så vanskelig så enkelt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå